Multi Monitor Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik heb hier een computer staan met 2 videokaarten en 3 schermen.
2 schermen zijn aangesloten op een Nvidia 8600 GTS
een 3e scherm is aangesloten op een Nvidia 8500 GT.

Ik gebruik al 3 jaar deze 3 schermen in combinatie met Windows. Ik kan vensters van links naar rechts slepen, etc etc. Werkt heel fijn. (Webdevelopment voornamelijk).

Op m'n laptop gebruik ik Linux, ik ben absoluut een fan van Linux en vind het erg fijn, maar bij al m'n experimenten vroeger (lees: een jaar geleden, en daarvoor), is het me nooit gelukt om 3 schermen aan te sturen. Toen ook door fora e.d. tot de conclusie gekomen dat het simpelweg niet mogelijk is met Linux.

Ik ben nu op een punt dat m'n pc een herinstallatie nodig heeft, waarbij ik stiekem gewoon Linux wil, voorkeur naar Ubuntu 10.04. Is het mogelijk om 3 schermen aan te sturen zoals ik dat in Windows doe?

De live cd ziet alleen de 8600 GTS en mirrort m'n schermen. Hoop dat het tegenwoordig wel mogelijk is en dat iemand me ermee wil helpen.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:47

Laurens-Jan Merkx

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je hebt in Ubuntu een tooltje, volgens mij heet dat gewoon Monitors, onder preferences (Beeldschermen onder Voorkeuren ?), daarmee kun je e.e.a. instellen. Maar ik weet niet of je die met de live-cd ook hebt, ik denk van wel. De vraag is dan, zie je daarin wel de 3 monitoren ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
De Live-cd zal neem ik aan niet de restricted nvidia drivers gebruiken. Je zou eens een persistent USB stickje kunnen maken, de nvidia drivers installeren en kijken of het dan kan.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:46
u_nix_we_all schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:22:
Je hebt in Ubuntu een tooltje, volgens mij heet dat gewoon Monitors, onder preferences (Beeldschermen onder Voorkeuren ?), daarmee kun je e.e.a. instellen. Maar ik weet niet of je die met de live-cd ook hebt, ik denk van wel. De vraag is dan, zie je daarin wel de 3 monitoren ?
Daarnaast kan je als je de restricted nvidia drivers installeerd ook via de "nvidia control panel" multimonitoring en xinema instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ubuntu is in een krap half uurtje geinstalleerd. Als eerste de restricted Nvidia drivers aanzetten (krijg je een prompt voor als het goed is) en dan met het Nvidia settings tooltje proberen en je weet het zeker. Als het niet lukt kun je daarna alsnog Windows installeren. Kost je dus nog geen uurtje extra tijd.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
u_nix_we_all schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:22:
Nee, alleen de 2 van de 8600GTS, de 3e wordt niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

eigenlijk is de vraag dus: ik heb 2 videokaarten in mijn PC zitten en hij herkent er maar 1, waardoor ik maar 2 monitoren aan kan sturen en niet 3, zoals ik wil.

Maar wat Vicarious zegt, binnen een half uur heb je een complete install incl. updates en dan even die restricted drivers aanzetten en zien of het dan wel werkt.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
letatcest schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:37:
eigenlijk is de vraag dus: ik heb 2 videokaarten in mijn PC zitten en hij herkent er maar 1, waardoor ik maar 2 monitoren aan kan sturen en niet 3, zoals ik wil.

Maar wat Vicarious zegt, binnen een half uur heb je een complete install incl. updates en dan even die restricted drivers aanzetten en zien of het dan wel werkt.
Ga ik vanavond doen, nu nog de nodige backups maken. Als het niet werkt laat ik het ook nog even hier weten, misschien dat iemand dan nog ideeën heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Gamepie56 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:17:
[...]

Ga ik vanavond doen, nu nog de nodige backups maken. Als het niet werkt laat ik het ook nog even hier weten, misschien dat iemand dan nog ideeën heeft.
Geen probleem. Ga in ieder geval voorlopig niet handmatig in xorg.conf zitten klooien enzo, meestal help je daarmee meer om zeep dan dat je goed maakt. En vergeet niet de restricted drivers te gebruiken, daar zit namelijk dat Nvidia tooltje bij waarmee dat makkelijker gaat dan het Monitors-instellingenmenuutje van Ubuntu.

Vicariously I live while the whole world dies

Pagina: 1