Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Over een week ga ik op vakantie en ik heb, tot de laatste 2 weken, helemaal geen verstand gehad van 3G.Ik ben net nieuw mer het internetgebeuren en met de nokia n900 en heb dus een paar vragen:

- Als je niet op internet zit, maar er staat toch 3G op je scherm en je hebt geen internetabonnement, ben je dan toch op internet, of geeft het alleen aan dat je op internet kán en dan is het dus gratis? (Dit is namelijk sindskort het geval met mijn oude Samsung G800 en ik weet niet hoe ik het uit zet..)

- Als 3G toch internet is en ik ga straks naar het buitenland, kan ik dan met een simpele app als 'auto disconnect' het tekentje 3G weghalen zodat ik niet hoef te betalen als mijn 3G in het buitenland aan staat?

Ik hoor het wel, in ieder geval bedankt!!

Tim

[ Voor 4% gewijzigd door tim301292 op 12-08-2010 12:25 ]

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Tim,

*knip* dit hoef je niet te melden.

Dan nu de antwoorden:

#1) 3G geeft alleen je verbindingstype aan, wanneer er alleen 3G staat ben je dus nog niet verbonden met internet.
Internet mogelijkheden kunnen ook op 2G werken.
Let wel, gratis internet moet wel ergens in je bundel/abonnement staan en mits je geen aanvullend abbo hebt voor internet in het buitenland is deze zeker niet gratis.

#2) Autodisconnect is zeker een aanrader voor je N900, hiermee kun je gemakkelijk ervoor zorgen dat je internet nooit aangaat tenzij je dit zelf wilt. Een goede tip is ook om ervoor te zorgen dat je geen widgets of apps hebt die automatisch verbinding maken met internet, zoals OMWeather of Foreca.

Hopelijk heb je wat aan deze info.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 12-08-2010 12:33 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat je nieuw bent met mobiel internet is niet erg, maar we verwachten wel dat je de zoekfunctie / Google kan gebruiken. Het uitzetten van internet en wat de tekentjes op het scherm inhouden is wel erg basic en kun je prima zelf opzoeken. Dit topic gaat dan ook dicht wegens een gebrek aan eigen inzet.

Dit topic is gesloten.