Printen in Ubuntu Karmic Server verouderd of kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Canon BJC-210 printer doet vreemd met Ubuntu.
Als ik hem aan mijn Ubuntu Karmic Desktop machine koppel, dan print hij prima met CUPS + Gutenprint 5.2.4.
Koppel ik hem aan mijn Ubuntu Karmic Server en gebruik ik ook CUPS + Gutenprint 5.2.4, dan is het resultaat om te janken. Het ziet er nog beroerder uit dan dat van een matrix printer van 20 jaar geleden.
De instellingen zijn identiek voorzover ik weet.

Is het CUPS gebeuren in de server versie gewoon verouderd of kapot of zo, of is er iets dat ik over het hoofd zie.
Zoveel verschil zou er toch niet moeten zijn tussen Ubuntu desktop en server?
Alhoewel ik wel weet dat bij de server versie sommige dingen out of the box gewoon onbruikbaar zijn en dat je de respositories maar beter kan vermijden. Voorbeelden: Squid (volkomen verouderd voorgeconfigureerd); Wireless (werkt bij desktop direct en bij server niet direct) en zo heb ik mijn punt wel gemaakt, meer voorbeelden lijken me niet nodig... ;)

Het gaat me dus om het print probleem en niet om het afkraken van Ubuntu. Ik gebruik dat systeem met plezier...

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:44
Karmic wordt gewoon nog gesupport, er kan daarmee geen sprake zijn van verouderde software die niet goed werkt.

Staat de printkwaliteit die je via de web interface van cups kunt aanpassen op beide machines wel hetzelfde ingesteld?

[ Voor 36% gewijzigd door zordaz op 12-08-2010 11:18 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

laat maar

@hier onder: Ik had net een reactie getyped, maar nadat ik jouw topic nog even goed doorgelezen had kwam ik tot de conclusie dat mijn reactie nergens op sloeg :P

[ Voor 187% gewijzigd door Compizfox op 12-08-2010 18:38 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
@Compizfox: Hoezo "laat maar"?

@zordaz: Ja, de printkwaliteit is hetzelfde.