Usb headset en onboart geluidskaart tegelijk aan

Pagina: 1
Acties:

• Hobby Home
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-01 13:56
Hallo,

Ik heb een USB headset van logitech G35 headset werkt geweldig alleen moet je bij geluidsbeheer in windows de instellingen steeds aanpassen als je het geluid nu wel over je onboart geluidskaart wil laten lopen ipv over je headeset, ik gebruik bijv me headset bij games ect maar bij een filmkijken weer niet.

even voor de duidelijkheid, de bedoeling is dat het geluid over me onboard kaart loopt en tegelijk over me usb headset, een usb headset heeft een eigengeluidskaart in het headset.

Is dit op de een of andere manier mogelijk?

Verwijderd

Hobby Home schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:25:
Hallo,

Ik heb een USB headset van logitech G35 headset werkt geweldig alleen moet je bij geluidsbeheer in windows de instellingen steeds aanpassen als je het geluid nu wel over je onboart geluidskaart wil laten lopen ipv over je headeset, ik gebruik bijv me headset bij games ect maar bij een filmkijken weer niet.

even voor de duidelijkheid, de bedoeling is dat het geluid over me onboard kaart loopt en tegelijk over me usb headset, een usb headset heeft een eigengeluidskaart in het headset.

Is dit op de een of andere manier mogelijk?
Of het kan weet ik niet, maar de vraag is eerder waarom zou je het überhaupt willen? Als je dan zo nodig je USB hoofdtelefoon in je pc wilt laten zitten kun je gemakkelijk via de instelling 'Geluid' in Windows omzetten of je het geluid via de speakers wilt horen of via de USB hoofdtelefoon.

Ik vraag me overigens af of jezelf al hebt gezocht naar een oplossing :?. Kijk eens op http://www.google.nl en hier op de search van GoT (klik).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 22:32 ]

• Hobby Home
het zit zo ik heb mijn hele pc ingebouwd en dus alles is ook altijd aangesloten, en zet me headset op als dit nodig is bij games ect, heb al gegoogle maar wat ik daar vond werkt niet, ook weinig over te vinden,

Is het nu mogelijk of helemaal niet?

mvg jac

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:37
Kan je in de desbetreffende game niet gewoon je Audio-uitgang op je USB-soundcard instellen? Dit geldt ook voor programma's zoals Skype. Tegelijkertijd zou ongetwijfeld kunnen maar ik weet niet zo 1, 2, 3 hoe...

[ Voor 21% gewijzigd door Exception op 12-08-2010 14:36 ]

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01 15:22
Beste,

Welk OS gebruik je?

• Hobby Home
Windows 7, geen idee hoe je geluid per applicatie insteld hoor?! kan dit wel....?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:12

Yor

Yor1313#2571

Hobby Home schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:48:
Windows 7, geen idee hoe je geluid per applicatie insteld hoor?! kan dit wel....?
Rechtsklik maar eens rechtsonder in je taakbalk op het speaker- cq geluids icoontje.....

http://yor.minitroopers.com

• MatthiasH
Ik weet niet of het bij win7 het geval is, maar bij vista is het toch zo:

Als je rechts onder klikt op het speaker icoontje, dan kun je een standaard apparaat instellen, als je jouw headset inplugt, en instelt als standaard apparaat, dan gaat die normaal alle geluid afspelen door je speaker.
als je die uitdoet, gaat hij je geluid via je 'normale' geluidskaart sturen...

• Hobby Home
klopt helemaal ;)
maar kan het dus ook over 2 geluidskaarten tegelijk?

heb namelijk alle setting langsgelopen ook in bios maar is niet gelukt...

• MatthiasH
over 2 tegelijk?

Dus je wilt jouw USB Headset EN je primaire geluidskaart?

• Hobby Home
juist! dat zou heel fijn wezen!

• MatthiasH
Bij mijn tv gaat het, maar bij mijn weten niet echt op een pc (bij virtual dj gaat het wel)

• Hobby Home
okeej niemand zo nog een idee? anders is het denk ik niet mogelijk!?....
Pagina: 1