Sinds ik laatst (vorige week) een upgrade heb gedaan op mijn Ubuntu Server 10 installatie zijn mijn usb devices opeens foetsie... d.w.z. het lijkt zo.
Ze zijn er namelijk wel. Ik kan ze gewoon benaderen.
Ik krijg ze echter niet te zien als ik bijvoorbeeld "df" gebruik.
Naar ik begrepen heb doet df de inhoud van mtab lezen en inderdaad: daar staan ze ook niet in.
Onder /proc/mounts staan ze echter weer wel. (??)
In fstab worden de devices via een label gemount. (hiervoor deed ik dit met devices, zelfde symptomen)
Dit ging maar soms in 1x goed na een reboot. Veelal was maar 1 of geen USB device gemount.
Vreemd genoeg als ik erna een "sudo mount -a" deed, waren ze wel gemount.
Na de upgrade moet ik altijd na een reboot "mount -a" uitvoeren om de USB devices te benaderen.
EN ze zijn dus niet meer zichtbaar via DF. (maar wel gewoon benaderbaar)
Om eerlijk te zijn heb ik vanaf dag 1 al geneuzel (soms wel werken, soms niet, echter altijd na een "mount -a") met het automatisch laten mounten van die USB schijven na reboot. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Ze zijn er namelijk wel. Ik kan ze gewoon benaderen.
Ik krijg ze echter niet te zien als ik bijvoorbeeld "df" gebruik.
Naar ik begrepen heb doet df de inhoud van mtab lezen en inderdaad: daar staan ze ook niet in.
Onder /proc/mounts staan ze echter weer wel. (??)
In fstab worden de devices via een label gemount. (hiervoor deed ik dit met devices, zelfde symptomen)
Dit ging maar soms in 1x goed na een reboot. Veelal was maar 1 of geen USB device gemount.
Vreemd genoeg als ik erna een "sudo mount -a" deed, waren ze wel gemount.
Na de upgrade moet ik altijd na een reboot "mount -a" uitvoeren om de USB devices te benaderen.
EN ze zijn dus niet meer zichtbaar via DF. (maar wel gewoon benaderbaar)
Om eerlijk te zijn heb ik vanaf dag 1 al geneuzel (soms wel werken, soms niet, echter altijd na een "mount -a") met het automatisch laten mounten van die USB schijven na reboot. Iemand enig idee wat dat kan zijn?