Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 22:28
Hallo!

Het lijkt mij dat dvd spelers wel bij Opslagmedia & I/O controllers thuis hoort.
Mocht dit niet zo zijn, mijn excuses mod! Hopelijk kunt u hem dan even goed plaatsen ;).

Het probleem:
Ik heb gisteren een extra dvdbrander aangeschaft en deze geplaatst in mijn systeem.
Toen ontstond het eerste probleem: nieuwe dvd-brander werdt niet herkent.
Ik heb toen de SATA kabel vervangen en de nieuwe dvd-brander werdt herkent!
Toen onstond tevens het 2e probleem, de oude dvd-brander is foetsie. Ik heb wat geswitched tussen SATA poorten maar het blijkt dat de nieuwe dvd-brander zich boven de oude plaatst en de oude gewoon negeert.

Beide werken gewoon perfect en de oude heeft dit al een hele lange tijd gedaan. Maar ik krijg ze samen niet aan de praat.

Zover ik bekend ben is het niet nodig om Master/Slave in te stellen bij dvd-branders die SATA zijn. Maar mocht ik hier naast zitten hoor ik dat graag!

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ro3lie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:58:
Toen onstond tevens het 2e probleem, de oude dvd-brander is foetsie.
Foetsie... waar? In je OS (Windows?)? Of zie je hem ook niet meer in het BIOS of tijdens de POST?
Iemand een idee?
Ja, plaats eens wat specs. ;) Als de drive ook in het BIOS niet gevonden wordt zou je eens naar een BIOS-update kunnen kijken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Xander schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:05:
[...]

Foetsie... waar? In je OS (Windows?)? Of zie je hem ook niet meer in het BIOS of tijdens de POST?

[...]

Ja, plaats eens wat specs. ;) Als de drive ook in het BIOS niet gevonden wordt zou je eens naar een BIOS-update kunnen kijken.
Specs. Meeste is terug te vinden in mijn inventaris. Maar voor het makkelijke ;)
GA-EP45-DQ6 Mobo. (1600 MHZ)
Intel Q6600 (2.4Ghz Quad Core)
4GB GEIL 4-4-4-12 (DDR2-800)
2x ATI Radeon HD 3870 (512MB)

Aantal SATA Poorten: 10
Aantal hardeschijven (SATA = 3) (IDE = 1)
Aantal dvd-spelers/branders (SATA = 2)

BIOS is up-to-date. Hij herkent hem niet in Windows nog BIOS.
POST heb ik niet gecheckt, deze zie ik namelijk normaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dat moederbord heeft twee SATA-controllers... 6 poortjes komen van de ICH10R chipset, de andere 4 komen van een SiI5723 chipje. Welke poorten gebruik je nu precies voor welke apparaten?

Je hebt ruimte om alles op de eerste 6 poorten aan te sluiten. Dat zou ik ook zeker doen, mocht het nog niet zo zitten. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Ik ga het zo even na checken! Desnoods dan evt spitten. Volgens mij staat het inderdaad niet op een controller want herken uit me hoofd een aantal gaten tussen bepaalde apparaten in de lijst. Even kijken of dat wat uit kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Bedankt Xander! Dat was de oplossing.

Hier kan een slotje op :) Probleem opgelost!
Pagina: 1