[iOS 3.2] Switchen van views

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Ik ben aan het spelen met iOS 3.2 om een beetje te experimenteren met ontwikkelen voor de iPad. Nu ben ik flink aan het hannesen met views en het switchen daartussen.

Ik ben begonnen met een splitview based application. Daar heb ik vervolgens een UIViewController aan toegevoegd, met aangevinkt dat ik daar ook een nib file bij wil.

Vervolgens ben ik mijn appDelegate gaan editten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- (BOOL)application:(UIApplication *)application didFinishLaunchingWithOptions:(NSDictionary *)launchOptions {    
    [window addSubview:splitViewController.view];
    [window addSubview:myViewController.view];

splitViewController.view.hidden = YES;
    myViewController.view.hidden = NO;

[window makeKeyAndVisible];

return YES;
}

Als ik mijn app start krijg ik inderdaad de splitview standaard niet te zien. In plaats daarvan krijg ik een groot wit vlak. Ik dacht, perfect, dat is mijn nieuw toegevoegde view. Dus ben ik vervolgens myViewController.xib gaan editten en heb ik er een aantal labels en knoppen op gezet. App weer gestart, nog steeds een wit vlak!

Blijkbaar is mijn aanpak niet helemaal correct. Ik weet niet of meer relevante code nodig is, maar didFinishLaunchingWithOptions is waar ik dacht dat de magic happens :)

Iemand ervaring met multiple views? Wat ik wil bereiken is dat ik eerst een plain view toon, van waar ik een split view kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Vermoedelijk moet je het e.e.a. instellen in de UIViewController en niet in de AppDelegate om je doel te bereiken. Echter wat je precies wilt bereiken is mij onduidelijk.

Als je iets beter kan uitleggen wat je precies wilt bereiken, dan kan ik je denk ik wel helpen. Het lijkt echter dat je sowieso nog niet helemaal de view-hiërarchie snapt van iOS, toen ik begon met ontwikkelen voor iOS had ook ik daar veel moeite mee in het begin. Lees even goed het volgende artikel een paar keer door zodat je zeker weet dat je het begrijpt:

http://developer.apple.co...oc/uid/TP40007457-CH1-SW1

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je het nog niet gedaan hebt, is een tab bar of navigation app van de grond af (dus niet de template kiezen ;) ) best leerzaam. En bonustip: De hierarchie van views kan je zowel in IB als in code regelen, en mijn bescheiden mening is dat je dat vooral niet in IB moet doen. Als je mazzel hebt klik je het zo in elkaar, maar als je in moet debuggen, veranderen of uberhaupt iets meer controle moet hebben ga je er van balen...

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
MacWolf schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:41:
Als je iets beter kan uitleggen wat je precies wilt bereiken, dan kan ik je denk ik wel helpen. Het lijkt echter dat je sowieso nog niet helemaal de view-hiërarchie snapt van iOS
Dat klopt inderdaad :)
Lees even goed het volgende artikel een paar keer door zodat je zeker weet dat je het begrijpt:
http://developer.apple.co...oc/uid/TP40007457-CH1-SW1
Goede tip! Die ga ik doorlezen.