Adobe Flash uploaden via File Zilla

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn website is gemaakt in Adobe Flash en nu wil ik aanpassingen uploaden via File Zilla (de website is nu al online en het gaat dus alleen om de aanpassingen). Het probleem is alleen dat dit laatste mij niet lukt...het lijkt of ik nog een laatste stap moet doen en ik weet niet welke. Van iemand heb ik gehoord dat ik eerst in Adobe een swf document moet maken en deze dan moet uploaden. Dit SWF document heb ik gemaakt, maar nadat ik binnen File Zilla heb geupload van intern naar extern ( bij extern heb ik het juiste mapje aangeklikt), krijg ik niets online te zien. Misschien belangrijke informatie, ik heb mijn nieuwe versie van Adobe onder een andere naam bewaard dan de originele versie. Kan dit ermee te maken hebben? Of moet ik nog een stap nemen?
Wie kan mij vertellen hoe ik uiteindelijk de aanpassingen online te zien kan krijgen?

Ook belangrijk; ik ben een leek op dit gebied en ik heb dus elk stapje aan info nodig voordat ik het kan volgen.

Bedankt!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Als je alleen wijzigingen in de SWF hebt gemaakt, kan het zijn dat die nog in de cache van je browser staat. Een CTRL+F5 wil dan nog wel eens helpen.

Als je ook de naam hebt gewijzigd, zal je die ook moeten wijzigen in het HTML bestand dat de SWF gaan aanroepen. Je moet dan niet alleen de gewijzigde SWF, maar ook de bijbehorende HTML uploaden.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij haal je een en ander door elkaar..

- Bedoel je "Abode Flash" met "Adobe"?
- Wat voor SWF-bestand heb je gemaakt, wat zou erin moeten zitten?
- Hoe heet het bestand wat je hebt geupload naar je site en heet deze hetzelfde als het bestand wat je wilde updaten?
- Met "nieuwe versie van Adobe", bedoel je dan het nieuwe bestand?

Wellicht kun je het beter vragen aan degene die je website gemaakt heeft (ik ga even vanuit dat iemand anders je site heeft gemaakt gezien de gebruikte termen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Japius!
Ik heb net de HTML ook geupload, maar wederom geen veranderingen. Is het handiger als ik alles in het eerste bestand verander? Dus dat ik dezelfde naam aanhoud?

De wijzigingen had ik niet in SWF gemaakt, maar in het fla document. Hiervoor heb ik dan de CTRL + F5 waarschijnlijk niet nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Nadat je de wijzigingen in de .fla hebt gemaakt, moet je het bestand opslaan (logisch). Om het te exporteren, kan je het best even het bestand runnen met CTRL+ENTER en eventueel met F12 exporteren naar HTML (geen garantie op de toetscombinaties). Je ziet zo ook of je wijzigingen het doen. Als het lokaal werkt, moet het ook op je server werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

tot zover is het wel gelukt en lokaal doet alles het prima! Nu alleen het probleem om het op de server te krijgen....Ik heb alles nu veranderd in de originele versie en dus niet meer een nieuw document gebruikt.

Ik heb van FileZilla de client versie gedownload (ken je dit ftp programma?) daarna ben ik ingelogd. Vervolgens heb ik bij de rechterkant (extern) de map 'public' geopend, daarna de map sites en vervolgens de map met de naam van mijn site. Daarna heb ik aan de linker kant het SWF document geupload en deze is succesvol overgedragen. Zijn dit de juiste stappen?

Het volgende probleem heeft zich nu voorgedaan en dat is dat mijn site niet meer op komt, hij blijft als het ware zoeken....Heb ik iets verkeerd gedaan?
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:45:
Het volgende probleem heeft zich nu voorgedaan en dat is dat mijn site niet meer op komt, hij blijft als het ware zoeken....Heb ik iets verkeerd gedaan?
I
Heb je al eens gewoon gekeken waar de HTML precies naar verwijst en die url (exact!) in je browser gemikkerd? Vette kans dat je een 404 krijgt ofzo. Dit is gewoon een kwestie van debuggen (en weten waar je mee bezig bent). Niet meer en niet minder.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:45:
Hoi,

tot zover is het wel gelukt en lokaal doet alles het prima! Nu alleen het probleem om het op de server te krijgen....Ik heb alles nu veranderd in de originele versie en dus niet meer een nieuw document gebruikt.

Ik heb van FileZilla de client versie gedownload (ken je dit ftp programma?) daarna ben ik ingelogd. Vervolgens heb ik bij de rechterkant (extern) de map 'public' geopend, daarna de map sites en vervolgens de map met de naam van mijn site. Daarna heb ik aan de linker kant het SWF document geupload en deze is succesvol overgedragen. Zijn dit de juiste stappen?

I
Heb je in Filezilla bij het uploaden van je bestanden (html + swf) bestaande bestanden overschreven op de server? Zo niet, dan heb je op de server waarschijnlijk het verkeerde mapje te pakken. Ik heb de indruk dat je niet precies weet waar de bestanden moeten staan op je server? Mocht dat het geval zijn dan moet je op zoek gaan naar een map zoals "public_html" of "www".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Netrab,

Je hebt absoluut gelijk dat ik niet precies weet waar bestanden moeten staan. Er is tegen mij gezegd dat ik dat hier moest doen: 'public' geopend, daarna de map sites en vervolgens de map met de naam van mijn site. dus nu zie ik links public/sites/www.(mijn site)
Ik weet niet of ik oude bestanden heb overschreven. Het enige wat ik heb gedaan is aan de linkerkant(intern) het HTML + SWF document aangeklikt, rechtermuisknop en daarna 'uploaden' aangeklikt.
Omdat het allemaal niet meer werkt heb ik nu ook het flashdocument op dezelfde manier geupload, maar nog krijg ik mijn website niet te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dB90
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 17:28
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:12:
[...] Er is tegen mij gezegd dat ik dat[....]
Kan diegene die dat gezegd heeft het niet even duidelijker zeggen/zelf doen? 8)7 Dit is een gebed zonder eind zo. Wij kunnen natuurlijk nooit beoordelen wat er fout gaat op deze manier, behalve een beetje gokken wat er allemaal mis kan gaan.

[ Voor 2% gewijzigd door dB90 op 13-08-2010 19:26 . Reden: Verduidelijking ]

Webberry Webdevelopment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
Upload eens een HTML-, jpg, gif, png, txt of wat dan ook bestandje in dezelfde map als je nu gebruikt en benader die dan via je browser. Werkt dat niet, dan zit je in de verkeerde map ;) werkt het wel, dan gaat er wat anders mis.
Maar inderdaad zoals dB90 zegt: dit is puur gokwerk zo.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Pagina: 1