kijken wie er op mijn netwerk is ?

Pagina: 1
Acties:

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-01 17:46
Wie weet er of er een programma is voor de mac is waar ik mee kan zien wie er allemaal op mijn netwerk zit ?
Zowel als draadloos als draad(utp) verbinding...

M.V.G

Sebastian

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:08
elk gangbare netwerk sniffer bijvoorbeeld wireshark

"Wireshark 1.2.10 (stable) has been released. Installers for Windows, Mac OS X 10.5.5 and above (Intel and PPC), "

[ Voor 53% gewijzigd door osmosis op 11-08-2010 20:50 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ben geen Apple-mens, maar dat lijkt me iets om op je router te bekijken ipv. op je computer ;)
jterpstra schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:49:
elk gangbare netwerk sniffer bijvoorbeeld wireshark
Dat is al een stapje verder dan wat de TS vraagt. Dan moet de NIC ook in promiscue modus gezet worden trouwens, tenzij alle verkeer via zijn Mac passeert.

[ Voor 62% gewijzigd door YellowOnline op 11-08-2010 20:51 ]

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-01 17:46
Wireshark is denk ik niet wat zoek of ik weet nog niet hoe het werkt met wireshark.

Ik zag laatst bij me broer die had een programma netwerk magic voor op de pc windows ten zijn er mac versie van bestaat die zelfde functies bied wat ik bij me broer zag hij starten het programma op zag meteen wie draadloos op zijn netwerk zaten zo iets zoek ik.

Kan heel goed zijn wireshark het kan wat ik wil alleen ben ik dan nog niet zo ver kunnen on denken om weten of dit pakket voor mij vol doet zo als netwerk magic het doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Havelock op 12-08-2010 07:18 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Voor het wireless gedeelte kan je via je Airport basestation in elk geval zien welke MAC adressen zijn ingelogd en wat hun S/N ratio is :)

Liege, liege, liegebeest!

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-01 12:06
je kan ook met nmap je lokale netwerk afspeuren. Dan weet je ook snel genoeg wat er allemaal op je netwerk zit.
Pagina: 1