Toon posts:

Laptop nodig voor school

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum-leden,

In september begin ik aan mijn vervolgopleiding en daar heb ik een laptop voor nodig die moet voldoen aan de minimale systeemeisen, gesteld door de opleiding.

Ik ben al zo'n twee weken aan 't rondneuzen, zowel in verschillende winkels waar ik om advies heb gevraagd, als op internet. Maar in winkels is het totale laptop aanbod altijd vele malen kleiner wat de keuze beperkt maakt en op internet is het aanbod zo verschrikkelijk groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Nadat ik een aantal keer op dit forum terecht kwam na een zoekopdracht en zag hoe behulpzaam en uitgebreid de antwoorden zijn die hier gegeven worden, besloot ik hier ook maar mijn probleem te plaatsen :D

Ik zal de minimale systeemeisen posten zodat jullie weten waar de laptop aan moet voldoen en vervolgens een paar modellen opschrijven die mij zijn aangeraden of waar ik op gestuit ben tijdens mijn zoektocht op het internet.

---------------------------------------------------------

BUDGET: €800,-
Hoeft niet minder te zijn, maar ook niet meer dan een paar tientjes meer.

Batterijduur heb ik het liefst zo lang als mogelijk met alle onderstaande eisen.

MINIMALE SYSTEEMEISEN:
Processor:
Intel Core 2 duo 2.33 Ghz or better

Memory:
2GB of RAM for Windows XP (4 Gb if working with complex sequences, (Multiple effects/streams) or compressed HD Resolutions
2GB of RAM (or better) for Windows Vista
2GB of RAM for Apple Notebooks

Hard drive:
120 Gb 7200 RPM SATA hard disk or better

Optical drive:
DVD capable drive required for product installation

Video Card:
256 Mb of RAM Video Cards or better

Wireless Network Card:
802.11a, 802.11b or 802.11g compliant wireless network card that support 128 bit encryption
This can be either an internal Mini PCI card or an External PCMCIA card

Operating System:
Windows 2000 Service Pack 4 (English or Dutch version)
Windows XP 32-bit Service Pack 2 (English or Dutch version)
Windows Vista 32-bit Service Pack 1 (English or Dutch version)
Apple Mac OSX 10.4.5 or higher

Please note:
The Macintosh is currently not yet supported by the ICT department and some software packages might not be available on the Macintosh or not compatible with versions used at the MEM department. An up to date Virus Scanner is highly recommended (McAfee can be obtained freely from NHTV).

---------------------------------------------------------

Er zijn inderdaad veel eisen en ik heb dan ook al moeite met alleen een laptop vinden die er überhaupt 100% aan voldoet. Ik kan goed met computers omgaan maar de pure technische kant is iets waar ik met nooit ontzettend in heb verdiept.

Qua merken heb ik een voorkeur voor Asus, Dell of HP, eventueel Toshiba. Ik ben in principe tegen een Acer. Deze voorkeuren komen voort uit de ervaringen die ik heb met laptops aangeschaft door vrienden en familie en ervaringen uit reviews op internet. Ik sta absoluut open voor andere merken en mocht Acer toch een prachtig model in zijn collectie hebben dan wil ik daar ook nog wel naar kijken.

Op internet had ik de volgende modellen gezien die mij wel wat leken:

-Dell Studio 15 of 17
-HP Pavilion dv7-3150ed (WC161EA)

In diverse winkels is mij deze laptops aangeboden:

-Asus N61jv-jx025
-Asus N71jv-ty020
-Sony Vpc-eb2m1e

Ik weet dat niet alle bovenstaande laptops aan de eisen voldoen maar dan hebben jullie in ieder geval iets om aan vast te houden. Ik ben benieuwd of er iemand is die na dit verhaal met mij in het diepe wil duiken en mij kan helpen! :D

Verwijderd

Gewoon de prijzen invoeren in de pricewatch? Zoiets dus?
http://tweakers.net/price...2wTZHFz2j-DM5oNofLT04pvQE

En dan kijken naar dingen die jezelf belangrijk vind (merk, garantie, geheugen, videokaart, scherm, wat je dan ook leuk vind). Maar: met jou budget kijk eens naar deze: http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs . Heb je nog 100 euro om leuke dingen mee te doen (zoals verzendkosten betalen :)) (De eisen die je geeft voldoet bijna elke niet-netbook laptop wel aan).

Anders: reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2010 (wel iets andere eisen, maar de reeks bevat voldoende uitleg voor hun keuzes).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 19:08 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica