Wat voor optical drive heb ik?

Pagina: 1
Acties:

• LB.
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik weet het, klinkt als een domme vraag.
Kan er blijkbaar niet achter komen, ik heb een Acer Aspire 5536 laptop. Ik wil namelijk nieuwe drivers downloaden want de drive leest geen enkele dvd/cd.

Het enigste wat ik kan vinden in het configuratiescherm bij Apparaatbeheer is:

BKD BC9A389IV8LE SCSI CdRom Device

Kan iemand me vertellen hoe ik erachter kom wat voor merk/type drive ik heb zodat ik de drivers kan downloaden??

Dank

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 12:14
Weet je zeker dat het aan de drivers ligt? Probeer anders eens op te starten vanaf een bootable cd.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 13:13
Probeer Acer support eens. Sowieso is er geen driver voor de drive. Er is mogelijk wel firmware, maar die kent Acer niet. Mogelijk helpt een BIOS update of de mobo drivers opnieuw installeren. Om toch je drive te herkennen kun je Speccy eens proberen. Die is te vinden in de meuktracker.

Addicted to silent computing

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ga naar apparaatbeheer, kies voor de eigenschappen van je drive, ga naar het tabblad details, selecteer bij eigenschap: Hardware-id's.Hier staat meestal een VEN_ met een nummer erachter en DEV_ met een nummer erachter.
Via deze site http://www.pcidatabase.com/ kun je aan de hand van die nummers waarschijnlijk de leverancier en type terug vinden.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Ik denk dat de drive die je noemt een Virtuele drive is... Aangezien het SCSI is... VirtualCD, CloneCD of Alcohol geinstalleerd?

Even niets...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 19:04

Haan

dotnetter

Ik neem aan dat dit topic ook van de TS is? Daar wordt ook al gezegd dat je geen drivers nodig hebt.

Wat FireDrunk zegt kan best goed kloppen, in het andere topic staat dat er een 'BD-ROM' is gevonden, zo worden mijn virtuele drives van Daemon Tools ook aangeduid.

Dat zou dan weer betekenen dat de echte optische drive helemaal niet meer wordt herkend, en dus ofwel gewoon kapot is, of dat er een kabeltje is losgeraakt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1