Verwijderd

Topicstarter
Mijn schoonouders konden hun draadloze printer niet meer in het netwerk vinden dus heb ik hem gekregen en zij een nieuwe gekocht. Geen idee of ie echt stuk is. Misschien doe ik iets fout. Maar in ieder geval verbind ik het ding met ons draadloze netwerk. Op het display staat dan ook dat dit gelukt is. Maar vervolgens kan ik dat ding nergens in het netwerk vinden.

Ook onze linksys verbindingswizard die alle apparaten laat zien welke verbonden zijn met ons netwerk, laat geen printer zien dat verbonden is. Zelfs al sluit ik de printer via de kabel aan op de router, zie ik wederom niets.

Is er al genoeg informatie om te zeggen dat de netwerkverbinding van de printer kapoets is, of zijn er nog talloze andere dingen op te noemen waar het aan zou kunnen liggen?

Het is een brother printer (niet een idee welk type op dit moment, maar een van de goedkopere).

Groet en bedankt
Maarten

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Nee, dat is absoluut niet voldoende informatie... Begin eens met wat je al geprobeerd hebt? Even de printer in het netwerk steken werkt niet, je moet drivers installeren en vaak heeft de printer ook een suite nodig om wireless aangesproken te kunnen worden, dat zijn de dingen die je minimaal zelf al minimaal moet proberen en kort beschrijven wat je ondervindingen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suite tip. Ik ga dat gewoon nog even proberen, en dan kom ik terug hier. Tot vanavond. Als anderen nog tips hebben, kunnen jullie dat gerust plaatsen. Alle beetjes helpen voor iemand met weinig tot geen netwerkprinterervaring.

maarten

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:49:
Dank voor de suite tip. Ik ga dat gewoon nog even proberen, en dan kom ik terug hier. Tot vanavond. Als anderen nog tips hebben, kunnen jullie dat gerust plaatsen. Alle beetjes helpen voor iemand met weinig tot geen netwerkprinterervaring.

maarten
In een handleiding staat ook meestal een hoop informatie...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Brother levert installatie software mee welke alles echt stap voor stap uitlegt. Heb je die software al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik had eigenlijk al alles via de Brother Suite geprobeerd hoor, maar ik dacht...ik kan het nog eens proberen, misschien was ik iets vergeten. Maar nu herinner ik me alles weer. Nu, net nadat ik dus alles via de Suite heb geprobeerd:

Ik heb zojuist de printer verbonden met mijn draadloze netwerk. Op het scherm van de Brother DCP 585CW stond dan ook inderdaad VERBONDEN. Toen heb ik de setup gestart van de Suite software, waarna hij gaat zoeken naar een printer. Voordat ie dat doet krijg ik een waarschuwing dat door de firewall op de computer de apparaten niet gevonden kunnen worden en ik het eerst uit moet zetten. Ik kijken, en ja hoor, staat allemaal uit. Dus ik klik op OK en ga verder. Dan gaat ie zoeken...en zegt binnen 30 seconden dat ie geen apparaten heeft gevonden.

Nu vraag ik u, hoe is dat nou weer mogelijk?

Gegroet
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ook nog windows firewall aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen, de security van Windows zegt dat ik geen firewall software heb, en dat de windows firewall uit staat en dat ik dus dom bezig ben ;-). Maar goed, alles uit dus. Of kan het zo zijn dat er TOCH nog iets aan staat? Kan me niet herinneren dat k een aparte firewall heb geinstalleerd. Oh, en AVG heb ik ook uitgezet, al was dat geen firewall, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is niet de bedoeling je beveiliging uit te zetten om je printer te kunnen vinden.
Welk OS heb je?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:06
Printer al gereset?
Staat die wel op DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

en probeer eens een printer status pagina uit te printen (als dat kan, bij mijn HP wel). Daar zal dan een IP adres op moeten staan? Kan je tenminste controleren of ie echt met je netwerk verbonden is. Dan kan je gelijk ook de dingen controleren die brambo123 vraagt

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 15-08-2010 12:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 hint was genoeg: DHCP. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:06
Printer doet het nu weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@brambo: ja, dat was mijn bedoeling duidelijk te maken met mijn vorige bericht. In de instellingen van de printer zelf zag ik dat je een eh...wat was het? verbindingstype? je kon in ieder geval iets kiezen en dat stond niet op DHCP, maar op...geen idee hoe het heette. Maar toen ik dat op DHCP gezet had, en ik MFLPRO suite opnieuw installeerde zag hij gelijk de printer in het netwerk. Na installatie ben ik naar boven gerend en het ook op mijn eigen computer gedaan en voila, ging vlekkenloos.

Weer wat geleerd. Dus, bedankt! _/-\o_
Pagina: 1