Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonzalioz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05-2021
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een router voor mijn zus. Ze woont in een appartement in leiden op de 2e verdieping. Ik ben nog niet langs geweest, dus weet niet zeker of er een modem geplaatst kan worden in haar appartement. Maar ik ga er van uit dat dit niet het geval is en dus de modem in de meterkast beneden moet.

Er mogen geen kabels worden getrokken, dus is de enige oplossing een wireless router.

Ik heb het liefst een linksys router, want deze zijn van goede kwaliteit en met linux tomato firmware kan het signaal versterkt worden.

Nu zit ik alleen te twijfelen tussen deze twee:

G-router
Linksys WRT54GL

Of de nieuwe maar goedkopere N-router:
Linksys WRT120N Wireless-N Home router

Ik snap niet waarom de nieuwe versie goedkoper is en ook N netwerk ondersteunt. Is de kwaliteit en het signaal van die N-router wat minder?

Welke zouden jullie nemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op Wikipedia: Linksys routers zie ik niet of je op die 120N ook Tomato kan zetten. Als dat wel kan dan lijkt me die 120N beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20

Tazzios

..

de 54GL express wordt als hobby apparaat in de markt gezet en daarom vragen ze er vermoedelijk meer voor.

de 120 ondersteunt niet de 5ghz band.

edit:
volgens http://dd-wrt.com/site/support/router-database idd niet ondersteunt.

ik heb zelf overigens de 320 waar dd-wrt opdraait.

[ Voor 32% gewijzigd door Tazzios op 11-08-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

Standeman

Prutser 1e klasse

Ligt enorm aan wat voor vloeren er in die appartementen zitten. Als het gewapend beton is zal het wel lastig worden om er een beetje normaal signaal doorheen te krijgen. Met houten vloeren zal het stukken makkelijker gaan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
Je zou voor de grap op de site van de opensource firmware (hier dus: http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database ) eens moeten kijken wat voor hardware er in zit. Misschien kan dat het verklaren en is ook wel belangrijk bij het draaien van custom FW.

Anders dan dat kan ik alleen maar bedenken dat die ouwe er nog voor de introductieprijs op staat of duurder is omdat hij slechter leverbaar is omdat hij nog minder gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Volgens mij is hier ook een beetje sprake van een urban myth: Tomato/DD WRT versterkt het signaal niet, maar biedt een uitgebreidere functionaliteit, handig als je deze nodig hebt. Aan de hardware verandert niets, en het zendvermogen staat standaard al aardig op het maximum.

120N is geen customizable router, wel een goede 2,4 Ghz -150 Mbit N router. Daarnaast goedkoop en als de omstandigheden niet al te veeleisend zijn als basic wireless router prima bruikbaar.
Pagina: 1