• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 21:01
Het klinkt wellicht debiel (Topictitel) maar dit is waar ik ongeveer naar op zoek ben.
[edit] ik lees het net na en het wordt dus 2 routers over 1 ipv dat de rest over de linksys hoeft |:(

Mijn huidige situatie:
Mijn modem is verbonden met m'n D-Link DIR855 router.
Aangezien de D-Link een bagger uitzendvermogen heeft heb ik een Linksys WRT54G router (met 2 sterkere antennes) aangesloten op de D-Link. (LAN to LAN) Op die manier is mijn netwerk bereikbaar voor een outdoor antenne die zo'n 200mtr verderop staat.
En ik heb vanuit m'n D-Link ook 1 draad naar beneden lopen waar m'n Xbox 360 op zit aangesloten.

So far, so good.

Wat ik hoop te bereiken:
De uitgaande poort die ik nu gebruik voor m'n 360 daar wil ik nog een andere WRT54G op aansluiten om vervolgens beneden wederom die 360 aan te sluiten maar tevens m'n nieuwe tv met internetfunctie alsmede een nog aan te schaffen NMT.

Mijn vragen:
Gaat dit probleemloos werken?

Zo ja, even in de schaamtemodus... O+
Ik heb destijds dat ik die Linksys doorverbond dat gedaan met hulp van iemand anders (ik dacht hier op Got maar ik kan dat evt topic niet meer vinden)
Volgens mij heb ik die linksys toen ingesteld als DHCP-client?
Ik probeer daar nu achter te komen door in te loggen op de Linksys maar ik krijg dat niet voorelkaar.
192.168.1.1 werkt niet, 192.168.0.1 krijg ik de inlog voor de D-link (logisch)
Kabel verwijderd tussen beide routers en ik kom nog steeds niet in de Linksys.... :'(

Nu reikt mijn kennis omtrend netwerken dusdanig ver dat ik jullie hulp dus (nogmaals) wil inschakelen.
Wat ik tot dusverre zelf nog had bedacht is om de Linksys een harde reset te geven maar dan weet ik dus niet meer hoe ik dat ding krijg zoals hij nu is ingesteld (DHCP-client volgens mij).

De Linksys beneden neerzetten zou een prima oplossing zijn maar dan heeft de outdoor antenne geen zicht meer en is die verbinding dus weg (staat nu boven bij het raam)

Bij voorbaat dank.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:22

RvL

Even nazien wat je nu allemaal wil doen.

De huidige situatie:

Je hebt een DIR855, deze is bedraad verbonden met een WRT54G.

De DIR855 heeft ook een bedrade verbinding naar een XBox

De WRT54G wordt gebruikt om een draadloos netwerk te maken

Wat je nu wil is op de bedrade verbinding vanuit de DIR855 nóg een WRT54G aansluiten, om hier vervolgens je Xbox (bedraad), je TV en je NMT op aan te sluiten.

Belangrijke vraag op dit moment is: hoe sluit je de TV en NMT aan?

Als dit bedraad is, heb je helemaal geen tweede WRT54G nodig. Je hebt dan voldoende aan een switch.

Als het onbedraad is, dan zou ik eerst eens kijken hoe het bereik is wat je momenteel hebt bij de xbox/tv/nmt. Als dit te laag en eventueel kijken voor een repeater i.p.v. een router. Nu kun je een WRT54G redelijk eenvoudig als repeater inzetten met DD-WRT. Zie ook deze link.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• ScooBY_DoO
RvL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:34:
Even nazien wat je nu allemaal wil doen.

De huidige situatie:

Je hebt een DIR855, deze is bedraad verbonden met een WRT54G.

De DIR855 heeft ook een bedrade verbinding naar een XBox

De WRT54G wordt gebruikt om een draadloos netwerk te maken

Wat je nu wil is op de bedrade verbinding vanuit de DIR855 nóg een WRT54G aansluiten, om hier vervolgens je Xbox (bedraad), je TV en je NMT op aan te sluiten.

Klopt helemaal.

Belangrijke vraag op dit moment is: hoe sluit je de TV en NMT aan?

Bedraad uiteraard, de wireless verbinding werkt prima binnenshuis maar ik ga geen dure wireless dongles etc kopen als ik alles bedraad ''gratis'' kan aansluiten.
Buiten dat wil ik 1080p gaan streamen dus bedraad geniet de voorkeur.

Als dit bedraad is, heb je helemaal geen tweede WRT54G nodig. Je hebt dan voldoende aan een switch.

Hoe moet ik dat zien? Switchen tussen de apparaten? dus of de 1 of de ander?
Die linksys werkt nu prima als doorvoer (ook bedraad) en ik kan gratis aan een 2e linksys komen, dan lijkt mij dat wat ik wil vrij simpel.
Vraag is dus dan alleen, hoe kom ik in de config van mijn huidige router zodat ik kan kijken hoe ik die 2e moet instellen?

Als het onbedraad is, dan zou ik eerst eens kijken hoe het bereik is wat je momenteel hebt bij de xbox/tv/nmt. Als dit te laag en eventueel kijken voor een repeater i.p.v. een router. Nu kun je een WRT54G redelijk eenvoudig als repeater inzetten met DD-WRT. Zie ook deze link.
Bedankt iig voor je quick reply ;)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:22

RvL

Heel simpel gezegd is een switch een soort splitter. Er komt 1 signaal in (de kabel van de DIR855) en er gaan een aantal signalen uit. Hoeveel uitgangen er op zitten is afhankelijk van de switch dit je neemt. Ze zijn er met 4 uitgangen, maar ze zijn er ook 48 uitgangen.

Mocht je nog een WRT54G hebben liggen, dan kun je deze ook als switch gebruiken. Je moet dan zaken als de DHCP server, Firewall, DNS server e.d. uitzetten, waardoor je de router eigenlijk niets meer laat doen dat dataverkeer ontvangen en over de juiste poort weer uitsturen. (zie ook deze link).

Als je geen WRT54G meer over hebt, kun je beter een switch kopen. Dat is dan niet meer dan aansluiten en gaan.

Als je xbox/tv/nmt een gigabit verbinding heeft, is het wel aan te raden een gigabit switch te nemen. De DIR855 is immers ook een gigabit router.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• ScooBY_DoO
RvL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:08:
Heel simpel gezegd is een switch een soort splitter. Er komt 1 signaal in (de kabel van de DIR855) en er gaan een aantal signalen uit. Hoeveel uitgangen er op zitten is afhankelijk van de switch dit je neemt. Ze zijn er met 4 uitgangen, maar ze zijn er ook 48 uitgangen.

Duidelijk.

Mocht je nog een WRT54G hebben liggen, dan kun je deze ook als switch gebruiken. Je moet dan zaken als de DHCP server, Firewall, DNS server e.d. uitzetten, waardoor je de router eigenlijk niets meer laat doen dat dataverkeer ontvangen en over de juiste poort weer uitsturen. (zie ook deze link).

Precies wat ik bedoel. _/-\o_ en wat ik in feite dus ook al heb.

Als je geen WRT54G meer over hebt, kun je beter een switch kopen. Dat is dan niet meer dan aansluiten en gaan.

Ik kan hem krijgen maar als ie brak is dan zal ik idd een switch aanschaffen. Mooi meegenomen zou zijn als ik beneden ook de wifi verbinding kan benutten, dit zal nog beter werken als nu door het betonnen plafond.

Als je xbox/tv/nmt een gigabit verbinding heeft, is het wel aan te raden een gigabit switch te nemen. De DIR855 is immers ook een gigabit router.

Helaas dit zijn alleen 100Mbit aansluitingen maar dat is mans zat voor mijn doeleinden.
Wat ik dan tenslotte nog erg graag zou willen weten is, hoe kom ik in m'n huidige Linksys router?
Dan weet ik precies hoe ik het destijds heb gedaan en is het een kwestie van alles overnemen.
Moet ik hem dan een harde reset geven?

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:45
ScooBY_DoO schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:18:
[...]

Wat ik dan tenslotte nog erg graag zou willen weten is, hoe kom ik in m'n huidige Linksys router?
Dan weet ik precies hoe ik het destijds heb gedaan en is het een kwestie van alles overnemen.
Moet ik hem dan een harde reset geven?
Googlen naar WRT54G configuration misschien?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

lier

MikroTik nerd

Uitgaande dat je huidige router de WRT54G is, zoek even naar de handleiding op deze site.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ScooBY_DoO
Dat zijn de handelingen voor de setup ja, ik zal er eerst in moeten komen.

Zoals aangegeven 192.168.1.1 is normaal gesproken de link om in het inlogscherm te komen maar sinds ie is doorgelinkt aan de D-link werkt dat niet meer.
Kan dat komen doordat de WAN poort niet ''gevoed'' wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door ScooBY_DoO op 12-08-2010 12:32 ]

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
ScooBY_DoO schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

Dat zijn de handelingen voor de setup ja, ik zal er eerst in moeten komen.

Zoals aangegeven 192.168.1.1 is normaal gesproken de link om in het inlogscherm te komen maar sinds ie is doorgelinkt aan de D-link werkt dat niet meer.
Kan dat komen doordat de WAN poort niet ''gevoed'' wordt?
Kan je in de D-Link kijken in het DHCP scherm welke apparaten zijn aangesloten op de LAN poorten. Dan staat daar vast het IPadres van de WRT54G bij. Kan je die gebruiken in je browser.

• ScooBY_DoO
robkamp schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:36:
[...]

Kan je in de D-Link kijken in het DHCP scherm welke apparaten zijn aangesloten op de LAN poorten. Dan staat daar vast het IPadres van de WRT54G bij. Kan je die gebruiken in je browser.
Mijn held.... LOL _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Leerzame dag, thnx een ieder voor zijn/haar input.

[ Voor 6% gewijzigd door ScooBY_DoO op 12-08-2010 12:45 ]

Pagina: 1