PC slaat vast bij Starcraft 2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Mijn probleem is dat mijn pc vast slaat als ik het spel Starcraft 2 of een ander zwaar spel speel.
Nu was mijn eerste gedachte natuurlijk, mijn pc word te warm, dus heb ik Speedfan weer eens geinstalleerd.

Hieronder de gegevens daar van, volgens mij is de GPU normaal, het enige wat ik kan aflezen is dat mijn Core tempatuur misschien wat aan de hoge kant is. (Dit is op het punt toen de PC vast sloeg). Volgens AMD zou mijn processor 62c aan moeten kunnen.

Speed Fan details:
GPU 83c
Temp1 57c
Temp2 67c
Temp3 39c
HD0 29c
Core 51c

Mijn PC gegevens zijn als volgt:

Asus M4N78-AM Motherboard
AMD Phenom 2 X4 3000+
Nvidia Geforce 9600GT
Corsair TW650W
4GB geheugen

Mijn PC werkt naast de zware spellen gewoon goed trouwens, kan gewoon internetten, mail bekijken enz. Zelfs Mijnenveger werkt :P

Mijn vraag is, kunnen jullie mij helpen met die probleem? Als het inderdaad mijn Core Temp is wat kan ik dan het beste hieraan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 18:11 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
Het zou ook nog de voeding kunnen zijn, wat voor voeding heb je?

De coretemperatuur zou met de standaardkoeler gewoon goed moeten zijn, als hij te hoog wordt kan je kijken of hij goed gemonteerd is en of er wel een beetje airflow in je systeem is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En welke voeding heb je om het geheel van stroom te voorzien ?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:38

D4NG3R

kiwi

:)

Nvidia 8xxxGT and 9xxxGT kaarten staan er om bekend gewoon kaduuk te gaan na een tijdje. Lijkt me bij jouw ook het geval.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Wow dat was snel, bedankt iig hiervoor.

Het kan niet aan mijn voeding liggen eigenlijk, ik heb namelijk een Corsair TW650Watt. Lijkt me voldoende.
Zal inderdaad eens kijken of de koeler er goed op zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 18:12 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
begin eerst eens met satbiliteits testen, want dit is giswerk...

download prime95 en stresstest je pc, laat dit 8 uur draaien om uit te sluiten of je pc stabiel is..
download memtest86+ test hiermee of je geheugen goed werkt.
staat alles in je bios goed ingesteld?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

houd deze ook in gedachte nieuws: Bug in menu StarCraft II laat sommige grafische kaarten doorbranden

het zal er wel los van staan maar toch

Iperf

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

D4NG3R NL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:04:
Nvidia 8xxxGT and 9xxxGT kaarten staan er om bekend gewoon kaduuk te gaan na een tijdje. Lijkt me bij jouw ook het geval.
Kaduke kaart zal je ook vrij snel merken buiten het spel om (artifact, driver recovery)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
Als je in starcraft 2 Vsync AAN zet en al je settings op het allerlaagst zal de belasting op je pc ook vrij laag zijn. Als hij het dan wel doet zal het wel een belasting/warmte-probleem zijn.

Prime95 en memtest zou ik zeker proberen. Als je de videokaart durft te stresstesten kan je atitool of occt erbij pakken, die hebben een error-check functie die kijkt of er artifacts voorkomen alhoewel in jouw geval de pc waarschijnlijk vastloopt als het probleem de videokaart is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:38

D4NG3R

kiwi

:)

SinergyX schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:24:
[...]

Kaduke kaart zal je ook vrij snel merken buiten het spel om (artifact, driver recovery)
Ken iemand waarbij de 8800GT kapot was, maar alleen artifacts ect vertoonde onder 70 - 100% stress. Dus gewoon onder windows of een licht spelletje gebeurde er vrij weinig.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1