[ESXi3.5] VM weigert te booten van CD/ISO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 22:32
Ik heb sinds kort een HP DL380G3 op de kop kunnen tikken waarop ik nu ESXi 3.5 U5 draai. Wanneer ik echter een VM aanmaak wil deze onder geen enkele voorwaarde vanaf de CD of ISO starten en gaat hij meteen naar network boot.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Herinstall van ESX: Niet OK
- CD zowel in de server als client pc: NOK
- De iso zowel lokaal, op de iSCSI datastore als de NFS datastore (beide laatste staan op een synology) geplaatst: NOK

In de bios van de VM staat maar 1 device: de HDD. CD staat wel bovenaan in de boot list, maar die slaagt hij gewoon compleet over.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staat het vinkje bij "Connected" wel aangevinkt?

(let niet op de roodomcirkelde text)

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualizationteam.com/wp-content/uploads/2009/11/Removing-CD-ROM-470x399.PNG

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nog eentje uit de categorie over het hoofd zien: is die CD/ISO wel bootable? :P

Move PNS > SWS

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En als je de ISO gedownload hebt, komt de CRC32 hash wel overeen met die van de source?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
De iso en cd zijn bootable en sane. MD5's komen overeen.
De "connected" optie in mijn VM is niet gecheckt mar is greyed out. Ik kan die dus niet selecteren. Misschien is dat de boosdoener.

Onder configuration -> Storage Adapters kan ik wel een cdrom terug vinden als "CSB5 IDE Controller" maar dat is eerder voor de hardware cdrom neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Misschien wel de stomste oplossing ooit: firmware updates. Met veel moeite heb ik de HP firmware cd 7.91 (laatste voor de DL380 G3) vast gekregen en alle biossen en roms gelfasht en nu boot hij reeds van de cdrom in de server zelf. Ik ga meteen de iso ook eens proberen.
Pagina: 1