Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Muis werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Sinds vanmiddag doet mijn muis het opeens niet meer. Zou iemand mij in normale mensentaal kunnen bijstaan om dit probleem te verhelpen? Alvast bedankt!

(Het betreft een draadloze optische muis van het merk Logitech)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

"Een draadloze optische muis van Logitech"

Welke van de 100+ :+?

Kijk even onderop, en typ even het typenummer over.

Wat heb je verder al geprobeerd? Drivers (Stuurprogrammas) geinstalleerd ect?

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2010 16:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kom op zeg. Wat heb je allemaal al geprobeerd? Computer opnieuw starten (de magische actie die 95% van de problemen oplost), andere muis proberen, muis op andere computer uitproberen, de muis en de draadloze adapter elkaar opnieuw laten vinden, de handleiding lezen etc.

Nu komt het wel heel erg blond over :) .

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 11-08-2010 16:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Welke van de 100 cijfercombinaties op de onderkant is het typenummer?

Ik heb tot nu toe de computer opnieuw opgestart; een andere muis geprobeerd en de draadloze adapter en de muis elkaar opnieuw laten vinden. Hoe installeer je Drivers?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 16:32 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:39
Hallo MonicaS,
GoT is geen helpdesk he. Wat heb je zelf al geprobeerd?
Daarnaast is de kans klein dat je de enige bent die ooit dit probleem heeft gehad. Grote kans dus dat er ooit iemand al eens een topic op GoT heeft geopend waar jouw antwoord dus instaat. Maak hier dus gebruik van door de zoekfunctie te gebruiken.
Verder is het handig als je meer vertelt. Een draadloze optische muis van Logitech zegt niet zoveel. Logitech heeft tientallen draadloze muizen in het assortiment.
Zoek even op hun website naar de handleiding, neem die door, misschien helpt dat.
Vaak zit er aan de onderkant een connect knop en op de ontvanger ook. Druk daar eens op?

Kortom; genoeg dingen die je eerst zelf kan proberen. Succes!

• D4NG3R
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Werkte die andere muis wel dan?

De naam/typenummer staat altijd wat dikker/groter gedrukt als de rest van de gegevens.

Edit: Het is een draadloze muis, batterijen al vervangen?

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2010 16:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

lier

MikroTik nerd

Draadloos betekend dus...met batterijen.

Maar dat ligt zo voor de hand, dat heb je natuurlijk gelijk als eerste getest...
:+

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Jimster,

Ik heb al twee uur lang dingen zelf geprobeerd en topics doorgespit met hetzelfde onderwerp. Aan de hand daarvan kwam ik er echter niet zelf uit, omdat ik niets snapte van de technische taal die in die reacties werd gebruikt.

De andere muis werkte ook niet.

Aan de batterijen ligt het niet.

Kan het typenummer 810-00154 zijn?

• KnoxNL
  • Laatst online: 20:35
lier schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:34:
Draadloos betekend dus...met batterijen.
Nee hoor, accu?

;)

Okee, flauw....

• KnoxNL
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:35:
Jimster,

Ik heb al twee uur lang dingen zelf geprobeerd en topics doorgespit met hetzelfde onderwerp. Aan de hand daarvan kwam ik er echter niet zelf uit, omdat ik niets snapte van de technische taal die in die reacties werd gebruikt.

Aan de batterijen ligt het niet.

Kan het typenummer 810-00154 zijn?
Was de andere muis ook draadloos? Met bijbehorende ontvanger getest indien ja? Ook daar nieuwe batterijen in?

EDIT: Dat is dus niet het typenummer. Ik denk dat het begint met 1 of 2 letters, dan een streepje en dan wat cijfers, afhankelijk van het type.

[ Voor 11% gewijzigd door KnoxNL op 11-08-2010 16:41 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol, daaruit kun je toch concluderen dat de muis dus prima werkt, en dat het de computer is die hapert? (tenzij die andere muis ook kapot is)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:39
Heb je een andere USB poort al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
De andere muis was niet draadloos.

Bedankt. Andere cijfercombinaties op de achterkant zijn JNZ201898, 2007DJ0533, LZ827AW, DZL-M-RCE95

Het rode lampje dat normaal gesproken aangeeft dat de muis het 'doet' brandt overigens gewoon.

Jimster: ja

Compizfox: oké, en zou jij misschien weten wat daar aan te doen is? Hoewel het probleem dan blijkbaar bij de computer ligt, is het de muis die niet werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 16:44 ]

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Waarschijnlijk, misschien, mogelijk heb je de muis van dit artikel:

http://www.fixya.com/supp..._stopped_working_cordless

Volg ook meteen even de oplossing die ze daar geven.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• KnoxNL
Als die andere bedraad was is het dus wel 99% zeker dat je een probleem op je pc hebt.

EDIT: Heb je die andere usb poort nu geprobeerd?
Bij voorkeur 1 op een andere controller als je dat kunt weet of kunt achterhalen.

[ Voor 43% gewijzigd door KnoxNL op 11-08-2010 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke Knox, heb jij enig idee wat dat zou kunnen zijn?

• dutch_camel

dutch_camel

It's Orange!

Heb je nog meer op USB zitten? Keyboard, printer? Misschien een USB-stick proberen op die poort, kijken of Windows die ziet? Zo niet, dan lijkt de muis idd het probleem niet te zijn...

• KnoxNL
Altijd lastig te beoordelen als je er niet zelf achter zit.

Start anders eens op in veilige modus en kijk of je muis dan wel werkt, zowel je draadloze als je bedrade aub. Je kunt ook nog met systeemherstel een stapje terug in de tijd gaan en kijken of het dan weer werkt. Als dat het geval is weet je dat er iets op je pc veranderd is, het zij drivers of wat dan ook.

• dutch_camel

dutch_camel

It's Orange!

KnoxNL schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:56:
....Je kunt ook nog met systeemherstel een stapje terug in de tijd gaan en kijken of het dan weer werkt...
Ervan uitgaande dat we met Windows te maken hebben, je weet tegenwoordig maar nooit ... ;)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:43:
Compizfox: oké, en zou jij misschien weten wat daar aan te doen is? Hoewel het probleem dan blijkbaar bij de computer ligt, is het de muis die niet werkt.
Nee, dat is niet waar. Als een andere (bedraade) muis ook NIET werkt is het natuurlijk de computer die niet werkt. (tenzij die bedrade muis ook kapot is)
Om daar zeker van de te zijn kun je ook de muis uitproberen op een andere computer.

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 11-08-2010 17:03 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Ja, we hebben met Windows te maken.

Knox: ik heb inmiddels zowel systeemherstel (controlepunt: 5 augustus) als opstarten in de veilige modus gedaan. In beide gevallen ook geen werkende muis.

• KnoxNL
Pffff.... Dan moet ik eerlijk zeggen dat het een lastig verhaal wordt.

Even voor de duidelijkheid: Had je nog een andere usb poort gebruikt of iets anders in de usb poort getest die je nu voor de muis gebruikt?

• jjost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
srry verkeerde forum

[ Voor 90% gewijzigd door jjost op 11-08-2010 17:22 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:13:
Ja, we hebben met Windows te maken.

Knox: ik heb inmiddels zowel systeemherstel (controlepunt: 5 augustus) als opstarten in de veilige modus gedaan. In beide gevallen ook geen werkende muis.
stomme vraag misschien maar, alweer opnieuw Connect gedaan?, met de ontvanger en muis

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:31
Is het niet heel toevallig een draadloos desktop set ipv draadloze muis? (m.a.w. toestenbord EN muis)? Volgens de logitech site is het typenummer M-RCE95 namelijk de cordless desktop EX 100 . Wat je altijd nog kan doen is de helpdesk van logitech bellen :o maar doorgaans willen die dingen wel weer verbinding maken door de connectie te resetten. ALs ik me niet vergis zit bij dit set een ontvanger aan een draadje met een knop daarop. Deze knop inhouden totdat de ledjes erop gaan knipperen, daarna de verbindingsknop onderop de muis (als ik het goed heb een rood knopje) indrukken. De ledjes gaan dan even sneller knipperen en blijven dan gewoon weer aan (ligt een beetje aan de ontvanger hoe hij reageert), daarna heeft hij verbinding. Als de ontvanger geen knopje heeft dan moet je op de logitech site rondsnuffelen voor een programma om de verbinding te resetten.

• dutch_camel

dutch_camel

It's Orange!

Ik ben nog steeds benieuwd of je op de USB poort iets anders aan de praat krijgt, een USB stick bijvoorbeeld, of een printer? En heb je toevallig ook een USB keyboard, doet die het wel op die USB poort? mss andere USB poort?

Wat je kan proberen, is de chipset van je moederbord opnieuw installeren. Zover ik weet stuurt die oa ook de USB poorten aan (correct me if I'm wrong). Maar ik weet niet hoe ver je into PC's zit, en of je er achter kan komen welk moederbord je hebt ...

Misschien kan je ook eens kijken of de Eventviewer iets te melden heeft (Start --> Uitvoeren --> Eventvwr.exe), of dat er iets bij de Device Manager (Apparaat Beheer?) staat (Start --> Uitvoeren --> devmgmt.msc). In dat laatste geval gaat het om de Universal Serial Bus controllers, maar wanneer er wat rode kruizen staan, of uitroeptekens is dat iets waar je naar moet kijken.

Waar een probleem met een muis al niet toe leidt.

Pagina: 1