Nieuwe receiver: Onkyo of Pioneer

Pagina: 1
Acties:

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe receiver, omdat ik wat orde wil scheppen in mijn AV-setup. Op dit moment heb ik de volgende setup:
  • Panasonic 42PV70 plasma
  • Yamaha RX-V359 receiver met bijbehorende 5.1 speakerset (actieve subwoofer)
  • Xbox 360 Arcade (net nieuw)
  • HTPC
  • HD kabeldecoder
  • BD-speler
Omdat mijn TV maar 2 HDMI ingangen heeft ben ik constant kabels aan het verwisselen. Nu kan ik wel een HDMI-switch kopen maar dat heeft niet mijn voorkeur. Omdat mijn huidige receiver helaas geen HDMI-ingangen heeft wil ik een nieuwe receiver kopen. Ik zit hierbij te denken aan 2 receivers:Beiden zijn rond de 300-350 euro en voldoen aan de eis dat er minimaal 4 HDMI-ingangen aanwezig zijn. Daarnaast zijn ze beide ook HDMI 1.4a compatible, alhoewel het bij de Pioneer onduidelijk is. Upscaling naar 1080P is voor mij geen noodzaak.

Onkyo:
+ 7.1 tov 5.1 voor Pioneer
+ Zeker HDMI 1.4a inclusief ARC (bij Pioneer niet helemaal zeker...)

Pioneer:
+ USB-aansluiting voor iPod/iPhone standaard aanwezig (Onkyo alleen met extra dock)
+ Design (maar da's persoonlijk...)
+ Uitbreidbaar met een Bluetooth module

Ik blijf vooralsnog gebruik maken van mijn huidige speakerset omdat die prima bevalt voor mijn doeleinden. Ik ben geen audiofiel en ga er eigenlijk wel vanuit dat de geluidskwaliteit van beide receivers wel vergelijkbaar us.

Eventueel zit ik ook nog te denken aan een VSX-920K die wel 7.1 ondersteunt, maar vooralsnog lijkt me dat niet echt nodig.

Ik neig vanwege de iPod/USB connectiviteit naar de Pioneer, maar zijn er nog andere redenen om vooral toch voor de Onkyo te kiezen?

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 12-08-2010 14:09 ]

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Bump. De Yahama RX-467 is ook nog een alternatief, iemand nog opmerkingen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51

JT

VETAK y0

Mijn opmerking: ga luisteren en beslis zelf want niemand kan beslissen wat jij het beste vind klinken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel