Hoi,
Ik heb dit systeem:
Asus P5K PRO
Intel Core 2 Duo E8400 @stock
Point of View GeForce 9800GTX+ 1GB (zelfde als GTS250)
2x 2GB Patriot Viper 1066mhz ddr2
Samsung Spinpoint f1 640GB HDD
LG Sata dvdbrander
Be Quiet Straight power 450watt
De eerstvolgende upgrade die ik doe is een nieuwe videokaart, ik koop van een kennis een Asus ENGTX260 op. Vervolgens wil ik na doorverkoop van mijn E8400 graag een Quadcore kopen aangezien deze momenteel best goed geprijst zijn.
Dit zijn de opties:
Q8400 voor €135 +verzendkosten bij Azerty
Q9400 voor €176 +verzendkosten bij Azerty
Ik weet het verschil tussen de beide processoren, maar elke site of forum schreeuwt wat anders. Het grootste verschil is de L2 cache maar hoeveel performance winst geeft het? Is het de 41 euro waard? Ook met oog op de toekomst.
Ik heb trouwens ook al gevraagd of mijn voeding dit trekt, en dit zou wel het geval zijn. Mocht dit een probleem worden met de Q9400 vermeld dit dan even aub.
Alvast bedankt
Ik heb dit systeem:
Asus P5K PRO
Intel Core 2 Duo E8400 @stock
Point of View GeForce 9800GTX+ 1GB (zelfde als GTS250)
2x 2GB Patriot Viper 1066mhz ddr2
Samsung Spinpoint f1 640GB HDD
LG Sata dvdbrander
Be Quiet Straight power 450watt
De eerstvolgende upgrade die ik doe is een nieuwe videokaart, ik koop van een kennis een Asus ENGTX260 op. Vervolgens wil ik na doorverkoop van mijn E8400 graag een Quadcore kopen aangezien deze momenteel best goed geprijst zijn.
Dit zijn de opties:
Q8400 voor €135 +verzendkosten bij Azerty
Q9400 voor €176 +verzendkosten bij Azerty
Ik weet het verschil tussen de beide processoren, maar elke site of forum schreeuwt wat anders. Het grootste verschil is de L2 cache maar hoeveel performance winst geeft het? Is het de 41 euro waard? Ook met oog op de toekomst.
Ik heb trouwens ook al gevraagd of mijn voeding dit trekt, en dit zou wel het geval zijn. Mocht dit een probleem worden met de Q9400 vermeld dit dan even aub.
Alvast bedankt