Toon posts:

GTX470 én GTX280

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik hoop hier anderen tegen te komen die ervaring hebben met het volgende:
Ik wil een upgrade doen van mn GTX280 naar een GTX470. Maar nu zit ik na te denken om de GTX280 te houden als dedicated physx kaart. Ik heb gisteren Mafia 2 demo gespeeld en ik moet zeggen dat het me erg meeviel. Ik had verwacht dat mn kaart het niet zou trekken, vooral op Full-HD en dan max settings (including Apex + Physx). Ik weet niet precies wat mn fps was, maar ik schat rond 20-30 en dit is voldoende voor mij. Helaas kreeg ik het niet werkend met 3d vision, maar dan verwacht ik wel dat mn PC dit niet meer trekt. Ik wacht wel op de full-game voor ik updates doe en weer aan de slag ga met 3d vision (in Mafia 2).

Hier de vraag:
Ik heb een OCZ600SXS voeding (dus 600W), met 80-plus certificering. Dit is ruim voldoende voor 1 GTX470, maar is dit voldoende voor een GTX470 + GTX280 als dedicated physxkaart? (GPU+PPU)

Mn overige system specs zijn:
CPU = I7 870
Mem = Corsair 8GB 1600mhz DDR3
2 x HDD
1 x DVDRW
1 x DVD
1 x Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series
1 x DVB-S/DVB-C combi TVkaart
3 x standaard fans

Als USB apparaten heb ik alleen de 3D-Vision (natuurlijk naast de muis en de keyboard)

Ik weet dat er PSU calculators bestaan, alleen kan ik niet deze opstelling (GTX 470 met GTX 280 als physx) niet configuren op zulke websites. Daarnaast vraag ik me af hoeveel de dedicated physx kaart aan energie slurpt bij full-load. Volgens mij haal ik nu +- 280W bij full-load (correct me if im wrong).

Scheelt me namelijk toch wel +-120 euro (ik wil dan wel een goeie PSU).

Alvast bedankt voor het meedenken!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:18
Neem een 460gtx, is dat geen optie, is een goede 'bang for bucks' kaart.
Draai zelf een 480gtx en een 8800gtx voor physx op een 700W A-merk voeding, dat gaat prima.

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06-2025
absoluut een GTX 460, zoek maar eens wat reviews op, de Sonic Platinum van Palit scoort al beter dan een stock GTX 470 en is een stuk goedkoper.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Je voeding zou nét te weinig vermogen kunnen leveren voor een GTX470 en een GTX280. Je i7 verbruikt maximaal zo'n 125 Watt, de GTX470 heeft een TDP van 215 Watt meegekregen en de GTX280 zal maximaal zo'n 236 Watt verstoken (worst case scenario). Ik weet niet of je overclockt, maar anders verbruikt de boel natuurlijk net iets meer. Nu zit je op een totaal van ongeveer ~576 Watt, wat exclusief mobo, harddisk en overigen al behoorlijk krap is.

Daarnaast kom je in aansluitingen van je voeding tekort. Deze heeft 1x een 6-pins PCI-e power connector en 1x een 6+2-pins PCI-e connector. Sowieso is het dus aan te raden om je voeding te vervangen. ;)

En neem dan een voeding als deze: Seasonic S12D-750W

Verwijderd

Topicstarter
dr_dreey schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:41:
Neem een 460gtx, is dat geen optie, is een goede 'bang for bucks' kaart.
Draai zelf een 480gtx en een 8800gtx voor physx op een 700W A-merk voeding, dat gaat prima.
€ 244,24 vs € 275,15 (Msi stock GTX470), nou nee...daar laat ik die GTX470 niet voor liggen, want ik neem aan dat de GTX470 minder moeite heeft om op die snelheden te blijven dan die palit kaart.

Maar goed, de laatste opmerking is erg scherp. Ik dacht dat die voeding sli-ready was.
Blue-Tiger schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:46:
Daarnaast kom je in aansluitingen van je voeding tekort. Deze heeft 1x een 6-pins PCI-e power connector en 1x een 6+2-pins PCI-e connector. Sowieso is het dus aan te raden om je voeding te vervangen. ;)
Dit is niet zo leuk.......damn......moet ik mn voeding nog vervangen. Dat is dan weer minimaal 100 euro er bovenop.

Ps. Maar zou ik het met een GTX460 wel redden op 600W??

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:58:
[...]

Ps. Maar zou ik het met een GTX460 wel redden op 600W??
Die kaart zou zo 50 Watt minder verstoken dan een GTX470, dus het zou waarschijnlijk wel kunnen, maar met niet al teveel headroom. Sowieso kun je met jouw setup beter eerst / ook de voeding vervangen, zodat je gelijk de goeie aansluitingen te pakken hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger, je hebt gelijk. Ik denk ook dat ik er niet echt omheen kan.

Ik baal ervan, omdat ik 1,5 jaar die GTX280 kocht met een 550W voeding maar dat leverde vele problemen op. Daarna had ik die 600W gekocht.

Dus in 1,5 jaar tijd wordt het dadelijk 3 x van voeding wisselen. Daar baal ik dus van.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:39:
Blue-Tiger, je hebt gelijk. Ik denk ook dat ik er niet echt omheen kan.

Ik baal ervan, omdat ik 1,5 jaar die GTX280 kocht met een 550W voeding maar dat leverde vele problemen op. Daarna had ik die 600W gekocht.

Dus in 1,5 jaar tijd wordt het dadelijk 3 x van voeding wisselen. Daar baal ik dus van.
Geheel begrijpelijk. Maarja, sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren. Neem dan die mooie Seasonic die ik je linkte, ben je er in ieder geval zeker van dat je daar langer mee kunt doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:44:
[...]

Geheel begrijpelijk. Maarja, sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren. Neem dan die mooie Seasonic die ik je linkte, ben je er in ieder geval zeker van dat je daar langer mee kunt doen ;)
Ja, die is erg nice!!! 80 Plus Silver...dat bevalt me wel voor die prijs, alleen ben ik totaal onbekend met het merk.

Ik denk dat ik die van jouw ga bestellen :9 of zou je het nu anders doen?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:56
Ik zou toch nog wat reviews gaan bekijken van de GTX 460 aangezien die erg vaak sneller is als een GTX 470 (ook de non-overclocked versies!)
Verder slurpt een GTX 460 minder stroom, is hij stiller en wordt minder heet, ik zou het serieus overwegen.
Je zou zelfs je GTX 280 kunnen verkopen en dan een GTX 460 SLI setup aanschaffen (zie review op de frontpage, presteerd geweldig.

De GTX 460 is gebaseerd op de GF104 chip, wat dus een verbetering is op de GF100 die de GTX 465/470/480 gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Redblader op 12-08-2010 12:07 ]

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

PhysX met een 280 is zware overkill. Gewoon een GTX460 en een GT240 ofzo kopen, hoef je geen nieuwe voeding, wel PhysX, en kan je je GTX280 nog verkopen

Verwijderd

Topicstarter
windwarrior schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:10:
PhysX met een 280 is zware overkill. Gewoon een GTX460 en een GT240 ofzo kopen, hoef je geen nieuwe voeding, wel PhysX, en kan je je GTX280 nog verkopen
Ja, daar heb je een punt want dat dacht ik dus ook. Maar als ik naar de system requirements van Mafia 2 kijk, dan wordt een GTX480 GPU met een GTX295 als PPU geadviseerd. Ik denk dat dit ook een overkill is gezien ik Mafia 2 demo op fullHD met max settings speel zonder haperingen.

Ik begin nu zelfs te twijfelen gezien de GTX460 niet veel sneller is als de GTX280, de upgrade zou voornamelijk DX11 als voordeel met zich meebrengen. Daarnaast krijg ik niet veel meer terug voor die GTX280 (+-100 euro?)

Een sli-setup van de GTX460 heb ik ook in overweging, maar dan kom ik veel duurder uit (inclusief voeding, zit ik dan boven de 500 euro).

Hier moet ik toch even over nadenken.

• kevinvandorst
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

Een sli-setup van de GTX460 heb ik ook in overweging, maar dan kom ik veel duurder uit (inclusief voeding, zit ik dan boven de 500 euro).

Maar dan heb je ook echt wat ;)

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:56
Een GTX 460 SLI setup komt bij veel games in de buurt van 5970 performance dus dan heb je zeker wat :P

• kevinvandorst
Redblader schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:04:
Een GTX 460 SLI setup komt bij veel games in de buurt van 5970 performance dus dan heb je zeker wat :P
Precies, beetje afhankelijk van de games, mijn persoonlijke favoriet, Dirt2, is een echte ATI game, daar scoren de Ati kaarten allemaal beter in, maar in andere gevallen zelfs net zo goed of zelfs iets beter, en dat met stock GTX 460's.

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

Ja, daar heb je een punt want dat dacht ik dus ook. Maar als ik naar de system requirements van Mafia 2 kijk, dan wordt een GTX480 GPU met een GTX295 als PPU geadviseerd. Ik denk dat dit ook een overkill is gezien ik Mafia 2 demo op fullHD met max settings speel zonder haperingen.

Ik begin nu zelfs te twijfelen gezien de GTX460 niet veel sneller is als de GTX280, de upgrade zou voornamelijk DX11 als voordeel met zich meebrengen. Daarnaast krijg ik niet veel meer terug voor die GTX280 (+-100 euro?)

Eigenlijk best geinig dat een GTX295 niet heel veel langzamer is dan een GTX480. Ook lijkt het me sterk, dat je een dual GPU opstelling als physX moet gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
windwarrior schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:15:
[...]

Eigenlijk best geinig dat een GTX295 niet heel veel langzamer is dan een GTX480. Ook lijkt het me sterk, dat je een dual GPU opstelling als physX moet gebruiken...
Ja, ik vind die requirements nergens op slaan. Ik kan me er ook geen voorstelling van maken dat je een dual-GPU PPU nodig zou moeten hebben (dus voor physx only).

Best wel bagger allemaal...want ik hoef in principe geen upgrade, maar die $@^%$ DX11 moet het weer dwarsbomen >:) |:(

Verwijderd

Topicstarter
kevinvandorst schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:06:
[...]

Precies, beetje afhankelijk van de games, mijn persoonlijke favoriet, Dirt2, is een echte ATI game, daar scoren de Ati kaarten allemaal beter in, maar in andere gevallen zelfs net zo goed of zelfs iets beter, en dat met stock GTX 460's.
Mijn favorieten zijn de 3D vision ready games: Batman, Battlefield BC 2 en Resident Evil 5

Daar komt dadelijk Mafia 2 bij :)

Uiteraard is Assassins Creed II in 3D ook erg gaaf!

Verwijderd

Van een GTX280 naar een GTX460 lijkt me geen slimme optie want dan ga je er qua performance niks op vooruit. Zie ook deze vergelijking;
- http://www.techpowerup.co...orce_GTX_460_1_GB/31.html

Persoonlijk zou ik dan ff doorsparen voor een GTX460 SLI setup en verkoop je GTX280. Voor die kaart moet je nog wel 100,- tot max 120,- kunnen krijgen, kan je daar je voeding voor kopen. Ben je voor 2x GTX460 1gb zo'n €400,- kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:57:
Van een GTX280 naar een GTX460 lijkt me geen slimme optie want dan ga je er qua performance niks op vooruit. Zie ook deze vergelijking;
- http://www.techpowerup.co...orce_GTX_460_1_GB/31.html

Persoonlijk zou ik dan ff doorsparen voor een GTX460 SLI setup en verkoop je GTX280. Voor die kaart moet je nog wel 100,- tot max 120,- kunnen krijgen, kan je daar je voeding voor kopen. Ben je voor 2x GTX460 1gb zo'n €400,- kwijt.
Sparen hoeft niet ;)

Maar het wordt de SLI opstelling.

Bedankt mensen voor het meedenken, dit wordt gewaardeerd!!!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:03
En vergeet naturlijk niet om even de review van Tweakers zelf door te nemen: reviews: Test: twee GTX 460-videokaarten in sli
Tip vanuit deze review: Neem de 1GB versie.

Verwijderd

Wanneer je alleen naar de 1920x1200 scores gaat kijken maakt 768mb of 1gb wederom erg weinig uit. Ze adviseren eigenlijk alleen de 1gb bij gebruik van hogere resoluties, dus 2560x1600. In die zin is 1gb niet nodig, maar met oog op de toekomst lijkt het me die paar tientjes wel waard om 1gb te nemen. Ook zou het zo kunnen zijn dat je icm 3d-vision profiteert van meer geheugen.
De GTX460 in SLI is iig een goede keuze nu!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde even kwijt dat ik voor de volgende ben gegaan:
2 x MSI Geforce GTX460 1GB Cyclone OC (dus SLI)

Ik hoefde mn 600W voeding niet te vervangen volgens CDROMLAND.

En ze hadden gelijk. Gisteren aan één stuk door flink gegamed, in 3D en zonder. One word: GEWELDIG!!!
Ik had alleen bij Battlefield BC 2 "flickering issues" wanneer 3D aanging. De rest die ik heb getest (stuk of 5) liepen feilloos!

Ow enne het grappige was, mn GTX280 had ik binnen een uur, nadat de kaart eruit was gehaald, verkocht voor 100 euries :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 08:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:19:
[...]

Ja, ik vind die requirements nergens op slaan. Ik kan me er ook geen voorstelling van maken dat je een dual-GPU PPU nodig zou moeten hebben (dus voor physx only).

Best wel bagger allemaal...want ik hoef in principe geen upgrade, maar die $@^%$ DX11 moet het weer dwarsbomen >:) |:(
Noagl absurd om een gtx295 als PPU aan te raden, zal wel een typfoutje zijn ergens, schrik me dood met mn pc hier naast me waar een gtx295 in zit :P
Een 8600gt zou de minimale physx-kaart zijn, met 32 shaders :)
Pagina: 1