Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

microfoon werkt niet; er word al audio opgenomen

Pagina: 1
Acties:

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Topicstarter
ik heb laatst een webcam met ingebouwde microfoon gekocht, en wil de microfoon nu gaan gebruiken, maar die krijg ik niet aan de praat op mijn PC.

ik test het simpelweg door audio op te nemen met windows audio recorder. maar die geeft de foutmelding dat een andere toepassing al geluid aan het opnemen is, wat ik heb bekeeken, maar niet het geval is (alles sluiten, direct na opnieuw opstarted proberen etc.)

ook heb ik geprobeerd met andere programma's (audacity, skype, een free audio record program) geluid op te nemen, maar allen geven een soortgelijke foutmelding.

heb beide (ik heb er 2) ingangen geprobeerd, verschillende sources in de programa's (ook daar staan er 2) en beiden om en om, maar ik denk niet dat het daarmee te maken heeft.

op mijn laptop werkt het prima; stekkertje erin (roze mic ingang) recorder openen, en opnemen.

ik heb op internet gezocht, maar kon ook daar geen oplossing vinden.

iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
bump
echt niemand die enig idee heeft?!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Iedere webcam heeft een audio poort tegenwoordig. Heb je alle drivers goed geinstalleerd? Is het een moderne webcam of een oudje?
Kan je wel in skype met iemand bellen via de webcam? In skype zelf zit een instelling wizard, die zou toch geluid moeten geven.

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
het is niet de webcam of drivers, de mic zit op een aparte kabel/poort, compleet gescheiden van de webcam...

het probleem (denk ik) is een of ander fantoom programmatje dat windows heeft verzonnen (lijkt het op) dat al geluid opneemt...

Verwijderd

Heb je het juiste apparaat ingeschakeld in configuratiescherm? Dat is het enige wat ik mij zo kan bedenken, dat het opname apparaat ergens anders op ingesteld staat en dus even aangepast dient te worden.

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
om de een of andere reden werkt ie nu :S
blijkbaar toch een beginnersvraag :P

ik zou zweren dat ik dit al geprobeerd had...

1 klein propleempje, hij record/playd nu contstant, dus alles wat ie hoort, geeft ie gelijk door aan de stereo, ipv dat het word opgenomen/opgeslagen, en ik heb skype net getest (met die echo contactpersoon) en daar laat ie het geluid niet gelijk aan m'n boxen horen :D

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 12:50
bij de geavanceerde instellingen bij opname apparaat in configuratiescherm onder geluiden kun je ergens uitvinken dat je de microfoon meteen hoort of monitort.

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
dat vakje is grijs, ik kan er niet op klikken

edit:
heb bij volume control de mic gwoon op dempen gezet, dus die speelt niks af, en bij skype werkt ie nog wel gewoon.

thnx allemaal, probleem opgelost :)

[ Voor 64% gewijzigd door godofal op 31-08-2010 12:50 ]

Pagina: 1