Toon posts:

Netbook format/reset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral, ik had geen idee waar ik dit anders moest posten. Als het fout is, verzet maar.

Ik zou graag mijn netbook formatteren.
In alles wat ik zoek komt een ISO van winxp te pas of een externe cd-drive, maar ik heb helemaal geen cd!
Ik heb deze netbook gewonnen en windows stond er al op/ heeft zichzelf geïnstalleers de eerste keer dat ik op de power knop drukte.

Daarna ben ik gaan zoeken naar hoe ik mijn netbook kan resetten naar de fabrieksinstellingen als next-best thing, maar helaas. Mijn gegoogle heeft dus niks opgebracht.
Kunnen jullie mij helpen aub? Dank bij voorbaat.

Netbook model: Samsung N310
Windows versie: een speciale xp versie voor netbooks gok ik.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-12 22:16
Meestal als je 'm aanzet krijg je een melding zoiets als 'Press F11 for recovery'. Heb je dat ook?
Staat er niks in de handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, die optie heb ik niet.
Even de handleinding zoeken die al lang ergens ligt (ben zo 1 van die types die denkt dat hij ze nooit nodig zal hebben)
edit: Er zitten 2 boekjes bij waar hierover niks instaat en een dvd die ik niet kan openen op mijn pc omdat die op vista draait.

De doos was al eens opengedaan toen ik hem kreeg, ik vermoedde dat hij als toonzaalmodel had gediend voor ik hem kreeg aangezien hij wel een paar krassen op de buitenkant had. Nu vermoed ik ook dat er iemand een boekje is vergeten terug inleggen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:23
Open Computer beheer eens (of Computer management in Engelse versie)
En ga eens naar schijf / Disk management.

Hoeveel partities zie je daar en hoe groot.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is nu je probleem? Wil je de Windows versie niet die erop staat?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Grote kans dat er bij een Netbook geen recoverypartitie opzit, dit omdat de HDD meestal erg klein is. Hier even naar kijken is natuurlijk wel een goed idee want misschien zit het er wel op.

Anders kan je denk ik het ding ook wel opnieuw installeren met een ISO van XP en dan gewoon je eigen code gebruiken. Die ISO moet je makkelijk kunnen vinden op internet.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:12
Samsung heeft als het goed is een recovery applicatie geïnstalleerd, en na de eerste keer opstarten destijds een image gemaakt van een schone installatie.

Dus even zoeken in je Startmenu naar Samsung Backup / Recovery programma's...

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Verwijderd

Topicstarter
C: 71gig
D: 71gig
en RECOVERY 6gig (yay, het moet wel lukken zo te zien)

edit: @winkelhaak: wssch verwijderd toen ik de netbook heb gekregen, ik herinner me dat er ENORM veel bloatware op stond en die heb ik destijds allemaal verwijderd omdat het ding zo al traag genoeg gaat.
Dankje, nu weet ik waar ik naar moet zoeken op de samsung site, met die recovery partition moet dat zeker lukken.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.

edit2:Het heet samsung recovery solution, wssch d8 ik dat het zo'n progje was om gedeletete bestanden te recupereren. Het is al te laat om alles nog vandaag te kunnen doen, dus ik zal het morgen eens uitproberen.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 20:03 ]

Pagina: 1