[Win 7] Onbekende Q: drive

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08 09:14
Ik heb gisteravond mijn laptop volledig opnieuw geïnstalleerd met Windows 7 Home Premium. Nu keek ik vanmorgen bij Computer, staat er opeens een schijf bij waar ik niets vanaf weet. Wat is het, en kan ik het op de een of andere manier verwijderen?

Onder Computer:
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5788/pic1dz.jpg

Onder schijfbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/6665/pic2z.jpg

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 14:22
die schijf word tijdens de instalatie aangemaakt. daar vraagt hij ook om geloof ik.
Ik heb geen idee waar die voor is maar die 100mb daar ga je niet echt dood van lijkt me?
Lijkt me ook niet dat je die zomaar kan verwijderen omdat windows 7 ervanuit gaat dat die schijf bestaad.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Da's de recovery schijf waar windows 7 volgens mij zijn opstart bestanden neerzet zodat je kan booten voor een repair als je windows 7 helemaal aan gort ligt.
Hoort netjes bij windows 7, gewoon niet aanzitten, en netjes laten draaien.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Wordt alleen aangemaakt als je tijdens de install ook een partition/format van de drive doet. Als de drive al gepartitioneerd was gebeurt dit niet dacht ik.

Hier staat een heel verhaal, met wat suggesties.

Whatever

• Tendency
Ik vind het maar vreemd, omdat ik vorige week nog Windows 7 Home Premium - op dezelfde manier - geïnstalleerd heb bij mijn vader op de PC. En hij had helemaal geen schijf waar eventuele recovery files op staan.

Ik vind het er gewoon niet netjes uit zien, het geeft een vreemd gezicht. Is er geen mogelijkheid deze te hiden, of toch te deleten?

• Tendency
DigiK-oz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:02:
Wordt alleen aangemaakt als je tijdens de install ook een partition/format van de drive doet. Als de drive al gepartitioneerd was gebeurt dit niet dacht ik.

Hier staat een heel verhaal, met wat suggesties.
Ik zag je bericht pas na het plaatsen van mijn comment. Maar bedankt, ik ga je website opvolgen en kijken wat er uit komt. Ik laat nog weten hoe ik het opgelost heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Tendency op 12-08-2010 12:07 ]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je kan ook alleen de drive letter verwijderen en de partitie lekker laten staan, zou ik doen. Rechts klikken in disk manager, change drive letters. Al denk ik dat die Q schijf iets anders is, omdat er in je screenshot geen drive letter bij staat. Wat heb je daar zwart gemaakt?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Z'n pr0n stash? ;)

https://discord.com/invite/tweakers

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Die system reserved is NIET je Q-drive, die krijgt standaard helemaal geen schijfletter toegewezen. Die niet-toegankelijke Q-drive moet wat anders zijn. Er staat ook geen schijfletter achter System Reserved in je screenshot, dus je hebt het ook niet bij ongeluk zelf toegewezen.

Kortom: volgens mij haal je 2 dingen die niets met elkaar te maken hebben door elkaar.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

Niet toevallig office 2010 ook geinstalleerd?
http://www.dslreports.com...oRun-causes-Q-Drive-issue

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wizzkizz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:27:
Die system reserved is NIET je Q-drive, die krijgt standaard helemaal geen schijfletter toegewezen. Die niet-toegankelijke Q-drive moet wat anders zijn. Er staat ook geen schijfletter achter System Reserved in je screenshot, dus je hebt het ook niet bij ongeluk zelf toegewezen.

Kortom: volgens mij haal je 2 dingen die niets met elkaar te maken hebben door elkaar.
Eens.

• Tendency
Radiant schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:21:
Je kan ook alleen de drive letter verwijderen en de partitie lekker laten staan, zou ik doen. Rechts klikken in disk manager, change drive letters. Al denk ik dat die Q schijf iets anders is, omdat er in je screenshot geen drive letter bij staat. Wat heb je daar zwart gemaakt?
Alright, ik had een USB stick met de bedrijfsnaam zwart gemaakt! ;)
No sir. :D
wizzkizz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:27:

Je hebt gelijk, en volgens mij is het wat onderstaande comment zegt.
Jawel, de trial.. wat werkt dat ding traag en K*T zeg. Alles wat ik aanklik vereist een "functie download" wat weer 5 minuten vertraging oplevert. Is dit ook zo bij het FINAL product, of alleen bij de trial? Ik zal overigens een naar je link kijken, bedankt.

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Tendency schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:46:
[...]

Alright, ik had een USB stick met de bedrijfsnaam zwart gemaakt! ;)

[...]

No sir. :D

[...]

Je hebt gelijk, en volgens mij is het wat onderstaande comment zegt.

[...]

Jawel, de trial.. wat werkt dat ding traag en K*T zeg. Alles wat ik aanklik vereist een "functie download" wat weer 5 minuten vertraging oplevert. Is dit ook zo bij het FINAL product, of alleen bij de trial? Ik zal overigens een naar je link kijken, bedankt.
Is alleen bij de trial zo.
De final is echt 100keer beter als de trial!!.

• Tendency
Gelukkig.. want de trial zorgt ervoor dat ik de final dus ECHT niet wil! :P

Ontopic:
Het probleem is verholpen door Office 2010 Trial te verwijderen. Faalhaas Microsoft kan 't weer niet in 1 keer goed doen..

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 12-08-2010 20:12 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
Office 2010 'click to run' maakt gebruik van app-V technologie om de app te streamen vanaf MS servers naar je client. dat is ook de reden dat je die 'Q' schijf ziet, App-V gebruikt dat als virtueel station :)

ergo: MS doet niks verkeerd dit is nu eenmaal zo bij appstreaming :z

A wise man's life is based around fuck you

• Tendency
Oké dan is dat misschien wel zo, maar het werkt zo ontzettend traag. Om de regel die ik typte stond er weer dat er een 'vereiste functie' gedownload moest worden. Daar laat je bij mij niet echt een goede indruk mee achter! ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nee daar moet je in het begin even doorheen, daarna werkt het goed. En is het ook sneller omdat hij dan veel informatie in de cach heeft staan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je bewust gekozen voor die ClickToRun variant of gewoon zomaar omdat je het wel leuk leek? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 12-08-2010 20:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
alt-92 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:13:
Heb je bewust gekozen voor die ClickToRun variant of gewoon zomaar omdat je het wel leuk leek? ;)
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik Q: zag staan :+ Pfff...heb genoeg Q:'s gezien de laatste weken O-)

Maar eh...die ClickToRun..tja..die moet eerst alles streamen (lees:downloaden) voordat je de complete office kunt gebruiken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Powershell schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:17:
Office 2010 'click to run' maakt gebruik van app-V technologie om de app te streamen vanaf MS servers naar je client. dat is ook de reden dat je die 'Q' schijf ziet, App-V gebruikt dat als virtueel station :)

ergo: MS doet niks verkeerd dit is nu eenmaal zo bij appstreaming :z
Moest ook gelijk aan App-V/Softgrid denken toen ik de Q- zag :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1