Catch a smile out there!
Een collega van mij heeft een AMD K6-2 350 en een 450 en die halen het NET niet.
Misschien een K6-3 of een 500+ K6-2
De FPU is niet zo heel errug goed van de AMD K6 generatie.
Intel 400+ MHz doet het wel OK.
Misschien een K6-3 of een 500+ K6-2
De FPU is niet zo heel errug goed van de AMD K6 generatie.
Intel 400+ MHz doet het wel OK.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verdomme.
Maar de FPU van een K6-2 400 kan toch moeilijk slechter zijn dan die van een p200mmx@225
Heeft die collega van je het ook met lage geluidskwaliteit geprobeerd?
Maar de FPU van een K6-2 400 kan toch moeilijk slechter zijn dan die van een p200mmx@225
Heeft die collega van je het ook met lage geluidskwaliteit geprobeerd?
Catch a smile out there!
Je kan het altijd proberen.
Klok voor klok is de AMD langzamer dan de Intel P200, maar misschien dat mijn collega geen optimale settings draait en kan het NET wel...
Als je maar weet dat je wel tegen het maximum van je proc aanzit.
Kijk bijvoorbeeld naar BSplay. Die heeft de laagste proc-belasting, maar verwacht wel wat hardware ondersteuning van je videokaart...
Misschien dat het dan net wel kan...
Klok voor klok is de AMD langzamer dan de Intel P200, maar misschien dat mijn collega geen optimale settings draait en kan het NET wel...
Als je maar weet dat je wel tegen het maximum van je proc aanzit.
Kijk bijvoorbeeld naar BSplay. Die heeft de laagste proc-belasting, maar verwacht wel wat hardware ondersteuning van je videokaart...
Misschien dat het dan net wel kan...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
de videokaart is een voodoo3 2000 dus dat zit volgens mij wel goed
Catch a smile out there!
Verwijderd
Videokaart heeft niets met DivX te maken, DivX is een softwarematige codec, een snelle videokaart heeft geen enkel effect bij DivX.
Hoezo maakt een videokaart niets uit? Als j die DivX Full-screen goed wilt draaien, heb je toch een aardieg videokaart nogdig. Op mijn Speedstar A50 met 8MB draait hij wel, maar heb ik in snelle scenes echt minder beeld. Toen ik mijn TNT2 kaart nog had met 32MB draaide hij echt perfect. Ik weet dus niet wat de minimale eisen zijn, maar zou je toch meer dan 8MB aanbevelen.
Verwijderd
K6-2 400 is niet genoeg voor DivX.
Geen enkele K6-2 (tot 550) haalt het.
Een P2-300 en meer of een celeron 300 en meer wel, maar een K6-2 met 128MB niet.
Komr ook doordat die Intel dingen een superchipset (BX) hebben. De chipsets van de K6 serie zijn in combinatie met een k6-2 gewoon niet sterk genoeg.
Helaas.
Misschien die 2+ of de k6-3 wel, dat weet ik niet, maar die k6-2 is gewoon te zwak.
En die voodoo3 daar ligt het niet aan.
Geen enkele K6-2 (tot 550) haalt het.
Een P2-300 en meer of een celeron 300 en meer wel, maar een K6-2 met 128MB niet.
Komr ook doordat die Intel dingen een superchipset (BX) hebben. De chipsets van de K6 serie zijn in combinatie met een k6-2 gewoon niet sterk genoeg.
Helaas.
Misschien die 2+ of de k6-3 wel, dat weet ik niet, maar die k6-2 is gewoon te zwak.
En die voodoo3 daar ligt het niet aan.
Verwijderd
ik kan prima divX-jes kijken op mijn k6-400. Ik zet wel alles uit wat uit kan ( W98 geen SE ), zodat alleen explorer en mediaplayer overblijven, en dan gaat het goed. Wel is het zo dat als ik hem bijvoorbeeld op pauze zet of het volume verander, de proc het er erug moeilijk mee heeft. Maar zolang ik niets doe gaat het prima.
p.s. heb nu een t-birdje, en das toch wel lekkerder net iets soepeler. ( groter beeldscherm is ook wel lekker )
p.s. heb nu een t-birdje, en das toch wel lekkerder net iets soepeler. ( groter beeldscherm is ook wel lekker )
Videokaart maakt wel degelijk verschil, had voorheen een K6-3 400 met een ATI kaartje (8 MB) en DivX draaide perfect (1280x1024). Daarna tijdelijk met een FireGL gedraaid, was niet vooruit te branden.
De ATI had 'motion compensation' ofzo en dat deed het hem. De hoeveelheid geheugen is alleen van belang voor resoluties en 3d spelletjes.
De ATI had 'motion compensation' ofzo en dat deed het hem. De hoeveelheid geheugen is alleen van belang voor resoluties en 3d spelletjes.
Verwijderd
Vriend van me heeft kwelleron 400 + voodoo3 2000 pci = brakke performance met divx sommige films doen het [ resolutie 640 * 480 en mp3 instellingen op brak ]
Verwijderd
Ik heb een k6-2 450 en haal het net. Alles uitzetten en een niet te hoge resolutie pakken.
Het beste resultaat heb ik met GDivX. Er hangt wel veel af van het coderen. Met een goed gecodeerde DivX heb ik nog nooit probs gehad.
Het beste resultaat heb ik met GDivX. Er hangt wel veel af van het coderen. Met een goed gecodeerde DivX heb ik nog nooit probs gehad.
Verwijderd
Ik heb een K6-2 500 met 64mb ram en een TNT2 M64 32mb en divx draaid perfect bij mij met alles op de hoogste instellingen en terwijl icq, ircn, mouseware enz. op de achtergrond draaien.
Verwijderd
K6-2 van 450 Mhz met Voodoo3-2000 en 160 mb ram haalt het prima in Win98 SE. Ik gebruik verder gewoon Windows Mediaspeler 6.4 met de Divx ;-) 3.11 alpha plugin
Verwijderd
Ik heb een K62 350@392 [soms ook op 350] en het gaat extreem goed hierzo.
Ik heb nu zo'n 20 DivX films en 1tje lukt NET niet.
Okay ik heb dan wel 256 SDram maar toen ik 64 had lukte het mij ook wel!
Tsjaaa het wil net, maar dan moet je ook een goede film hebben
Ik heb nu zo'n 20 DivX films en 1tje lukt NET niet.
Okay ik heb dan wel 256 SDram maar toen ik 64 had lukte het mij ook wel!
Tsjaaa het wil net, maar dan moet je ook een goede film hebben
Pagina: 1