Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een iphone met tmobile abo gekocht bij the phone house (zakelijke klant) en heb sinds maart een nieuwe iphone na een RMA geval.

Nu is de telefoon weer stuk, aanvankelijk vermoedde ik dat het een gevalletje vochtschade was (hij heeft in een vochtige tas gezeten, alhoewel het binnen de toleranties zou moeten vallen).
Beeldscherm bleef soms compleet uit, soms werd het een groen scherm en soms bleef de telefoon op het basisscherm hangen (waar je dus moet unlocken). Eigen schuld als het vochtschade is....

Echter heb ik vandaag een vriend er een naar laten kijken en wat blijkt: de vocht-indicatoren zijn gewoon wit. Maw: het toestel is niet verzopen ofzo.

Echter zit er al tijden een scheurtje in de glasplaat van het scherm. Voor mij geen issue en gewoon gebruiksspoor. Naast die scheur lijkt sinds dit weekend een duppeltje tussen de glasplaat en het LCD te zitten. Erg apart, want het is toch een halve centimeter van de scheur af en daar zit geen vocht in de buurt.

In hoeverre is het reeel om hier nog garantie van te verwachten? De kennis in kwestie merkte op dat het heel raar is dat een toestel vastloopt op deze manier als er een heel klein beetje vocht tussen het glas en het daadwerkelijke LCD zit. Echter weet ik dat de telefoonboeren er ook niet vies van zijn om het op vochtschade te gooien (ik heb er nu ervaring mee en ik vond ze er erg makkelijk over denken).

Foto's volgen zo ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Als je iPhone nog in garantieperiode zit kun je het altijd gratis laten bekijken door hem even naar T-Mobile te brengen. Ik meen dat onderaan de reparatiebladen van T-Mobile dit ook staat beschreven. Zelfs als de schade niet onder de garantie valt (maar je dus nog wel in je garantieperiode zit) zul je geen kosten hoeven te verwachten.

Echter als jouw vriend de iPhone heeft opengemaakt om de vocht-indicatoren te bekijken is de kans groot dat je uberhaupt geen garantie meer zult ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Kn4kw0r5t schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:36:
Als je iPhone nog in garantieperiode zit kun je het altijd gratis laten bekijken door hem even naar T-Mobile te brengen. Ik meen dat onderaan de reparatiebladen van T-Mobile dit ook staat beschreven. Zelfs als de schade niet onder de garantie valt (maar je dus nog wel in je garantieperiode zit) zul je geen kosten hoeven te verwachten.
Ja maar ik heb geen extra garantie bijgekocht bij T-Mobile. Mocht ik hem naar ze brengen, dan zijn er 3 opties:

1: Buiten garantie + stuk : telefoon blijft bij reparatiecenter, 0 kosten.
2: Buiten garantie + stuk: Ik krijg telefoon terug: 65E.
3: Buiten garantie + stuk : Reparatie, prijs onbekend.
4: Binnen garantie + stuk : telefoon wordt gerepareerd.

Als ik toch al weet dat ze hem niet repareren ga ik hem ook niet opsturen, kan die 65E wel beter gebruiken.
Echter als jouw vriend de iPhone heeft opengemaakt om de vocht-indicatoren te bekijken is de kans groot dat je uberhaupt geen garantie meer zult ontvangen.
De verzegelingen zijn gewoon nog intact, aldus $vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Als jouw iPhone nog binnen de 2 jaar zit heb je sowieso geen kosten. Of ze nou een defect vinden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Vorige keer kreeg ik gewoon dikke kosten, de printplaat was intern gebroken en dus garantie.... ware het niet dat de vochtindicator uitsloeg. Exit garantie. Niet dat dat een printplaat kan breken trouwens :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Oke, laat ik het zo zeggen:

iPhone is binnen de garantieperiode -> defect valt niet onder garantie -> je wordt opgebeld of je wilt laten repareren -> nee -> geen kosten en wordt weer naar je opgestuurd

Als de iPhone dus binnen die periode is krijg je geen onverwachte kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 12-08-2010 00:00 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Tmobile en the phone house denken daar echt anders over, ze zien het puur als onderzoekskosten ;).

• Kn4kw0r5t
Boudewijn schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:01:
Tmobile en the phone house denken daar echt anders over, ze zien het puur als onderzoekskosten ;).
Weet je dat echt zeker? Ik heb die reparatiebrieven van T-Mobile ook ergens liggen maar kan ze op 't moment niet vinden. Onderaan dat blad staat de procedure. Ik heb inderdaad over die onderzoekskosten gelezen maar ik meen dat dat enkel was buiten de garantieperiode.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nou ja zo is het mij vandaag bij the phone house uitgelegd en vorige keer (in maart of april) bij tmobile.

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25

• Kn4kw0r5t
Thanks Younessse.

Toestel valt binnen garantietermijn:
Indien uw defect niet onder de toestelgarantie valt, ontvangt u een prijsopgave. Indien u de prijsopgave niet accepteert of als blijkt dat de reparatiekosten de gangbare (dag)waarde van het toestel overschrijden, dan ontvangt u het toestel ongerepareerd terug. U betaalt geen onderzoeks- en verzendkosten.
Je kunt m dus zonder zorgen opsturen :)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:39

ManiacsHouse

Scheisse!

Boudewijn schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:12:
Vorige keer kreeg ik gewoon dikke kosten, de printplaat was intern gebroken en dus garantie.... ware het niet dat de vochtindicator uitsloeg. Exit garantie. Niet dat dat een printplaat kan breken trouwens :p.
Dan heb je je flink een oor laten aannaaien. Zoals je zelf al zegt. Van vocht breekt een printplaat niet.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ManiacsHouse schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:48:
[...]

Dan heb je je flink een oor laten aannaaien. Zoals je zelf al zegt. Van vocht breekt een printplaat niet.
True maar zie dat maar te bewijzen, uiteraard kreeg ik niet op schrift dat de printplaat gebroken was.

iphone stuk
Dit is dus de huidige staat (excuses voor de flare maar zo krijg ik die prut zichtbaar). erg raar.

De scheur was bekend en ook geen issue. Kan dit verband met elkaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Nog updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Boudewijn schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:12:
Printplaat kan niet breken? Eigenlijk wel, maar niet zo theatraal als je je nu misschien voorstelt. Een breukje is meestal dat een paar spoortjes breken door bijvoorbeeld torderen of buigen van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Hij zei dan ook niet dat een printplaat niet kan breken, maar dat vocht een printplaat niet kan breken.

"Niet dat dat een printplaat.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
sebastius schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:02:
[...]

Printplaat kan niet breken? Eigenlijk wel, maar niet zo theatraal als je je nu misschien voorstelt. Een breukje is meestal dat een paar spoortjes breken door bijvoorbeeld torderen of buigen van het toestel.
Inderdaad,ja het kan vast met vocht en bevriezen enzo, maar daar is hier geen sprake van geweest.

iPhone is idd bij tmobile ingeleverd en ik hoor er nog van. Lekker handig weer, een oude nokia nu :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Update: gisteren plofte er een verse iphone op de mat :). Garantie-gevalletje dus, netjes.

Pagina: 1