Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zou graag willen overstappen naar een andere provider voor al me digitale diensten en me telefonie.
Op dit moment ben ik gebonden aan een maximaal 8Mbit lijn via ADSL.
Dit kan niet sneller door het type centrale dat deze wijk beheert.

Ik heb nu :
Scarlet 8 Mbit a 20 euro per maand.
Daar zit de telefonie bij inbegrepen.
5 euro per maand voor 200 belminuten naar het buitenland ( aangezien wij familie hebben in de states.)
5 euro per maand voor 500 minuten bellen naar alle vaste nederlandse telefoonnummers.

Dan nu de TV:
19 euro per maand aan Ziggo voor het digitaal plus pakket.

Ik wil zeer graag sneller internet, maar adsl is gewoon niet haalbaar hier.
Is het of verhuizen of ziggo in mijn geval?

Gr,

SnoopNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Als je DSL niet sneller kan door het type centrale dan zit er volgens mij niets anders op dan over te stappen op COAX, in jouw geval dus bij Ziggo. Of inderdaad verhuizen, maar dat is wel erg rigoureus natuurlijk ;)

edit:
Ja, ik realiseer me dat COAX een beetje een rare benaming is voor Ziggo, maar kabel is ook weer zo algemeen. Telefoonkabel is ook kabel ;)

[ Voor 26% gewijzigd door posttoast op 11-08-2010 21:47 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Je zou natuurlijk ook gewoon nog een ADSL verbinding aan kunnen vragen en dan gaan stapelen. Dan combineer je dus eigenlijk 2 DSL's tot 1 door middel van een load balancer.

In principe kan je dat zo gek maken als je portemonnee dat toelaat. Als jij 4 DSL lijnen neemt kun je die ook stapelen, zolang de loadbalancer dat aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
Volgens mij is een Ziggo abonnement toch de beste oplossing als je meer snelheid wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
simplendi schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:51:
Volgens mij is een Ziggo abonnement toch de beste oplossing als je meer snelheid wilt.
Dat is in ieder geval wel een stuk goedkoper dan stapelen. Ik geef alleen aan dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Moet je dan ook niet 2-4 verschillende KPN koperlijnen hebben? Dan is Ziggo toch wat makkelijker en goedkoper.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
IceManX schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:52:
Moet je dan ook niet 2-4 verschillende KPN koperlijnen hebben? Dan is Ziggo toch wat makkelijker en goedkoper.
Yep, iedere woning in Nederland heeft minimaal 2 aderparen liggen van KPN. Heb je die niet dan is KPN verplicht die voor je aan te leggen.

Met dit twee aderparen kun je dus maximaal 2x adsl krijgen. Wil je meer, dan zul je meer koper aan moeten laten leggen. Dat kan een erg duur grapje worden, maar als die-hard tweaker kijk je toch niet op een paar 100 euro meer of minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
OK13 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:54:
[...]

Yep, iedere woning in Nederland heeft minimaal 2 aderparen liggen van KPN. Heb je die niet dan is KPN verplicht die voor je aan te leggen.

Met dit twee aderparen kun je dus maximaal 2x adsl krijgen. Wil je meer, dan zul je meer koper aan moeten laten leggen. Dat kan een erg duur grapje worden, maar als die-hard tweaker kijk je toch niet op een paar 100 euro meer of minder ;)
Dit is niet waar. Er is wel een leverplicht, maar dat geldt alleen voor 'ouderwetse' telefoonlijnen (inclusief abonnement bedoel ik dan). Tegenwoordig wordt in ieder geval in elk nieuw huis maar 1 aderpaar geleverd en dat wordt gedaan via de aannemer of zoiets als aansluitingen.nl.

Zoals de TS al aangeeft heeft hij telefonie via Scarlet. Daarom kunnen al jouw opties al direct worden afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Johny_B schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:03:
[...]

Dit is niet waar. Er is wel een leverplicht, maar dat geldt alleen voor 'ouderwetse' telefoonlijnen (inclusief abonnement bedoel ik dan). Tegenwoordig wordt in ieder geval in elk nieuw huis maar 1 aderpaar geleverd en dat wordt gedaan via de aannemer of zoiets als aansluitingen.nl.

Zoals de TS al aangeeft heeft hij telefonie via Scarlet. Daarom kunnen al jouw opties al direct worden afgeschreven.
Dat er tegenwoordig maar 1 aderpaar geleverd word klopt inderdaad ja (ff snel opgezocht). Echter als je bij aansluitingen.nl ofzo een telefoonlijn aanvraagt wordt deze gewoon aangesloten door een monteur van de KPN danwel de eigenaar van het netwerk in de buurt.

Op een ouderwetse telefoonlijn "inclusief abonnement" kun je nog steeds ADSL aanvragen hoor.

Daarbij weten we niet in wat voor woning TS woont. Mss heeft hij wel gewoon 2 aderparen, maar dat terzijde.

KPN gaat inderdaad niet lukken in dat geval, ik weet toevallig dat Scarlet tegenwoordig van BBned is. Maar die kunnen je ook helpen als je een extra aderpaar wil hebben. (Zal dan overigens wel weer aangelegd worden door KPN waarschijnlijk) Ligt er maar net aan wie de netbeheerder is.

[ Voor 5% gewijzigd door OK13 op 11-08-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Elk nieuw huis krijgt 2 aderparen; altijd 1 reserve zodat er omgestoken kan worden mocht er iets met de aders zijn die gebruikt worden. Het nieuwe type ISRA heeft ook 2 RJ11 aansluitingen, ideaal, splitter inpluggen, modem en telefoon. :)

Deze dus (enkele keer heb je een Isra met 1 aansluiting, dan zit het andere aderpaar niet afgewerkt).

Afbeeldingslocatie: http://downloads.telfort.nl/telfort/screenshots/Installatie/isramet2xrj111.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Uberprutser op 11-08-2010 23:39 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Dus toch, ik vond het al zo raar. Met een aderpaar is het inderdaad jammer voor je als er een probleem is met het eerste aderpaar. Dan vraag ik me af wat voor site ik zo snel ff uit google trok waar het ook fout op stond.

Eventueel zou je dus gewoon 2x een adsl aan kunnen vragen. Dure grap weet ik, zeker als je kabel kunt krijgen.
Dat is helaas niet overal een optie.

Verwijderd

Topicstarter
Heerlijk dat men gelijk aan echte tweaker oplossingen denkt.

Ik ga denk ik echter voor Ziggo.
Want 8mbit is echt niets meer tegenwoordig.

Terwijl ik ine 1994-1995 blij was met me 14k4 modem en later de 36k6...

Ach ja.
Top jongens, dank voor de reply's.

• OK13
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:21:
Heerlijk dat men gelijk aan echte tweaker oplossingen denkt.

Ik ga denk ik echter voor Ziggo.
Want 8mbit is echt niets meer tegenwoordig.

Terwijl ik ine 1994-1995 blij was met me 14k4 modem en later de 36k6...

Ach ja.
Top jongens, dank voor de reply's.
Ach, en met Ziggo kun je waarschijnlijk meer snelheid halen dan je met ADSL ooit zou durfen dromen, voor hetzelfde geld.

Dus als je saai wil zijn doe je dat gewoon joh. ;) :9
Pagina: 1