Plaatsing links onder woorden

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
De plaatsing van links onder woorden is meestal best aardig gedaan, maar soms worden links onder woorden gestopt die weinig met die link te maken hebben. Wat naar mijn mening dus beter zou kunnen.

Om een voorbeeldje te geven:
Onder andere de Droid, hier bekend onder de naam Milestone, was in de VS een verkoopsucces.
Hier wordt de link onder het woordje "was" gestopt, waardoor het de nadruk lijkt te leggen op dat het voorbij is, terwijl de nadruk volgens mij juist op "verkoopsucces" wordt gelegd. Ik snap dat het maar een link is en er geen nadruk op gelegd wordt ;)

Kortom, dit vind ik beter: "was in de VS een verkoopsucces."

Is misschien een beetje mierenneuken en valt over te twisten, vandaar dat ik normaal gesproken ook geen melding maak van 'misplaatste' links, maar deze keer vond ik het net even té :)

The devil is in the details.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

In principe horen links onder woorden die de link omschrijven. Bij zelfstandige naamwoorden is dat heel vaak niet het geval: deze link gaat niet over verkoopsuccessen, maar over de relatie tussen Droid en verkoopsucces. Naar aanleiding daarvan kan je grosso modo zeggen dat een link onder het werkwoord terechtkomt. Meest voorkomende uitzonderingen zijn woorden als 'rapport' of 'website', en url's die naar homepages (bv van een fabrikant) verwijzen, die zetten we natuurlijk rustig onder de fabrikantennaam.

In dit geval vind ik 'm iig niet 'te', al is een link onder een pv van drie letters natuurlijk ook niet ideaal. Je hebt iig wel absoluut gelijk als je zegt dat erover te twisten valt ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.