[AS3] Functie - Event.COMPLETE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39
Beste tweakers,

Ik heb een URLLoader aangemaakt en deze request bij een php script text, aan de URLLoader heb ik een Event.COMPLETE aan gehangen. Als de URLLoader klaar is gaat hij naar een functie toe, deze functie zet een string aan de hand van: e.target.data.

Als de string geset is voer ik een functie uit die een rectangle opbouwd tezamen met een textfield waarbij de text van dit textfield de string is die ik heb geset.

Nu blijkt heel vaak dat er geen rectangle opgebouwt wordt omdat de rectangle opgebouwd zonder dat de string geset is, ik krijg dus lege rectangles zonder text terug.

Hierbij wil ik dus kijken als de functie klaar is dat ik dan pas de rectangle op bouw, echter kan ik niks op internet vinden wat mij hier enigsids bij zou kunnen helpen.

Kunnen jullie mij vertellen of uitleggen hoe ik kan kijken of de functie klaar zou zijn, of dat ik er eventueel events aan kan gaan hangen of iets dergelijks.

(Omdat het een functie is kan je geen Loader gebruiken naar mijn weten zodat je er een Event.COMPLETE achter kan zetten.)

Ik hoop dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Lijkt me dat als je de rectangle + textfield aanmaakt in de "onComplete" functie alles toch goed moet gaan?
Je zou overigens ook zelf een event kunnen dispatchen en daar in een ander object naar luisteren maar dat lijkt me nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Caelorum schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:05:
Lijkt me dat als je de rectangle + textfield aanmaakt in de "onComplete" functie alles toch goed moet gaan?
Dat is hier inderdaad de meest recht toe recht aan 'oplossing'.

Beter zou zijn om het hele rectangle + textfield gebeuren in een eigen afgeleidde klasse van flash.display.Sprite te stoppen. Dan kun je netjes de nieuwe tekst instelbaar maken via een property en vervolgens wanneer de property geschreven wordt intern een private of protected method aanroepen die het geheel hertekent.

Echter, weet ik niet hoe comfortabel Cablekevin met het implementeren van die oplossing is. Zijn vraagstelling komt in elk geval over op mij alsof er nog een flink gat aan OOP en ActionScript kennis zit...
Cablekevin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:39:
Ik hoop dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken! :)
Ik zou dan dus ook zeggen: fris eens je kennis op van OO programmeren en doe eens een cursusje basis beginselen van ActionScript 3. Daar hoor je dit soort dingen toch echt mee onder te knie te krijgen.

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39
Heb het al anders opgelost, vooralsnog bedankt. :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Cablekevin schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 02:18:
Heb het al anders opgelost, vooralsnog bedankt. :)
Als je even een "peek" in onze faq betreffende topiceinde neemt zul je zien dat we graag ook je oplossing hier zien; mochten mensen in de toekomst middels de search/google/whatever op dit topic stuiten dan hebben ze ook nog iets aan dit topic (behalve de alternatieve oplossingen die hier al aangedragen zijn). Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij