Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ISDN doorschakelen zonder Centrale

Pagina: 1
Acties:

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Hey,

Ik ben tegen de volgende situatie aangelopen. Een klant heeft een Quattrovox V die aan het overlijden is.

Ze willen dus overgaan op VoIP, echter duurt het nog even voor ze geporteerd kunnen worden. Nu weet ik dat je op de Quattrovox V met *21 kunt doorschakelen. Maar omdat deze aan het overlijden is zou ik die er vast tussenuit willen halen.

Nu vraag ik me af of ik ook kan doorschakelen als ik een ISDN telefoon direct op het IS/RA punt aansluit.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neu, er moet op zijn mint een nt1 kastje tussen ofzo
Zonder NT1 is er geen ISDN mogelijk, aangezien deze een soort afsluitweerstand is. Het is ook de taak van de NT1 om het inkomende paar (2 draads) om te zetten naar 2 paar (4-draads) waarvan dan een paar om te zenden (Transmit TX) en een paar om te ontvangen (Receive RX). De lijn tot de NT1 wordt ook wel de Y-bus genoemd (2-draads). Op de NT1 zitten twee aansluitingen. Op deze aansluitingen kan ISDN-apparatuur worden aangesloten. Dit kan een telefoon, fax, modem of een PABX (telefooncentrale) zijn. Deze aansluitingen worden de S0-bus genoemd (4-draads). Bovenstaande geldt niet voor ISDN-30: in dat geval wordt een ander apparaat geplaatst welke zorgt voor de 2Mb verbinding. Functie en werking is wat anders dan die van de NT1.

Iperf

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je een 'echt' ISDN toestel hebt (dwz, door een central is vaak lastig ivm afvangen commando's) kun je deze direct aan de 2e poort op je NT1 hangen en met *210 gewoon op de KPN/Leverancier omgeving de doorschakeling realiseren, net als *21 op analoge lijnen.

http://www.bellen.com/faq...orschakelen-met-isdn.aspx

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:00
Je kunt ook gewoon KPN/Leverancier bellen en vragen of hun het even doorschakelen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou even de aanbieder bellen om een doorschakeling te maken

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat je alle MSN nummers apart moet doorschakelen. Tevens is het mogelijk dat de ISDN lijn zelf deze dienst niet heeft maar dit komt volgens mij bijna niet voor (behalve bij mij dan :( ).

• OK13
rvvliet schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:49:
Je kunt ook gewoon KPN/Leverancier bellen en vragen of hun het even doorschakelen.
Dat doet de KPN niet gratis zonder servicecontract. Ik heb eerder met dat bijltje gehakt. En in het MKB moet alles altijd voor niets dus ik weet gewoon zeker dat ze geen servicecontract met KPN hebben.
Betalen voor die doorschakeling door de KPN is helaas ook geen optie waarschijnlijk.
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:51:
Hou er wel rekening mee dat je alle MSN nummers apart moet doorschakelen. Tevens is het mogelijk dat de ISDN lijn zelf deze dienst niet heeft maar dit komt volgens mij bijna niet voor (behalve bij mij dan :( ).
Als je een ISDN 1 hebt, heb je inderdaad geen MSN nummers nee.

Als ik dus een ISDN toestel direct aan de NT1 hang, hoe weet ik dan welk nummer dit toestel toegewezen krijgt, is dat altijd het hoofdnummer, of niet.
Die nummers worden dus gemanaged door die centrale, maar die moet er tussenuit.

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:00
OK13 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:56:
Dat doet de KPN niet gratis zonder servicecontract. Ik heb eerder met dat bijltje gehakt. En in het MKB moet alles altijd voor niets dus ik weet gewoon zeker dat ze geen servicecontract met KPN hebben.
Betalen voor die doorschakeling door de KPN is helaas ook geen optie waarschijnlijk.
Zucht, er was iets met een dubbeltje en eerste rang ofzo :'(

De uren die jij nu besteed aan het uitzoeken hoe ze het kunnen doorschakelen moeten ook betaald worden. Ik weet niet wat het doorschakelen bij KPN kost, maar dit zal waarschijnlijk minder zijn dan jou uurloon. Wellicht een argument.

edit:
Net even op http://www.kpn.com/zakeli...n/Doorschakeldiensten.htm ik schrik me helemaal kapot, dat is inderdaad best duur zeg.

[ Voor 10% gewijzigd door rvvliet op 12-08-2010 10:06 ]

Verwijderd

[...]
Als ik dus een ISDN toestel direct aan de NT1 hang, hoe weet ik dan welk nummer dit toestel toegewezen krijgt, is dat altijd het hoofdnummer, of niet.
Standaard zal het hoofdnummer worden gebruikt, maar je kunt de MSN instellen in ISDN-telefoons. Als je dat voor elk nummer doet, zou doorschakelen moeten lukken.

Verwijderd

[...]
Als je een ISDN 1 hebt, heb je inderdaad geen MSN nummers nee.

De MSN nummers moet je even in je telefoon programmeren. Het nummer waarmee je naar buiten belt schakel je dan door.

Hoe het zit met ISDN1 weet ik niet.

• OK13
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:02:
[...]

De MSN nummers moet je even in je telefoon programmeren. Het nummer waarmee je naar buiten belt schakel je dan door.

Hoe het zit met ISDN1 weet ik niet.
ISDN 1 is bedacht door iemand die het teveel moeite vond een ISDN 2 of meer weer om te zetten naar analoog op het moment dat een klant geen ISDN meer nodig had. (Meerdere nummers dus.) Tegenwoordig is dit niet meer nodig met ADSL en bellen.
Het is dus eigenlijk gewoon een enkelvoudig nummer op een digitale lijn.
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:02:
[...]

Standaard zal het hoofdnummer worden gebruikt, maar je kunt de MSN instellen in ISDN-telefoons. Als je dat voor elk nummer doet, zou doorschakelen moeten lukken.
Thnx, dat gaan we dan maar proberen. Als ik dat toestel dan aan de NT1 hang en de Centrale loskoppel zou het moeten werken, of niet. Als het dan niet werkt kan ik altijd nog zonder problemen de centrale weer aan de NT1 hangen, al is hij wel brak.

• janbrede
  • Laatst online: 29-11 23:11
Met ISDN1 kun je wel degelijk een MSN hebben (maar dan ook maar één, dus in totaal 2 nummers). Wel kun je maar één B-kanaal tegelijk gebruiken.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
*210* bij point to multioint dacht ik,staan zat dingen over op google,anders even kpn bellen.bij point to point gaat het niet,dan kan je een verwijzingsbericht laten aanmaken bij kpn.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
janbrede schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:32:
Met ISDN1 kun je wel degelijk een MSN hebben (maar dan ook maar één, dus in totaal 2 nummers). Wel kun je maar één B-kanaal tegelijk gebruiken.
Je kan gewoon 8 nummers hebben in totaal, net als bij ISDN2.
ISDN1 lijntjes worden veel gebruikt al gecombineerde alarm / pin / telefoonlijn in winkels waar elk apparaat een eigen MSN nummer nodig heeft. In totaal zou je 8 LCN's kunnen hebben via het D kanaal.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ISDN1 is gewoon een beperkte variant van ISDN2, bedoeld om niet het gezeik te hebben van omzetting (nieuwe modem, downtime enz) en/of digiaccess enz te kunnen gebruiken.

Standaard is ISDN1 1 hoofdnr, 1 msn (2 nrs). 1 spraakkanaal.
ISDN2 is 1 hoofdnr, 3 msn nrs, 2 spraakkanalen.

Maar je kan ook meerdere MSN nrs hebben (of minder)

Gewoon een ISDN toestelletje op de NT1 aansluiten en doorschakelen, (*21 of *210). Zoals gezegd wel even het betreffende MSN nr instellen. Let wel op dat je een NT1 hebt met voeding, of een isdn toestel met eigen adapter. Nieuwere NT1s hebben een externe adapter. Ik heb om die reden altijd een S4 in de auto liggen, die heeft gewoon ingebouwde voeding. Een vox 930 toestel koop je voor 5 eur op marktplaats en is ideaal voor dit soort fratsen (gebruik ik ook standaard)

Let wel op: sterdiensten zijn niet altijd actief op een lijn. Mocht t niet werken dan moet je dat via klantenservice activeren, duurt 5 werkdagen.

Doorschakeling bij KPN erop laten zetten kost je grof euros. Doe je het via sterdiensten kost t je niets (behalve dan de gesprekskosten van de doorgeschakelde oproepen).
Kosteloze doorschakelingen heb ik alleen voor elkaar gekregen bij storingen op ISDN30 lijnen....

Ik schakel ook regelmatig lijnen door naar een (tijdelijk) voip nr als ik klanten moet porteren.

Let wel op: Een (isdn)lijn zonder nummers wordt gezien als een op-te-heffen-lijn. Zorg dus dat die lijn niet perongeluk nog gebruikt wordt voor DSL of Digiaccess (pin/alarm), want die gaan eraan.

Je kan natuurlijk ook even de portering naarvoren schuiven, kan in 5 werkdagen vanaf aanvraag geregeld zijn. Bijkomend voordeel is dat, als je porteringsdatum eenmaal ingeplanned is, je meestal al wel vast je eigen nummer kunt meezenden bij uitgaande gesprekken.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 13-08-2010 22:03 ]

• OK13
Mee eens, ik heb dan ook al een aantal weken geleden een Kraklijst aangevraagd bij KPN. Alleen tot nog toe niet mogen ontvangen. Dus ik bellen naar de KPN, daar konden ze me vertellen dat de persoon die de kraklijsten doet ziek is en dat het nog zeker een maand gaat duren.
*OK13 denkt dan bij zichzelf, is er maar 1 persoon dan in dat grote machtige bedrijf die kraklijsten kan uitdraaien.

Zonder kraklijst gaan we sowieso niet porteren. Heb ik in het verleden teveel problemen mee gehad. ADSL lijnen die ineens niet meer werkte, of alarm dat maar af bleef gaan.

De enige reden dat ik een tijdelijke doorschakeling heb is om de tijd tot de portering uit te zitten.

Maandag krijg ik foto's van de klant hoe de infra er intern uitziet en dan gaan we echt beginnen. Ik ben benieuwd...

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Kraklijsten, joh, dat kan maanden duren.

Een overzicht van alle eigen lijnen, waar elke maand rekeningen voor worden verzonden en die dus gewoon in de systemen staan, heeft bij ons een keer anderhalf jaar geduurd. Uiteindelijk kwam hij nog per post ook, niet eens digitaal. Tsja.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
gewoon bij twijfel een israscan opvragen.

Heb ik bijna altijd met een paar dagen in huis, en je hebt meteen een volledig overzicht van israpunt, nummers, dsl en andere diensten op het betreffende israpunt (en je weet op welk adres ie in canvas staat)
t is niet de 1e keer dat een huisnr 18 is, en israpunt bij kpn administratief 18a blijkt te zijn

• OK13
Pogostokje schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 02:09:
Kraklijsten, joh, dat kan maanden duren.

Een overzicht van alle eigen lijnen, waar elke maand rekeningen voor worden verzonden en die dus gewoon in de systemen staan, heeft bij ons een keer anderhalf jaar geduurd. Uiteindelijk kwam hij nog per post ook, niet eens digitaal. Tsja.
Wat? Zo lang, Ik vraag bijna maandelijks een kraklijst aan, en ik heb nooit meer dan twee weken moeten wachten, behalve deze keer dan.
DJSmiley schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 07:45:
gewoon bij twijfel een israscan opvragen.

Heb ik bijna altijd met een paar dagen in huis, en je hebt meteen een volledig overzicht van israpunt, nummers, dsl en andere diensten op het betreffende israpunt (en je weet op welk adres ie in canvas staat)
t is niet de 1e keer dat een huisnr 18 is, en israpunt bij kpn administratief 18a blijkt te zijn
Kent de KPN die ook onder die benaming? Dat kan ik dan ook wel een keer proberen ja. Krijg je die per post of anders?
Pagina: 1