Goede ochtend inmiddels,
Ik heb nieuwe spullen gekocht, gezien mijn oude mobo dood is gegaan. Nu heb ik alles er ingebouwd en ging ik mijn pc aansluiten.
Ik had mijn USB Muis (Razor) en mijn USB Keyboard (Logitech G15) aangesloten, bij het booten kwam de POST en drukte ik op delete, alleen werd mijn keyboard dus niet herkend. Even later een PS/2 keyboard er bij gehaald en deze aangesloten de pc gereset, deze werkte direct en wou ik even kijken of er in de BIOS misschien USB uit stond, maar dit was niet het geval. En dus werkt op het moment alleen de PS/2 aansluitingen.
Wat ik zoal heb geprobeerd:
MB: ASUS P5QD Turbo
CPU: Q9450
VGA: 8800GT 512MB
MEM: OCZ 4x1gig 1066 Mhz
PWR: Antec TP 550
Ik ben momenteel een beetje radeloos, zal vast en zeker hier en daar wat hebben vergeten, maar dat komt omdat ik er nu al de hele dag mee bezig ben geweest. Heeft dit moederbord gewoonweg een defecte USB controller of is er iets anders aan de hand?
Ik heb nieuwe spullen gekocht, gezien mijn oude mobo dood is gegaan. Nu heb ik alles er ingebouwd en ging ik mijn pc aansluiten.
Ik had mijn USB Muis (Razor) en mijn USB Keyboard (Logitech G15) aangesloten, bij het booten kwam de POST en drukte ik op delete, alleen werd mijn keyboard dus niet herkend. Even later een PS/2 keyboard er bij gehaald en deze aangesloten de pc gereset, deze werkte direct en wou ik even kijken of er in de BIOS misschien USB uit stond, maar dit was niet het geval. En dus werkt op het moment alleen de PS/2 aansluitingen.
Wat ik zoal heb geprobeerd:
- Keyboard en muis in een andere pc gestopt, werken perfect.
- Keyboard en muis in verschillende poorten, werken niet. (Inclusief front USB)
- Andere USB Appartuur geprobeerd, deze werkten ook niet.
- CMOS clear, maar dit werkte ook niet.(Jumper, batterij, etc.)
- BIOS reset, mocht ook niet baten.
- Windows opnieuw geinstalleerd, mocht ook niet baten. (Windows geeft aan USB niet herkend.)
- Google doorgezocht en tweakers, niet echt iets kunnen vinden, meestal het één of het ander, dus of geen keyboard in bios of in Windows.
- Linux live cd, alleen deze geeft fouten in het begin aan, waarschijnlijke de CD zelf. (Krijgt een update.)
- Soort van spanning gecheckt op USB, d.m.v. een Headset met USB adapter er aan, hierbij gingen de lampjes branden, dus er zit wel enige spanning op.
- Drivers geinstalleerd, mocht ook niet baten.
MB: ASUS P5QD Turbo
CPU: Q9450
VGA: 8800GT 512MB
MEM: OCZ 4x1gig 1066 Mhz
PWR: Antec TP 550
Ik ben momenteel een beetje radeloos, zal vast en zeker hier en daar wat hebben vergeten, maar dat komt omdat ik er nu al de hele dag mee bezig ben geweest. Heeft dit moederbord gewoonweg een defecte USB controller of is er iets anders aan de hand?
[ Voor 3% gewijzigd door ZalmanLuci op 12-08-2010 02:47 ]