Grafische kaart hindert mijn netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

• thomas_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01 20:55
telkens al ik met de ati radeon hd5450 in me pc start dan is ie gewoon onzettend traag en als ik hem opnieuw start zonder de grafische kaart doet ie het perfect.
boven op de grafische kaart zit een koeler kan het zijn dat die stoort misschien.

mijn moederboord asrock 880g
ati radeon 5450 asus
netwerkkaart linksys wmp600n.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:45
In wat voor opzicht is hij traag ?
Misschien conflict met onboard gfx ?

En die koeler kan nooit een storende factor zijn.

edit: ik snap er geen drol meer van 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door SpiriTNL op 12-08-2010 17:19 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Ja leuk verhaal. Wat wil je van ons weten????

Niet om te draken, maar je hebt geen vraag getypt..... Ja het kan zijn dat hij stoort op je grafische kaart. Probeer een andere kaart.Als hij dan niet vertraagt weet je waar het probleem ligt :)

Of prak je netwerkkaart eens in een ander slot.

En probeer rustig te typen.... Na een dag werk is het wel moeilijk om van jou zinnen een volzin te maken :) Niet om te trollen, maar het wordt er voor mij niet duidelijker op....

Quote:
en als het aan me onboard grafische kaart dan uit
Wat dan uit? netwerkkaart, grafische kaart of onboard graphics uit?

[ Voor 43% gewijzigd door muppet99 op 12-08-2010 17:14 ]

Carpe Diem

• thomas_
nou als me grafische kaart erin zit dan kan heeft hij alleen verbinding en laadt echt niks dus geen pagina .
Ik wil weten wat ik hier aan kan doen .
en als het aan me onboard grafische kaart dan uit

• muppet99
  • Laatst online: 08-02 21:19
Dus er is wel verbinding...

Ping eens naar google.nl

Carpe Diem

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 07:06
prop t eens in een andere pci slot

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hij laad niks, ..

wat is je ipconfig op dat moment ?
wat voor error meldingen krijg je?

doe eens ping www.tweakers.net ?
doe eens ping 213.239.154.35 ?
en wat is het resultaat van die 2

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 12-08-2010 17:30 ]

Iperf

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49

M2M

medicijnman

en wat is er mis met de onboard netwerk chip?

-_-

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of bedoel je dat de koelplaat de onderdelen van de netwerkkaart aanraakt ?

Iperf

• SpiriTNL
M2M schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:36:
en wat is er mis met de onboard netwerk chip?
De wmp600n is draadloos en de onboard niet :P

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien je een PCI Express videokaart gebruikt, ga ik er vanuit dat de netwerkkaart dat ook is.
Hou dan rekening met het feit dat de PCI Express sloten de beschikbare bandbreedte moeten delen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

koop een verlengkabel voor je antenne(s), ik gok dat dat wel een kan helpen

Iperf

• thomas_
Ik zou het wel erg gek vinden als hij niet genoeg brandbreedte krijg want hij moet ook zware video kaarten aan kunnen en als hij een licht kaart en een netwerk niet eens aankan wil ik niet weten ho langzaam hij dan is.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-02 15:35
thomasv15 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:39:
Ik zou het wel erg gek vinden als hij niet genoeg brandbreedte krijg want hij moet ook zware video kaarten aan kunnen en als hij een licht kaart en een netwerk niet eens aankan wil ik niet weten ho langzaam hij dan is.
Met PCI zou je gelijk hebben, maar ik neem aan dat de TS toch wep pci-e gebruikt voor zijn grafische kaart. Aan de andere kant, met een TS als dit is dat misschien een domme aanname van mijn kant.

Tip: noem eens je specificaties, besturingssysteem en typ je verhaal uit alsof je aan een klein dom kind je probleem probeert uit te leggen

LinkedIn
BlackIntel

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

EvilWhiteDragon schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:45:
Tip: noem eens je specificaties, besturingssysteem en typ je verhaal uit alsof je aan een klein dom kind je probleem probeert uit te leggen
Specs staan gewoon in de ts hoor, altijd al gestaan. Videokaart is eentje uit de ATi HD5000 serie: PCI Express dus.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

thomasv15 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:39:
Die kaart zou best wel eens een beetje kunnen storen op wifi frequenties, dat is gewoon mogeljk
daarom opperde ik een verlengkabel.
maar ja ik ben nooit voorstander geweest van een antenne vlak achter een stalen plaat, als je pech hebt moet je je pc vreemd neerzetten
CptChaos schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:12:
[...]
Specs staan gewoon in de ts hoor, altijd al gestaan. Videokaart is eentje uit de ATi HD5000 serie: PCI Express dus.
Verder zou je in plaats van te ranten op iemand die je probeert te helpen met _jouw_ probleem. Wat vragen kunnen beantwoorden.
Iemand voor debiel uitmaken die jouw probeert te helpen is niet verstandig. we hoeven niet alle producten uit ons hoofd te kennen. dus als iemand vraagd wat voor aansluiting het is kun je daar normaal antwoord op geven zonder iemand (proberen) te kwetsen

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 13-08-2010 15:29 ]

Iperf

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fish schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:18:
Verder zou je in plaats van te ranten op iemand die je probeert te helpen met _jouw_ probleem. Wat vragen kunnen beantwoorden.
Over ranten gesproken, ik wees een mede lid er op dat de specs en dergelijken altijd in de ts van de topic starter hebben gestaan. Ik ben de topicstarter niet en probeer dus ook alleen maar te helpen en niet iemand voor debiel uitmaken.

Dus wie rant er nou wie...

Overigens: volgens routershop is de netwerkkaart een PCI netwerkkaart: qua bandbreedte kan dat dus elkaar niet storen lijkt me, aangezien PCI en PCI Express andere standaarden zijn, al moet hun data natuurlijk wel door de northbridge van het moederbord.

@TS: Heb je geprobeerd (nieuwere) drivers te installeren voor jouw moederbord?

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 13-08-2010 17:13 ]

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-02 14:10
Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of je een draadloze of bekabelde connectie gebruikt maar mocht je probleem draadloos zijn probeer het dan eens bekabeld.

Werkt het dan wel bekabeld dan lijkt het me niet dat hert iets met het PCI (e) slot te maken heeft. (wat me sowieso al erg sterk lijkt)

Overigens mis ik je pings tracerts en ipconfig.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CptChaos schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:41:
[...]
Over ranten gesproken, ik wees een mede lid er op dat de specs en dergelijken altijd in de ts van de topic starter hebben gestaan. Ik ben de topicstarter niet en probeer dus ook alleen maar te helpen en niet iemand voor debiel uitmaken.

Dus wie rant er nou wie...
mm ja excuus
maar hij mag het best vragen toch ? echt lief was het niet. Ik geloof niet dat het de bedoeling was dat we het werk voor de ts deden, maar helpen toch ?

Iperf

• thomas_
Mijn pc specs:
moederbord asrock 880g extreme 3
procesorde amd phenom 2 x6 1055t
os windows 7 ultimate x64.

@nism0
Ik kan geen bekabeld netwerk krijgen omdat ik helemaal op zolder zit en ik niet zelf een kabel door de muur kan gaan trekken .
Dus moet het draadloos.

Pinging google.nl [74.125.77.99] with 32 bytes of data:
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=13ms TTL=54
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=14ms TTL=52

Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=14ms TTL=54
Reply from 74.125.77.99: bytes=32 time=15ms TTL=54

Ping statistics for 74.125.77.99:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 15ms, Average = 14ms
Windows IP Configuration

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 3:

Connection-specific DNS Suffix . : Belkin
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::7c98:6b12:9c06:89f4%14
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.4
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1

Tunnel adapter isatap.Belkin:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . : Belkin

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Connection-specific DNS Suffix . :
IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:c09:4f2:e77b:a15b
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::c09:4f2:e77b:a15b%12
Default Gateway . . . . . . . . . : ::

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02 07:18

BrammT

The one and only!

Heeft er toevallig eerst een andere videokaart ingezeten? misschien dat de oude drivers nog lopen te f*cken. :)

& heb je al geprobeert de allernieuwste drivers te downloaden en installeren?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• thomas_
nee mijn computer is net een week oud er zit alleen een onboard gfx op.
Ik heb ook de nieuwste drivers geïnstalleerd, meteen van de website en niet van de cd.
dus daar ligt het niet aan

Verwijderd

De allernieuwste drivers zijn niet per definitie de beste drivers. Soms werkt een iets oudere versie beter dan de nieuwe. Het proberen waard dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

thomasv15 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:37:
[...]

@nism0
Ik kan geen bekabeld netwerk krijgen omdat ik helemaal op zolder zit en ik niet zelf een kabel door de muur kan gaan trekken .
Dus moet het draadloos.
Op lange termijn: prima.

Voor nu: je wilt weten waar het aan ligt, doe er dan even de moeite voor - als je geen kabel tijdelijk over de trap kunt leggen, ga met PC naar een plek waar de boel wel bekabeld is.

Sowieso even een paar op- en aanmerkingen:

1) Inhoudelijk lijk je weinig inzet lijkt te tonen. GoT is geen helpdesk. Als je wilt dat anderen je helpen zou het je sieren als je zelf deed wat je kunt, zowel voor het openen van een topic als voor het posten van replies. Je geeft zeer weinig informatie en als mensen dingen voorstellen lijk je vooral redenen te verzinnen om niet te proberen wat ze zeggen.

2) Meerdere mensen hebben al richting moderatoren geklaagd ivm de zeer onverzorgde schijfstijl van je titel en posts. Het is hier een computerforum, geen taalforum, maar op moment dat je slordigheid zo ver gaat dat anderen zich eraan gaan irriteren en/of moeite hebben om te begrijpen wat je bedoelt, ben je jezelf gewoon aan het hinderen omdat het afleidt van de inhoud. Ook hier geldt: we zien graag dat je de moeite doet. Mensen helpen sneller iemand die dat doet :o

3) Wees bovenal uitgebreid en duidelijk. Je geeft steeds uiterst minimale informatie. Je noemt driverupdates, maar zegt niet welke versie je draaide en wat de nieuwe versie is, laat staan van welke "website" je die dingen haalt. Je geeft copy-pastes van de output van een paar tooltjes, maar geeft nagenoeg geen info eromheen.

Graag wat doen met deze punten, anders heeft dit topic geen zin en zal ik (of een collega-modje) het sluiten.

Oslik blyat! Oslik!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Is je netwerkkaart ingebouwd naast je videokaart? indien ja, schuif de netwerkkaart op, dus verder weg van de videokaart. Pc opnieuw opstarten en testen.

Verwijderd

Als je je HD5450 in een ander slot steekt, wat gebeurt er dan?
Heb je je bios goed ingesteld?
Hierin moet je aangeven dat je een externe video gebruikt.
Wat gebeurt er als je de mobo netwerkaansluiting gebruikt ipv je Linksys?
Is het dan nog traag?

• thomas_
Ik heb me computer meegenomen naar de middelste verdieping waar wel bekabbeld netwerk is en dan doet hij het perfect.
Van mijn netwerkkaart is er nog maar 1 driver versie 1.0.

sorry voor mijn slechte taalgebruik,ik wilde het veel te snel tikken en niet nalezen.

• SpiriTNL
Als ik het goed begrijp is je netwerk traag en niet je computer ?

Dan kan je als oplossing een andere antenne gebruiken.
Of misschien een andere netwerkkaart.

Dat zijn volgens mij de enige oplossingen als je een slechte verbinding hebt.
DE oplossing is natuurlijk een kabeltje trekken.

• thomas_
Even offtopic: bestaat er ook een router waar je een utp kabel op aan sluit en dan dat de router dan weer een draadloos singaal verstuurt.
want dan kan ik die op het middelpunt van ons huis zetten.
Hoeft niet speciaal een router te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door thomas_ op 15-08-2010 11:37 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

thomasv15 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:33:
Even offtopic: bestaat er ook een router waar je een utp kabel op aan sluit en dan dat de router dan weer een draadloos singaal verstuurt.
want dan kan ik die op het middelpunt van ons huis zetten.
Hoeft niet speciaal een router te zijn.
Ja dan kan met elke router.

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen
En bovengenoemde patch is dan voor WPA(1) support. Daarna kun je ook nog deze installeren voor WPA2:
KB917021 voor SP2

Iperf

• Nism0
Ts,

Als ik je ping en ipconfig bekijk zie ik gewoon een werkende connectie.

Je kan resolven op hostnaam en je krijgt netjes een ip adres van de modem/router.

Jou probleem ligt dus niet aan je netwerk want dit is gewoon een prima werkende connectie.

Ik ga er wel vanuit dat je deze tests hebt gedaan terwijl die videokaart er in zit.

Je hoeft dus ook niet te kijken naar bereik probleem of dat soort onzin.

Het probleem is dus nog steeds letterlijk dat als je videokaart er in zit dat je niet kan surfen maar wel kan pingen etc.?

En dat je zonder video kaart wel kan surfen?

• thomas_
mijn probleem is dat door mijn grafische kaart mijn netwerk kaart minder goed singaal kan binnenhalen.
daarom moet ik een router op de middelste verdieping zetten die daar draadloos singaal uitzend.
Dus weet iemand een goede router voor onder de 40 euro het liefst.
Mag wel iets meer .
mijn modem Thomson TWG850-4U
.abonoment bij upc fiberpower 30.
download 30mps
upload 3mps.

[ Voor 18% gewijzigd door thomas_ op 15-08-2010 12:25 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:27
thomasv15 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:10:
mijn probleem is dat door mijn grafische kaart mijn netwerk kaart minder goed singaal kan binnenhalen.
daarom moet ik een router op de middelste verdieping zetten die daar draadloos singaal uitzend.
Dus weet iemand een goede router voor onder de 50 euro het liefst.
Denk dat je beter op die middelste verdieping een switch kan neerzetten, daar sluit je dan de computers op die verdieping op aan plus een kabel naar jouw zolderverdieping. Op deze manier ben je helemaal verlost van draadloos ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Nism0
ooo je probleem is draadloze snelheid...
Tjah heel simpel op te lossen gewoon via het stroomnet bekabeld internet nemen:

http://www.devolo.nl/cons...uctinformatie_1.html?l=nl

pricewatch: Devolo dlan Highspeed Ethernet II Network Kit

Draadloos internet is toch bagger.

[ Voor 30% gewijzigd door Nism0 op 15-08-2010 12:56 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

draadloos internet is niet bagger

Ik haal zelf goeie pings (2ms naar tweakers), en doorvoorsnelheden 85Mb je moet alleen redelijk zijn. je moet niet 50meter verderop ineen schuur gaan zitten en dan verwachten dat het werkt vanuit een meterkast

Iperf

• thomas_
fish schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:00:
draadloos internet is niet bagger

Ik haal zelf goeie pings (2ms naar tweakers), en doorvoorsnelheden 85Mb je moet alleen redelijk zijn. je moet niet 50meter verderop ineen schuur gaan zitten en dan verwachten dat het werkt vanuit een meterkast
Ik heb zulk soort dingen alleen van Philips en dat werk echt niet zo erg goed, dus ik neem dan liever een router die het singaal versterkt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Oh nee dat was de discussie niet. een extra acces point is geen slecht idee

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen is duidelijk dat dit niets met Processors, Moederborden & Geheugen te maken heeft, en bijster weinig met het videokaart zelf, puur met WiFi ontvangst...

Move PMG -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Nism0
tjah... 2 NAT routers achter elkaar lijkt mij ook verre van ideaal maar ach waarom niet.
Veel succes ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nism0 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:29:
tjah... 2 NAT routers achter elkaar lijkt mij ook verre van ideaal maar ach waarom niet.
Veel succes ;)
Waar haal je achter elkaar neerzetten vandaan? je kan gewoon de lan aansluiting gebruiken, (dus de router als ap gebruiken, niet als nat router)

Iperf

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:27
Mijn grote vraag is dan waarom als je op de die verdieping al een kabel naar een andere pc hebt liggen, waarom zou je die dan niet gebruiken en er een switch aanhangen? Draadloos blijft toch vaak niet helemaal stabiel. Bovendien is een access point duurder dan een simpele switch.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• thomas_
Ramon schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:37:
Mijn grote vraag is dan waarom als je op de die verdieping al een kabel naar een andere pc hebt liggen, waarom zou je die dan niet gebruiken en er een switch aanhangen? Draadloos blijft toch vaak niet helemaal stabiel. Bovendien is een access point duurder dan een simpele switch.
Ik wil draadloos omdat bekabbeld niet echt een optie is voor mij.
Omdat ik op zolder zit en liever geen kabbel moet laten trekken want dat kost mij alleen maar meer geld dan een normale router .

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kabel = 12,50 voor 100 meter, 2 stekkers= 2 kwartjes nog geeneens
Natuurlijk kost het nog wat fysieke moeite.

Zolders hebben vaak nog wel eens wat loze leidingen.

Iperf

• thomas_
@Ramon dat gaat niet echt want dan moet ik een kabel trekken door de muur en dat is te duur.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:35

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Misschien ben ik heel dom, of zie ik iets over het hoofd, maar als je beschikking hebt over (iemand met) een boormachine lijkt het me dat ff een gaatje boren en de kabel erdoor steken niet echt in de papieren gaat lopen.

En anders kan je altijd nog de kabel onder je drempel door laten lopen oid

Kalm aan! En rap een beetje!

Pagina: 1