Monitoren (2) gaan ad random op 'no signal' en dus uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unabombertje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01-2022
Goedenavond,

Sinds een week of 2 gaan mijn 2 monitoren (die het -na testen- op andere pc's gewoon urenlang volhouden zonder problemen en dus mijn inziens niet kapot zijn) willekeurig uit.

Soms bij het opstarten van de pc gelijk al geen signaal (no signal melding en monitors op standby), soms pas na een paar uur en heel vaak al na een minuutje of 5-10.

Ik heb een dual core 2.6 intel, asus p5b moederbord en 6gb ram, schone windows 7 erop en een Foxconn GeForce 8800GTS 640mb DDR-3.

Nu heb ik twee vermoedens. De videokaart is ongeveer 2.5 jaartjes oud en ik heb al regelmatig gelezen dat die dingen dan veelal de geest geven, zou mijn videokaart kapot kunnen zijn?

Ik denk ook dat het met mijn voeding te maken kan hebben, echter er is nog nooit iets anders aan de hand geweest en aangezien het totaal willekeurig is dat hij uitvalt denk ik niet dat het mijn voeding is. Mijn kast is voldoende gekoeld en wordt eens per 2 weken met een zacht borsteltje en de stofzuiger goed stofvrij gehouden.

Ik denk dus dat het mijn videokaart is, maar misschien heeft iemand een ander idee?

Alvast bedankt want het frustreert enorm. Als het namelijk mijn vidkaart is kan ik net zo goed een nieuwe kopen, maar ik vind het zonde als dat het niet zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Je voeding kun je uitsluiten, want als je een 2e monitor aan je kaart hangt word er niet ineens wonderlijk 50w meer getrokken ofzo.

Ik zou IDD zeggen dat je kaart dood (aan het gaan) is. Wat vaak gebeurt bij de 8800 serie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unabombertje
het is een pci-e kaart van idd ongeveer 2.5 jaar oud. Kan ik dan nu een nieuwe kopen, mits het maar pci-e kaart is?

Wat is momenteel aan te raden, qua prijs/kwaliteit. Ik heb er ongeveer 200-300 euro voor over.

Thanks btw voor je snelle reply DANGER ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unabombertje
Ok, ik zou graag een vraag beantwoord zien als het kan:

Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Gigabyte GV-N460OC-1GI Giby1GB D5 X GTX460 OC R 2x DVI, Mini-HDMI, SLI 24 maanden

http://www.takeitnow.nl/product/4346251/?c_id=982

Ik heb een Asus p5b moederbord met pci-e 16x als spec. Kan ik die kaart daar dan veilig indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de oven truuk al gebruikt op je 8000 series kaart?
Hiermee zou je voor de zekerheid erachter kunnen komen of het echt je grafische kaart is.

Of je kan natuurlijk een videokaart ergens even lenen?

Lijkt mij verstandiger dan gelijk een nieuwe kaart te kopen...
just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unabombertje
oventrick? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

http://hardforum.com/show...?p=1034145333&postcount=1

Echt ja :P Heb al 2x (twee verschillende) 8800GTX'ses gefixed, waarvan er 1 nu bijna een jaar later het nog steeds doet :P

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=R7jUqoKVY-k]

Het is een poging waard zou ik zeggen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2010 22:28 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1