nieuwe macbook 3 maand garantie?

Pagina: 1
Acties:

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08
Een kennis van mij gaat binnenkort een imac aanschaffen. Nou heeft hij bij een reseller (welke is onbelangrijk) besloten om een het voorlaatste model macbook aan te schaffen 3.06ghz. 4gb.
Hij krijgt 100 euro korting (prijs: 1099), 2gb extra geheugen (totaal 6gb dus).. klinkt als een leuke deal.
Enige nadeel is dat de reseller maar 3 maanden garantie levert.

Nou vindt hij dit prima :)
Maar ik vraag me af of dit uberhaupt wel mag?

Verwijderd

Volgens mij is dat niet conform de richtlijnen van de EU en dus niet toegestaan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:30:
Volgens mij is dat niet conform de richtlijnen van de EU en dus niet toegestaan.
Dat hangt er misschien wel vanaf of het een nieuwe of een refurb/2e hands exemplaar is?

@TS: onverstandig van je kennis. Alhoewel: het gaat uiteindelijk om de fabrieksgarantie.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 11-08-2010 21:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:03

ManiacsHouse

Scheisse!

Euhm simpelgezegd. Nee. Als het nieuw spul is niet.
Hoe dat zit met refurbished/2dehands etc weet ik niet. Gezien de korte garantie lijkt mij dat het om dit soort spul gaat. Maar dan mag er wel een veel hogere korting opzitten.

Waarom zou je de reseller niet noemen?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
gambieter schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:31:
[...]

Dat hangt er misschien wel vanaf of het een nieuwe of een refurb/2e hands exemplaar is?

@TS: onverstandig van je kennis. Alhoewel: het gaat uiteindelijk om de fabrieksgarantie.
Bij een tweedehandse is het nog netjes dat ie je 3 maanden garantie geeft. Verder gaat het idd uiteindelijk om de fabrieksgarantie!

Zucht...

• job
Het zou echt een nieuwe moeten zijn.
2e hands macs verkopen ze ook, maar die zijn beduidend goedkoper.

Wat fabrieksgarantie betreft... de kans is er dus dat apple wel doodleuk 1 jaar garantie geeft?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij Apple spul is het zo dat je drie maanden na aanschaf gratis telefonische support (van Apple) krijgt. Daarna moet je of AppleCare hebben, of betalen per incident. Apple-garantie is sowieso één jaar. Dat is echter de fabrieksgarantie. Het bedrijf dat jouw kennis de laptop verkoopt moet zich houden aan de wet aangaande garantie en die bepaalt toch echt wel iets anders dan 'drie maanden'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
job schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:37:
Het zou echt een nieuwe moeten zijn.
2e hands macs verkopen ze ook, maar die zijn beduidend goedkoper.

Wat fabrieksgarantie betreft... de kans is er dus dat apple wel doodleuk 1 jaar garantie geeft?
Ze zullen wel moeten, ze geven op al het nieuwe spul 1 jaar garantie. Als die kennis van jou voor de garantie gewoon naar een Apple Store gaat zal hij waarschijnlijk gewoon tot 1 jaar garantie krijgen. Je hoeft bij Apple niet percee via de verkopende partij de garantie te regelen.

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 00:07
1 jaar sowieso. Als het nou na twee jaar stukgaat heb je volgens de wet alsnog recht op bijbetaling van de winkel op het te vervangen onderdeel, omdat je mag verwachten dat een Mac langer dan dat meegaat. Buiten Apple's 1 jaar garantie om dus.

• job
CyBeR schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:39:
Bij Apple spul is het zo dat je drie maanden na aanschaf gratis telefonische support (van Apple) krijgt. Daarna moet je of AppleCare hebben, of betalen per incident. Apple-garantie is sowieso één jaar. Dat is echter de fabrieksgarantie. Het bedrijf dat jouw kennis de laptop verkoopt moet zich houden aan de wet aangaande garantie en die bepaalt toch echt wel iets anders dan 'drie maanden'.
Mijn kennis gaf al aan dat de verkopers in de winkel weinig kennis leken te hebben.
Als ik jouw post lees lijkt het er dus op dat de verkoper zelf niet helemaal doorheeft wat hij verkoopt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

ACS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1