• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 08:19
Vandaag een Panasonic TX-P42S20E binnengekregen.
Maar daarmee doet zich iets vreemds voor: soms knippert het beeld, net alsof er een zwart beeldje tussendoor komt. Duurt maar een fractie van een seconde en lijkt net alsof je even met je ogen knippert. Dit doet zich een aantal keren per minuut voor (1 tot 5 keer), op willekeurige momenten.
Ook zie ik soms (ook weer een fractie van een seconde) wat interferentie in beeld. DECT en GSM - die in de buurt van de TV lagen - uitgeschakeld: helpt niet.
Het is onafhankelijk van de signaalbron (RF, DVD via HDMI, Asus O!Play via HDMI, Wii via SCART), maar het lijkt zich niet voor te doen bij teletekst.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Met deze klacht leverancier (Wehkamp) gebeld, die mij doorverwijzen naar hun reparatiebedrijf. Die op hun beurt wilden dat ik de TV in zou pakken en naar hen op zou sturen (waarna ik hem 2 weken kwijt zou zijn). Maar is dat niet een beetje vreemde gang van zaken voor een Dead On Arrival? Ik zou verwachten dat hij ter plekke omgeruild zou worden.
Tips?

Computers follow your orders, not your intentions.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:18

FlyEragon

Alien Monkeys

Als je nu al wordt doorgestuurd naar een reparatiebedriijf zou ik hem gewoon weer terugsturen naar wehkamp, en de koop ontbinden, dankzij de koop op afstand wet kan dat. Een DOA hoort gewoon omgeruild te worden naar mijn mening, je koop een splinternieuwe tv en je kan al meteen naar een reparatiebedrijf, ja daaag 8)7

• Big Mama
Net even met Panasonic NL gebeld. Volgens de telefoonmeneer is dit gedrag (zo nu en dan een "framedrop" waardoor je even een zwarte flits ziet) inherent aan de plasma-technologie. Dus TV omruilen zou geen soelaas bieden.
Had ik nog nooit gehoord!
Daarnaast doet het zich alleen bij AV-bronnen voor, niet bij teletekst.

Even wat anders: de software-versie (momenteel 1.015) kan via het menu ge-update worden als er een nieuwere versie is. Hij gaat dan zoeken en zegt een paar minuten later dat er geen nieuwere versie is.
Maar waar gaat dat ding zoeken? Hij is namelijk niet aangesloten op internet.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:18

FlyEragon

Alien Monkeys

Big Mama schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:14:
Net even met Panasonic NL gebeld. Volgens de telefoonmeneer is dit gedrag (zo nu en dan een "framedrop" waardoor je even een zwarte flits ziet) inherent aan de plasma-technologie. Dus TV omruilen zou geen soelaas bieden.
Had ik nog nooit gehoord!
Daarnaast doet het zich alleen bij AV-bronnen voor, niet bij teletekst.

Even wat anders: de software-versie (momenteel 1.015) kan via het menu ge-update worden als er een nieuwere versie is. Hij gaat dan zoeken en zegt een paar minuten later dat er geen nieuwere versie is.
Maar waar gaat dat ding zoeken? Hij is namelijk niet aangesloten op internet.
Misschien op een SD kaart wat er in kan aan de zijkant ? Een kennis heeft deze tv ook, laatst paar uur lang playstation 3 gespeeld, en echt geen 1 keer een zwarte frame of iets geks gezien. Volgens mij wordt je een beetje makkelijk afgescheept door de klantenservice.. Het is toch niet prettig kijken zo ?

Verwijderd

Terugbrengen....wel lekkere service van Wehkamp, meteen zelf contact op moeten nemen met de reparatiecenter. Ik zou een andere winkel proberen en een nieuwe TV.

• Big Mama
Wehkamp gebeld en verhaal uitgelegd. Verteld dat ik niet tevreden ben met de kwaliteit die volgens Panasonic NL normaal is. Dat was voldoende grond om hem retour te mogen zenden. Dus netjes ingepakt en klaargezet voor de transporteur.
Natuurlijk gelijk een vervangende TV gekocht: dat is de LCD versie geworden (Panasonic TX-L42S20E). Net opgehaald bij Digital Street (die waren EUR. 90,- goedkoper dan Wehkamp voor dat model). Aangesloten, uurtje gekeken: TOP :)

Pagina: 1