Realtek Netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:43
Ik (probeer te)werk(en) met een realtek 8029 Netwerkkaart.
Maar PC's zien elkaar wel maar maken geen verbinding. SChijnt een realtek hardware probleem te zijn iemand hier ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel geklooi met drivers enzo echt een vaag gedoe ik heb het ook gehad op eens deed hij het. Later moest ik windows op nieuw installeren en ja het zelfde probleem en weer klooien naa een uurtje of 2 deed hij het weer echt super vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb twee 8029(AS) kaartjes die het allebei goed doen. Het moet gewoon met de standaard drivers in Windows 98/2000 werken. Heb je geen vaag IRQ conflict ofzo?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
Nee dat is juist het probleem.
Hij geeft geen probleem aan. Anders kon ik er wel wat aan doen. Alle drivers al geprobeert zelfs de nieuwste van de site. Moet ik dan toch andere kaarten. Of kan je geen netwerk bouwen tussen een AMD 500,128MB Intern en een 100Mhz, 36 MB intern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Heb je het protocol goed ingesteld,mappen/printers gedeeld enz.

Ik heb ook eens iets vreemds meegemaakt met die Realtec's:
Ik gebruikte Netbeui en IPX naast elkaar,(voor UT was dus IPX dat wordt toch omgewrapped naar TCP/IP geloof ik of omgekeerd) dat werkte allemaal goed totdat ik op een gegeven moment zomaar niet meer UT kon spelen met de aangesloten pc's.
(ze zagen elkaar niet meer..)
Heel raar allemaal omdat ik dus wel via Netbeui alle pc's kon zien en gewoon alles kon delen ,dus dat werkte als voorheen.
Toen alle protocollen eraf gehaald en alleen TCP/IP geinstalled (moest ik toch kunnen UT'en..) maar niks het werkte voor geen meter.(de ene keer kon ik wel pingen en de andere keer weer niet)
Netbeui erop en dat werkte dus wel normaal (files en printers delen geen UT natuurlijk).

Om een lang verhaal kort te maken (had ik dat maar eerder gedaan ;) ..)
Een van de Realtec kaartjes bleek dus naar de kloten te zijn...
(ik had nog nooit in zo'n korte tijd zo vaak Windows opnieuw op m'n pc's gezet....:r ..)
Nieuwe erin en alles ging weer als een speer.
(Wat heeft me dat een tijd en stress gekost)
Tot op heden begrijp ik nog steeds niet waarom Netbeui wel werkte en TCP/IP niet...

Wie weet heb je hier wat aan.....

Bye!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 12 maart 2001 09:57 schreef peterzwet het volgende:
Nee dat is juist het probleem.
Hij geeft geen probleem aan. Anders kon ik er wel wat aan doen. Alle drivers al geprobeert zelfs de nieuwste van de site. Moet ik dan toch andere kaarten. Of kan je geen netwerk bouwen tussen een AMD 500,128MB Intern en een 100Mhz, 36 MB intern
Nee, de computer maakt geen zak uit. Zorg er wel voor dat ze allemaal met TCP/IP werken en dat ze allemaal een eigen IP adres hebben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
Dus toch waarschijnlijk een kaartje stuk ik heb echt alles goed ingesteld weet het zeker, maar even kijken voor een nieuw kaartje ron de 50 a 60 gulden gewoon een 10 mb iemand suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Heb zelf ook van die realtek kaartjes gebruikt. Je kan zo controleren of ze het doen. Als je een kabel tussen de 2 PC's hangt (CROSS natuurlijk !!) gaan de onderste lampjes branden als ze het allebei doen. Zo niet, dan is er een kapot...
Bij mij deden ze het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:43
heb je wel op bijde computers printer en file sharing voor microsoft netwerken ingeschakelt EN een schijf gedeelt staan?? anders zien de computers elkaar niet!!!!
verder natuurlijk de server met ip: 192.168.0.1 en de client met een ip als: 192.168.0.2. bijde met subnetmask 255.255.255.0. dan moet alles het doen!!!!!

en bijde trouwens eens op half duplex zetten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Zie dat er 1 100mhz compu bijzit dus ga ervan uit dat dit gaat om een ouder mobo. Heb dit probleem ook gehad bij zo'n pc en toen kwam ik erachter dat de realtek alleen werkt op irq 11. Vraag met niet waarom maar toen ik dat instelde, heel geklooi door andere kaarten daar af te gooien) werkte het als een speer.
Schijnt een probleem te zijn met de plug&play van je mobo. Probeer ook eens je bios te flashen, kan ook wel eens helpen (als dit tenminste mogelijk is want dit ondersteunde mijn mobo toen niet).
Andere oplossing:
vervang die 100mhz door een tweede athlon ;)

edit:

oh ja, bij mij gaf hij ook aan dat er geen enkel probleem is met de irq of wat dan ook. Dat is er dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dit ook gehad ja. heb toen iets met irq's gedaan de ene op een ander irq gezet dan de andere nic op de ndere pc. (klinkt raar) maar hielp wel. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga terug naar de winkel met die kaartjes en laat ze testen. Ik heb al twee realtek kaartjes gehad die binnen een jar naar de klote waren. Ze gaan nou eenmaal snel stuk. Er kon niet meer gecommunissert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
Is niet echt de moeite om terug te gaan waren in de aanbieding voor 20 gulden per stuk dan kan het ook niet veel zijn ga wel andere halen als ik geld heb.
Pagina: 1