Toon posts:

Aanschaf nieuwe Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een vraagje.

Ik ben van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen.
Wat zijn mijn eisen:
- HDMI
- Geluid over HDMI
- PCI-E 16
- Niet te duur ( zo goedkoop mogelijk )
- voor de rest maakt het niet zoveel uit, als ik hem maar aan een HD tv kan aan sluiten.

Ook ben ik op zoek naar een oplossing om mijn digitale HD tv van ziggo te ontvangen via de computer.

Alvast bedankt,

Michael

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat heb je zelf al gevonden?

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 55% gewijzigd door DeeJee op 12-08-2010 09:28 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:25:
Hallo tweakers,

Ik heb een vraagje.

Ik ben van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen.
Wat zijn mijn eisen:
- HDMI
- Geluid over HDMI
- PCI-E 16
- Niet te duur ( zo goedkoop mogelijk )
- voor de rest maakt het niet zoveel uit, als ik hem maar aan een HD tv kan aan sluiten.

Ook ben ik op zoek naar een oplossing om mijn digitale HD tv van ziggo te ontvangen via de computer.

Alvast bedankt,

Michael
Het is niet de bedoeling een topic te openen als in 'kunnen jullie voor mij bepalen wat ik moet kopen'.
Je dient hiervoor zelf onderzoek te doen en tot een aantal mogelijkheden te komen waarbij je vervolgens advies kunt krijgen over de verschillen....

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

*klikt* Pricewatch - *klikt* Videokaarten - *klikt* HDMI (rechtsboven Voorselecties) - *klik* prijs.

Dan kom je voor 3 tientjes ongeveer uit bij : pricewatch: Club3D 8400GS (CGNX-GS846LCI)

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 12-08-2010 09:30 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
ik snap dat ik dat niet zomaar hier moet vragen.

Maar ik ben niet zo bekend met de nieuwe technieken.
En ik weet niet of alle videokaarten met HDMI aansluitingen audio output hebben.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:33:

En ik weet niet of alle videokaarten met HDMI aansluitingen audio output hebben.
HDMI (High Definition Multimedia Interface)

HDMI means High Definition Multimedia Interface, it carries both HD video and 5.1 surround audio for a clean, high definition connection. And it can transfer both audio and video in only one HDMI cable without messy cables problem. This option means a greater choice and simplification of installation for consumers when connecting to PC monitors or home theaters for maximum enjoyment of full HD 1080p content.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Sc0rPi0N schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:47:
[...]

HDMI (High Definition Multimedia Interface)

HDMI means High Definition Multimedia Interface, it carries both HD video and 5.1 surround audio for a clean, high definition connection. And it can transfer both audio and video in only one HDMI cable without messy cables problem. This option means a greater choice and simplification of installation for consumers when connecting to PC monitors or home theaters for maximum enjoyment of full HD 1080p content.
Dat zegt niks, er zijn zat videokaarten die wel een hdmi-aansluiting hebben maar die daar geen audio over uitvoeren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:33:

Omdat het op T.net enigszins eigen inzet verwacht wordt? Het is overigens niet zo moeilijk om in de pricewatch een videokaart te zoeken met HDMI die aan jouw budget voldoet en vervolgens op de site van de fabrikant/google te zoeken of deze HDMI aansluiting in staat is audio te zenden.

Voor mensen die wat minder bekend zijn met de technieken en niet bereid zijn hun kennis te vergroten is er natuurlijk altijd de lokale computerwinkel. Daar betaal je wellicht iets meer maar daar krijg je wel advies voor terug.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 11:04
Een Low profile / passieve Ati Radeon 4350 of 4450 heeft onboard geluid (meen 7.1) en HDMI. Ding is goedkoop nieuw te bemachtigen en staat ook een aantal keer goedkoper in de vraan/ aanbod.
Pagina: 1