TP-LINK TL-WR1043ND draadloze snelheid te laag

Pagina: 1
Acties:

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik heb onlangs de TP-LINK TL-WR1043ND router gekocht, maar met drie laptops blijft de theoretische (dus wat Windows 7 aangeeft) wireless speed hangen op 130 tot max 150 mbps. Er heeft een ander topic over gelopen, maar hier is geen concreet antwoord uitgekomen wat mij verder kan helpen.

In één laptop zit een Atheros AR81 wifi kaart, de overige 2 een Intel WiFi Link 5300 AGN.

Kortom, zowel de netwerkkaarten als de router zouden 300 mbps aankunnen. Ik heb de laatste firmware / drivers / etc.

Weet iemand wat er mis gaat?

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
met wat voor laptops maak je verbinding, en over hoeveel antenne's beschikken deze apparaten?

edit: hier wat meer over wifi-n:

Wikipedia: IEEE 802.11n-2009, afhankelijk van de hoeveelheid antenne's in het geheel (verzenden en ontvangen) haal je maximaal snelheid X

[ Voor 55% gewijzigd door nielsl op 11-08-2010 23:13 ]

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-02 13:21
Nu je het zegt, die van mij haalt ook maar 130 mb, net naast de router.
Hij heeft overigens 3 antennes en bij mij heb ik er de DD-WRT op gezet...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor de Intel wifi kaartjes bij de eigenschappen-advanced:
Channel Width (beide frequentiebanden): AUTO
Fat Channel intolerant: Disabled

Check ook of je de laatste drivers voor je WiFi kaartjes gebruikt (voor de Intel)! De Intel 5300 zouden gewoon 300Mbps moeten kunnen connecten, tenzij er maar 1 van de 3 antennes is verbonden.. (max is 3-stream: 450Mbps).

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat voor een snelheid haal je met het standaard OS?

Heb volgens mij ergens gelezen dat DD-WRT en Wifi-n niet zo heel goed samen werken. Weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen. :S

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik heb in alle laptops 2 antennes, maar dat is voldoende om 300 mbps te halen met een geschikte router (wat met deze router dus het geval is).

Ik heb de Intel kaartjes aangepast, zoals Nivk aangaf. De Channel Width op Auto gezet. En inderdaad, nu haal ik dus gewoon 240 tot 300 mbps (theoretisch).

De Fat Channel etc. optie heb ik nergens terug kunnen vinden?

Overigens zou ik niemand de DD-WRT firmware aanraden met deze router. De standaard firmware lijkt behoorlijk stabiel en voldoende mogelijkheden te bieden. Het is tenslotte geen Linksys :)

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Roog1317 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:16:
De Fat Channel etc. optie heb ik nergens terug kunnen vinden?

Overigens zou ik niemand de DD-WRT firmware aanraden met deze router. De standaard firmware lijkt behoorlijk stabiel en voldoende mogelijkheden te bieden. Het is tenslotte geen Linksys :)
Kan dat het er niet meer als optie is sinds latere versies ( recent niet meer echt daar gekeken), wat het was en de andere opties kun je hier lezen bij Intel zelf.
Wellicht heeft pvanmegen wat aan deze Atheros wireless wiki. Zelf kon ik geen 300Mbps verbinding handhaven met dd-wrt op de 1043ND, dit was wel met wat oudere builds dus misschien is het nu anders (ik mis echter niks dus..).
Pagina: 1