Help, laptop "kapot" Hp Pavilion dv7-1080ed

Pagina: 1
Acties:

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 10:34
Hallo,

Ik weet niet of ik goed zit met deze vraag hier.

Ik zit met een probleem, een maand terug ging mijn laptop uit, vanwege een lege accu en het niet verkijgen van stroom van het net.

De adapter die ik er toen in had, (een universele leen adapter). Was erg heet en maakte een piepend geluid hierna.
De laptop, een Hp Pavilion Dv7-1080ed heb ik toen voor de zoveelste keer weggebracht voor reparatie. Vanuit het reparatie centrum bleek dat er een nieuw moederbord nodig was.

Nu ben ik uit nieuwsgierigheid eens de leen adapter na aan het meten en blijkt dat deze veel te weinig volt levert. Je kunt de adapter instellen op verschillende waardes, mijn notebook heeft 19volt nodig, maar de adapter levert dan maar 14,9 volt.

Kan het zijn dat de laptop niet meer aangaat omdat de adapter niet de benodigde volt kan leveren? En deze helemaal leeg is?

Met vriendelijk groet

ZwartR

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12 14:00
Een beetje apart mijn ladder (orgineel) is ruim een maand geleden ook defect geraakt met de zelfde symptonen ( piepen en heel erg warm worden).

Via google ben ik even gaan zoeken, en kwam diverse topic's tegen met dezelfde klachten.
Wat mij op viel was dat het alleen bij de dv7 en dv9 serie gebeurde, zelf heb ik een dv7 1220 ed.

Ik heb nu een vervangende ladder gekocht omdat ik geen recht op garantie volgens hp had (laptop is een jaar en bijna 3maanden oud).

Als ik weer wat meet apparatuur heb zal ik ook alles eens na gaan meten.

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12 15:37
Mijn laptop is er een paar dagen ook mee gestopt. Ik deed de stekker in het stopcontact, en toen viel de laptop uit. De adapter bleef een piepend geluid maken. Even een andere adapter geprobeerd (een universele), deze maakte ook een raar geluid. Op accu werkt de laptop ook niet meer. Waar zou dat aan liggen? Ik vermoed zelf een kapot moederbord. Misschien is dit een vergelijkbaar probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door The_Priest op 02-10-2010 14:28 . Reden: spelfout ]

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 10:34
Ik had mijne laten nakijken en moederbord bleek defect te zijn.
Nu heb ik voor school graag weer een laptop en nu vroeg ik mij af; een moederbord zoeken om deze laptop te repareren.

Of gewoon een nieuwe notebook of evt. netbook te kopen.

Ik wil er office op gaan gebruik en internet, meer niet.