Wij zijn al een tijd bezig met het ontwikkelen van een CMS met behulp van het Zend Framework. De bedoeling is om dit geheel modulair op te zetten. Je moet hierbij denken aan een aantal modules zoals bijvoorbeeld Text (statische tekst), News, Photos enzovoorts.
Nu is het zo dat ik graag op één pagina als het ware meerdere views wil laten zien van verschillende modules/controllers/actions. Ik wil bijvoorbeeld een pagina met een bepaald textitem laten zien en dan aan de rechterzijde een overzicht met fotoalbums in een bepaalde categorie. Het opvragen van het textitem is het probleem niet, dit wordt afgehandeld door de action View in de controller Item van de module Text. Nu wil ik dus graag een andere action opvragen van een andere controller (Category in Photos) op dézelfde pagina. Ik heb al geprobeerd om in de ene action de andere controller aan te maken en dan de action uit te voeren, maar dan kom ik in de knoop met de verschillende views, zie onderstaand stukje code.
Verder lijkt me dit ook niet echt de bedoeling, ook omdat dan in elke controller alle andere mogelijke views van andere controllers afgehandeld moeten worden, maar op dit moment zie ik niet in hoe dit anders kan.
In het kort wat ik voor elkaar wil krijgen:
Één pagina met daarop meerdere 'view's, bijvoorbeeld:
[text/item/view/id/2] [photos/category/view/id/5]
Ik hoop dat iemand me hier mee verder kan helpen, alvast bedankt!
Nu is het zo dat ik graag op één pagina als het ware meerdere views wil laten zien van verschillende modules/controllers/actions. Ik wil bijvoorbeeld een pagina met een bepaald textitem laten zien en dan aan de rechterzijde een overzicht met fotoalbums in een bepaalde categorie. Het opvragen van het textitem is het probleem niet, dit wordt afgehandeld door de action View in de controller Item van de module Text. Nu wil ik dus graag een andere action opvragen van een andere controller (Category in Photos) op dézelfde pagina. Ik heb al geprobeerd om in de ene action de andere controller aan te maken en dan de action uit te voeren, maar dan kom ik in de knoop met de verschillende views, zie onderstaand stukje code.
PHP:
1
2
3
4
| Zend_Loader::loadFile("ItemController.php", APPLICATION_PATH . "/modules/text/controllers/"); $this->_request->setParam("id", 2); $controller = new Text_ItemController($this->_request, $this->_response); $controller->viewAction(); |
Verder lijkt me dit ook niet echt de bedoeling, ook omdat dan in elke controller alle andere mogelijke views van andere controllers afgehandeld moeten worden, maar op dit moment zie ik niet in hoe dit anders kan.
In het kort wat ik voor elkaar wil krijgen:
Één pagina met daarop meerdere 'view's, bijvoorbeeld:
[text/item/view/id/2] [photos/category/view/id/5]
Ik hoop dat iemand me hier mee verder kan helpen, alvast bedankt!
Hoi!