Eenheidsaanduiding luchtstroom (case-) fans

Pagina: 1
Acties:

• killermark91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-09 08:21
Toen ik het afgelopen uur naar een fan opzoek was, viel het me op dat bij de info tab van een (case-)fan er geen eenheid werd aangegeven bij de luchtstroom. Bij het invoeren van de informatie van het product wel, daar staat netjes m3/h, maar wat mij opviel is dat veel internationale sites gebruik maken van de niet-standaard SI-eenheid CFM (Cubic Feet per Minute). Aangezien het een enorm verschil is, en ik me ook verbaasde over het feit dat twee 120mm fans, waarvan één 1200 RPM was en de ander 2000 RPM, degene met 1200 RPM meer lucht verplaatste. Ik ging dus even een kijkje nemen bij het aanpassen van de specs en de specs die de fabrikant aangaf en daar kwam ik de fout tegen. Waarschijnlijk heeft iemand de waarde van de airflow direct overgetypt en niet gezien dat we op tweakers.net (en in heel Nederland) de eenheid van m3/h gebruiken.

To the point, het lijkt mij handig dat er duidelijk wordt aangegeven dat we m3/h gebruiken en niet CFM, (desnoods een invulveld voor beiden en dat het wordt omgerekend) en dat er, eventueel, een stukje programmatuur wordt ingebouwd (ik ken nog een beetje php, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel er dan aangepast moet worden, en ik betwijfel of tweakers.net op php gebaseerd is >.>). Natuurlijk heb ik ook wat research gedaan, de omrekenfactor van CFM naar m3/h is vermenigvuldigen met 1,699 (voor de niet zo geniale genieën, van m3/h naar CFM is natuurlijk delen door 1.699:P)

Ik hoop de tweaker.net mannen en vrouwen (wie weet?:P) hiermee genoeg geïnformeerd te hebben, ik heb de wijziging voor het desbetreffende artikel (Cooler Master SickleFlow 120 Blue LED 120mm) al doorgegeven.

Met vriendelijke groet,
(zie nick:P)

P.S.: Ik heb alleen naar de case-fans gekeken, niet naar andere fans, dus ik weet niet of er daar ook wat mis kan gaan

[ Voor 3% gewijzigd door killermark91 op 12-08-2010 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Hey killermark91,

Zo in hapklare brokken aangeleverd zien we de requests graag :-)

Sinds Pricewatch3.0 hebben we de mogelijkheid virtuele specs te maken. Deze specs zijn eenvoudige scriptjes op basis van bestaande data. Op basis van jouw berekening heb ik zo'n spec aangemaakt voor CFM.

Voor M3/H is de eenheid nu toegevoegd. Deze twee acties zullen het een en ander duidelijker moeten maken. En omdat het oog ook wat wil, zijn er meteen sliders gebruikt voor deze filters.

Als er iets nog niet klopt, dan hoor ik het graag!

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?