Toon posts:

game pc bbg juli 2010 mainstream valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen ik heb een nieuwe pc gekocht van de best buy guide 2010 juli Budget- en mainstreamgamesysteem en hij valt soms uit het niks uit.

Als hij dan weer aan gaat komt er een hyper sync flood error.

weet iemand hier raad mee?

groeten van Adriaan

Verwijderd

Maakt je mobo niet ergens contact met de kast? oftewel, zijn de afstandsbusjes goed geplaatst?

Verwijderd

Verstrek even wat meer informatie

Tijdstip
wanneer
Hardware?
OS?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als ik rond google op die foutmelding lijkt het aan je cpu te liggen en met betrekking tot de cool & quiet functie. Update je bios eerst eens en kijk dan of het verholpen is. Als het probleem zich nog voor doet schakel dan eens cool & quiet uit in de bios

Daarnaast lees ik ook nog dat sommige mensen problemen hebben met de juiste voltage van je geheugen, maar voor dat je daar aan gaat zitten zou ik eerst het bovenstaande proberen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips ik ga het proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik wou dit proberen om mijn bios te updaten http://global.msi.eu/index.php?func=html&name=liveupdate
maar er staat alleen 32 bits en ik heb 64 bits kan ik het ook gewoon met 64 bits doen of werkt dat niet

Verwijderd

Bios updaten doe je buiten Windows om, of dat dus 32bit of 64bit is, maakt dus niets uit.

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Zoals ik het begrijp update die applicatie je bios vanuit windows zelf, dat zou ik niet doen, want ik heb het een keer gedaan en het kostte me een moederbord. Update vanuit de bios Zelf!, met een usb stick of een schijfje!

Incompl te

Verwijderd

Topicstarter
wat kan er gebeuren als ik iets fout doe

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 20:25 ]

Verwijderd

Als Adriaan graag met vuur speelt, moet hij het in Windows updaten. Ik doe het nog op de ouderwetse manier, gewoon met een floppy en floppydrive, gaat altijd goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:17:
oke dat ga ik doen wat gebeurd er als ik het fout doe?
Als jij je goed inleest, dan kan er weinig fout gaan.
Als je via een floppy update, heb je dus de biosfile en een flashutility van je mobo nodig, meestal kan je die gewoon op de site vinden. Je formatteert een floppy met extensie /s, zodat er systeembestanden op het floppy worden gezet, daarna kopieer je de biosfile en de utility naar hetzelfde floppy toe. Na het opstarten via de floppy, de flashutility starten en even een kopie van je huidige bios maken, daarna de bios flashen met het nieuwe bios.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen floppy drive ik kan toch ook gewoon een usb stick gebruiken ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga testen, mochten de andere suggesties niet helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
oke ga ik doen

Verwijderd

Ja, je kan een usbstick gebruiken. Deze moet je dan wel bootable maken, anders werkt het niet. Daarnaast dien je ook de opstartvolgorde in je bios aan te passen, zodat er van de usbstick wordt opgestart. Werkwijze is verder identiek aan die van een floppy.

Verwijderd

Topicstarter
oke dankjewel ik ga het proberen met een usb stick

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is al genoemd. Lijkt me dat je nog erg veel hebt wat je zelf kunt doen voordat je hier een vraag komt stellen.

Dat is niet om flauw te zijn, maar simpelweg om twee redenen:
  • met zo weinig info van jouw kant (je geeft geen specs (ik weet de specs van de bbg PCs niet uit m'n hoofd) en je geeft totaal niet aan wat je zelf al geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde) kunnen we erg weinig gerichte suggesties doen
  • als we geen gerichte suggesties kunnen doen zit er weinig op dan gewoon de stappen die in bovengenoemde troubleshooter staan een voor een voor te kauwen. Dat is nergens voor nodig aangezien ze al in de troubleshooter staan :o
Daarom gaat dit topic op slot. Ik zou je willen vragen om eerst zelf aan de slag te gaan met de hulpmiddelen die we beschikbaar stellen. Heb je die allemaal al geprobeerd en kom je er toch niet uit, dan mag je rustig een topic openen, maar wees volledig en duidelijk, meld de specs van je PC en geef stap voor stap aan waar je gezocht hebt naar oplossingen, wat je vond (links!), wat je geprobeerd hebt en wat toen gebeurde. Als je dat doet weten we wat je gedaan hebt en wat de situatie is, en kunnen we gericht tips geven. Nu kan dat dus niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.