Geforce GT 220 geluid via HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31
Hee,

Kan ik door middel van een hdmi kabel tussen mijn videokaart (gt 220) en mijn tv beeld en geluid versturen?
Kan dat met deze videokaart?

De tv heeft in ieder geval hdmi aansluitingen, dus dan zal het probleem niet zijn. Ik wil graag films op de pc kunnen afspelen en ze bekijken op de televisie. Dus het geluid moet dan ook vanuit de televisie komen namelijk.

Er zit trouwens een redelijk afstand tussen de pc en tv, ongeveer 10 tot 15 meter. Is dit ook een probleem of valt het kwaliteitsverlies met een hdmi kabel mee? ;)

Alvast bedankt,
Jeffrey :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=gt 220 sound over hdmi] was bij mij op de eerste hit al raak. ;)

Verder zal 10-15 meter via HDMI volgens mij eerder prijzig zijn dan dat je veel kwaliteit verliest. Volgens spec kun je HDMI zonder signaalboost tot zo'n twintig meter gebruiken geloof ik. Meer info daarover op Wikipedia: HDMI.

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 11-08-2010 17:24 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daar staat niet voor niets "1080p is in principe mogelijk op deze kabel, maar deze resolutie kan niet gegarandeerd worden." :) Voor meer dan 5 meter heb je een categorie 2 kabel nodig, en die zijn wat prijziger.

• Wollie91
Okee, dat is duidelijk.

Maar nu nog de vraag of mijn videokaart ook geluid kan doorsturen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
Wollie91 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:34:
Okee, dat is duidelijk.

Als het goed is wel doormiddel van een klein kabeltje die je van je kaart naar je moederbord moet lussen.

Mini spdif ofzo heet dat :)
Afbeeldingslocatie: http://benchmarkreviews.com/images/reviews/video_cards/ZOTAC_ZT-88TES3P-FCP/ZT-88TES3P-FCP_Digital_Audio.jpg

dat is teminte bij de meeste nvidia kaarten zo, als ik het goed heb

[ Voor 22% gewijzigd door Mektheb op 11-08-2010 17:36 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wollie91 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:34:
Okee, dat is duidelijk.

Die vraag staat beantwoord op de eerste hit van de Google link die ik aanhaalde...

• Wollie91
Okee, maar ik weet niet precies hoe ik moet zoeken daarvoor.. Ben nou niet echt iemand met verstand van videokaarten..

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat heb ik dan ook al voor je gedaan. Alles wat je hoeft te doen is klikken op het [google=gt 220 sound over hdmi] in mijn eerste post (of gewoon hier natuurlijk). Ik heb de eerste paar hits eens doorgeklikt en in elk van die pagina's staat vermeld dat je gewoon geluid over HDMI kunt meesturen door alleen even het juiste audio-apparaat aan te vinken in je audio settings in je OS omdat die kaart een eigen audiochip heeft.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hey kijk, ik heb modrechten in dit subforum!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met andere woorden:

Lieve TS,

Je topic valt onder het kopje 'opzoekvragen' en zelfs als je de links wordt aangedragen waar je het antwoord op je vraag kunt vinden, neem je nog niet de moeite om op onderzoek te gaan. En laat dat laatste nu net één van de belangrijkste eisen zijn voor het openen van een topic met een dergelijke vraag: eigen onderzoek en inzet.
Je claimt niet veel verstand te hebben van videokaarten en dat hoeft ook niet, zo lang je maar bereid bent om te leren. Dat betekent lezen, lezen en nog eens lezen. Mocht je er dan nog steeds niet uitkomen, dan kun je best nog eens terugkomen met je vraag op voorwaarde dat je die specifiek houdt, inclusief de redenen waarom je er met eigen onderzoek nog niet uitkomt. En aan de positieve kant: je wist zelf al dat een videokaart eventueel in staat is om audio te versturen, dus je bent al van de lijst met absolute beginners af. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.