Ik vertrouw mijn huidige sensor niet 30 graden 900@1100 is toch wel een beetje laag, ik kan de grill nog wel vastpakken dus gevaarlijk is het nog niet, maar wil het toch zeker weten, waar koop je die sensors??
Verwijderd
http://2cooltek.safeshopper.com/8/163.htm?81Op maandag 12 maart 2001 09:56 schreef WarlordPain het volgende:
Daar mot ik er ook nog 3 van hebben.....
Iemand idee'en?

This is the new temp monitor imported by GlobalWin. The monitor consists of a digital readout with a -40 to 90 deg C range (in .1 increments), and a thermistor on a 3 foot lead. The thermistor is placed beside the CPU slug, NOT between the CPU and the heatsink (bad).
ik wil er gewoon een die in m'n mobo kan, alleen zo'n draadje weet je wel, de andere kant plak je dan b.v. op je cpu
Misschien gewoon even een computerzaak binnen lopen en vragen. Met die methode had ik bij de eerste poging al resultaat. Drie van die sensors en nog gratis ook.
als je een asus mobo hebt kun je gewoon een 10k ntc kopen, die is hetzelfde.
bij mij werkt ie goed
bij mij werkt ie goed
niet op je core maar er zo dicht mogelijk naast dat plakketje wat je gebruikt om het vast te zetten werkt namelijk ISOLEREND!! wat ik dus had en ik begreep maar niet waarom me pc steeds na 10 sec vast liep
ongeveel 100x gereset maar hij heeft het overleeft! gelukkig
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
een ntc kan je kopen in een electronica zaak
of bij conrad bv de meest ideale plek is direkt boven de core en dit kun je doen door in het midden precies aan de zij kant een klein gaatje te boren wat zo diep doorloopt zodat ie precies boven je core stopt.
dit is wel een precies werkje en werken met een kolom boormachine is geen overbodige luxe
zodat je het koelblok tov de boor precies haaks op elkaar staan,anders zou je wel eens ergens uit kunnen komen waar je het niet wil hebben.
kies een klein rond ntc'tje hoe kleiner hoe beter en neem een boor die iets groter is als je ntc,als dit is gebeurd soldeer je 2 draadjes aan de ntc en doe over het gesoldeerde deel 2 stukjes krimpkous.
hou de draadjes zo kort mogelijk zodat deze in het koelblok valt.
doe ook over de bijde draadjes een stukje krimpkous dit om de draadjes te beschermen.
smeer vervolgens de ntc in met witte warmte geleidende pasta en stop het geheel in het gaatje,nu leg je het koelbokje op zijn kant met het gaatje naar boven en vul het gat op met 2 componenten lijm die ook een beetje tegen warmte kan, ik gebruik bizon metaal lijm wat prima werkt.
na een dag drogen kun je het zaakje monteren
neem wel een koelblok wat voldoende groot is
en een dikke bodem heeft,op deze manier zal je zien dat je processor echt warmer is als dat je denkt.
ik hoop dat amd in de toekomst die temp sensor in de processor zal bouwen zodat dit probleem uit de wereld is.
of bij conrad bv de meest ideale plek is direkt boven de core en dit kun je doen door in het midden precies aan de zij kant een klein gaatje te boren wat zo diep doorloopt zodat ie precies boven je core stopt.
dit is wel een precies werkje en werken met een kolom boormachine is geen overbodige luxe
zodat je het koelblok tov de boor precies haaks op elkaar staan,anders zou je wel eens ergens uit kunnen komen waar je het niet wil hebben.
kies een klein rond ntc'tje hoe kleiner hoe beter en neem een boor die iets groter is als je ntc,als dit is gebeurd soldeer je 2 draadjes aan de ntc en doe over het gesoldeerde deel 2 stukjes krimpkous.
hou de draadjes zo kort mogelijk zodat deze in het koelblok valt.
doe ook over de bijde draadjes een stukje krimpkous dit om de draadjes te beschermen.
smeer vervolgens de ntc in met witte warmte geleidende pasta en stop het geheel in het gaatje,nu leg je het koelbokje op zijn kant met het gaatje naar boven en vul het gat op met 2 componenten lijm die ook een beetje tegen warmte kan, ik gebruik bizon metaal lijm wat prima werkt.
na een dag drogen kun je het zaakje monteren
neem wel een koelblok wat voldoende groot is
en een dikke bodem heeft,op deze manier zal je zien dat je processor echt warmer is als dat je denkt.
ik hoop dat amd in de toekomst die temp sensor in de processor zal bouwen zodat dit probleem uit de wereld is.
Verwijderd
Dan laat je dat plaakertje toch gewoon weg >:):Op maandag 12 maart 2001 12:56 schreef ZyMoTiC het volgende:
niet op je core maar er zo dicht mogelijk naast dat plakketje wat je gebruikt om het vast te zetten werkt namelijk ISOLEREND!! wat ik dus had en ik begreep maar niet waarom me pc steeds na 10 sec vast liepongeveel 100x gereset maar hij heeft het overleeft! gelukkig
cpu in socket -> temp sensor op de core houden en iemand vragen 'm vast te houden -> cooler dr op.
Of heb ik nu ergens nie aan ged8??
Verwijderd
Dat hij misschien een luchtlaag tussen proc en koeler veroorzaakt en dus de koeler niet meer (goed) koelt???!!!
Verwijderd
Ej, kan je die displeetjes zoals ze daar staat afgebeeld ook bij een nederlands aanbieder bestellen ?
zie mijn topic
[topic=139647]
[topic=139647]
Verwijderd
Nee.Op maandag 12 maart 2001 15:37 schreef t.e.n het volgende:
Ej, kan je die displeetjes zoals ze daar staat afgebeeld ook bij een nederlands aanbieder bestellen ?
Ik heb al een maand gezocht
In enegland kan het wel
Verwijderd
tja, ik heb geen creditcard..Op maandag 12 maart 2001 15:41 schreef jordyb het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb al een maand gezocht
In enegland kan het wel
Verwijderd
/me wil ook wel zo'n displaytje hebben zoals hierboven staat 
Maar alleen niet in NL hier.
Maar ik heb wel een creditcard
Nog meer mensen die zo'n ding willen hebben?
Dan kunnen we eventueel samen bestellen?
Maar alleen niet in NL hier.
Maar ik heb wel een creditcard
Nog meer mensen die zo'n ding willen hebben?
Dan kunnen we eventueel samen bestellen?
haal gewoon bij de hema een autotemp metertje van fl 15,
plak de cencoren op de proc en bijv Hd, en tataa een hardwarematige temp meter:)
plak de cencoren op de proc en bijv Hd, en tataa een hardwarematige temp meter:)
Pagina: 1