• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik werk in softwaredevelopment als designer, en de applicaties waar we aan werken hebben grote hoeveelheden icons. Denk daarbij aan van elk icon ca. 3 formaten, normal, hot en dis state, noem maar op.
Nu probeer ik die dingen te organiseren. We hebben een aantal icon libraries van IconShock, op alle originele CD'tjes. Echter, op geen van hun CD's staat hun handige tool. Dat is ook niet zo erg, ik heb even gecheckt wat hun tool kan, en dat is lang niet wat ik wil.

Wat wil ik dan wel:
- .ico, .png, en bij voorkeur meer formaten iconen zien in de organiser
- elk icon kunnen taggen of in een collectie hangen
- op die tags kunnen filteren / zoeken
- per icon een beschrijving toevoegen, om aan te geven hoe ie gebruikt wordt in de applicatie
- dat de organiser mijn icons niet verplaatst, maar gewoon de map indexeert waar ze in staan
- die mappen ook onthouden zodat ik niet elke dag opnieuw hoef te indexeren (indexfiles aanmaken, no problemo)

Wat heb ik al geprobeerd:
- Irfanview: heb ik nu, thumnail view is op een paar usability flaws wel handig, maar ik kan niet taggen / zoeken op type. Taggen kán natuurlijk altijd wel, maar moet in de eigenschappen van het bestand dan, en dat is te ver weg. Ik moet in één oogopslag kunnen zien bij welke collectie hij hoort.

- Electric Shoebox : wilde niet installeren, leek wel leuk
- Picajet: looked promising, maar heb hem een nachtje mijn 200000 bestanden laten indexeren, crashte hij :o was toch iets te veel van het goeie
- Picasa: geen fan van :( - begon gelijk m'n hele HD te indexeren, toen ik hem daarna forcete naar de juiste mappen, wilde hij van de juiste submappen geen inhoud tonen. Maplijst en overzicht hebben was ook niet handig, hij indexeert op jaar, en is echt bedoeld als fotogallerij.
- Total Icon Organizer: is stiekem volgens mij gewoon die van IconShock. Installeerde en was gelijk verlopen :{
- IconCatcher: Leuk, maar bedoeld om icons uit je Windowsmappen op te sporen, niet om ze echt te indexeren of te labelen. Kan te weinig.

Ik denk dat er echt wel een handig programmaatje moet zijn voor Windows. Voor Mac had ik al iets leuks gevonden :z maar dat installeert niet :{
Wie heeft er nog een goede tip?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Adobe Bridge beschikt over een aantal handige features zoals Keywords. Op basis van die keywords kun je dan vervolgens zoeken. Verder kun je ook alle metadata wijzigen, hier zou je je beschrijving in kwijt kunnen. :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Check, net even opgestart. Ziet er wel goed uit, even zien of ik hem goed kan customizen. Ik gebruik Bridge toch nergens anders voor.

Ik hoop dat hij niet al m'n Favorites en Default mappen verwoest wanneer ik per ongeluk Bridge een keer vanuit PS of Illustrator opstart. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Anders moet je denk ik al snel richting een DAM oplossing. Mar dn heb je het al snel over echt een server i.p.v. een lokale oplossing.

[ Voor 50% gewijzigd door Savantas op 13-08-2010 10:40 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Als je bij een software bedrijf werkt.... Kunnen die boy's niet even een uurtje vrij maken om een tooltje voor jou te maken, precies zoals jij het zou willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Als het goed is zal dat niet gebeuren :) Bridge is bedoeld als overbrugging tussen photoshop etc.. Lijkt me sterkt dat ie dan per programma gaat pielen met favorieten. Dan is het niet meer zo'n "handig" programma. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Armageddon_2k schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:43:
Als je bij een software bedrijf werkt.... Kunnen die boy's niet even een uurtje vrij maken om een tooltje voor jou te maken, precies zoals jij het zou willen hebben?
En jij denkt dat je zoiets bakt in een uurtje?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
AtleX schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:27:
[...]

En jij denkt dat je zoiets bakt in een uurtje?
Wel als ik supergoede requirements schrijf en de interface zelf in elkaar zet :D
Maar nee, zo werkt het bij ons niet. Ik zie het al gebeuren op de planning!

Een server voor iconmanagement is wat overkill. Oké, we hebben er veel, maar we hebben ze lang niet allemaal in gebruik. Ik heb Bridge nu aardig afgericht en hij laat alle nuttige dingen zien. Wel jammer dat je niet de naam van een keyword of groep keywords kan vervangen nadat je die keywords al aan iets hebt toegekend. Zo had ik 'Application' en daar later van gemaakt 'Application Global' en toen kwam ik toch weer allemaal tags tegen met 'Application'. Die vallen dan erg buiten de boot. Nouja, ik had een mass-tag / untag kunnen doen, bedenk ik me nu. :)

Nu nog al m'n iconen taggen... en hopen dat Bridge die indeling nooit vergeet. En eens even uitzoeken hoe ik 'n soort van contactvellen kan printen. Want m'n developers vragen nogal eens tussendoor 'wat is het icoontje voor 'n Ribbontab eigenlijk?' en dan is een overviewtje mij het snelst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dKIJzPsATyh9Ma8aDDD9XmYT/full.jpg

Om nog even te laten zien hoe handig het werkt:
- links bovenaan heb ik Favorieten aangemaakt; de bovenste twee zijn 'Preferred Sets' (alle iconlibraries) en daaronder onze applicatie (daar staan de PSD's en ook een kopie van elk icoon, customized of niet)
- de streepjes ertussen heb ik met een hack gedaan; gewoon mappen met - - - - - - als naam aangemaakt en die ertussen gesleept.

- onderaan staan de Filters; zodra ik tags aan een icoon heb gehangen, kan ik ze daarop filteren.
- in het midden staan alle iconen; met de schuifbalk rechtsonderin kan ik ze traploos groter of kleiner tonen
- rechts staat een voorbeeldje van het icoon
- eronder staan de metadata; ik had hier ook graag de map gehad, maar dat lijkt moeilijk :s
- daaronder de keywords; per applicatie en locatie in de applicatie (Ribbon, Content, etc.) tag ik ze.

En ik kan gelijk rechtsklik -> Edit in Adobe Photoshop doen :)
Heb ik nog features over het hoofd gezien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
We adviseren hier intern Irfanview als men niet in de algemene beeldbank wil (omdat die helaas niet erg goed kan omgaan met keywords achteraf toevoegen...). Hierbij worden de keywords wel opgeslagen in de afbeeldingen. Je kan met zoeken in Irfanview dan afbeeldingen terugvinden, ook over diverse mappen. Is natuurlijk niet zo mooi als een goed functionerende beeldbank, maar ja. Die komt er als het goed is wel aan, vooralsnog kan men hiermee uit de voeten. We hebben wel even gekeken naar Bridge, maar daar waren de nadelen dat je dan iedere gebruiker ook Photoshop moet geven (tenzij iemand me anders verteld over de licentie van Bridge) en hij slaat de keywords niet op in de afbeeldingen, zodat je alleen lokaal hierop kan zoeken. Als Bridge nu per map een index zou aanmaken (a la Thumbs.db of een .DStore) dan zou het een stuk nuttiger zijn.
Maar voor jou doel is Bridge inderdaad veel handiger! Lekker meteen naar Photoshop, handelingen batchgewijs kunnen toepassen, etc. Super!

offtopic:
PS. Spontanious combustion is al een tijdje in test bij drummers. Tot nu toe zijn de resultaten te wisselend. Het blijkt dat er toch steeds drummers blijven bestaan. Pas als men dat opgelost heeft is het tijd om verder uit te rollen...

[ Voor 11% gewijzigd door Savantas op 18-08-2010 13:38 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Inderdaad, Irfanview heb ik ook, dat was mijn uitgangspunt. En nog steeds vind ik dat Bridge niet zo lekker snel indexeert als Irfanview Thumbs :P maar dat is muggenzifterij. In mijn geval werkt er verder niemand zo intensief met de iconen als ik. De developers hebben ze in Visual Studio, waar ze ze ook kunnen previewen. Ik heb zowel de iconen als de bronbestanden, bij die laatste kunnen zij ook niet bij, dat hoeft ook niet en dat zou ook vast geen mooie resultaten opleveren :P . Met andere afdelingen in het bedrijf deel ik wel iconen, maar nog niet op grote schaal.

Klinkt wel leuk om me eens in te gaan lezen op beeldbanken en software daarvoor.

En inderdaad, Bridge komt volgens mij ook alleen maar in een volledige licentie van Creative Suite. Jammer, want als grote broer van Irfanview (hoewel... die heeft zo'n prijs/kwaliteitverhouding... daar mag niemand aan tippen) zou hij het volgens mij prima doen.

Ik ben er trouwens wel achter gekomen dat als ik van een iconset de hoofdmap aanklik, en deze heeft submappen (elk Business / Data / General / Education / Web enz. en daarin elk weer 256, 128 enz.) en hij gaat ze indexeren, dat hij dan bij de gevonden keywords alleen 'Untagged: 3020' ofzo neerzet. Terwijl zich inde submappen wel getagde iconen bevinden! :( ... zo kan ik ze nog niet snel terugvinden :P

Pagina: 1