• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Mijn WII + Digitenne zat aangesloten via scart op een ouderwetse TV. Nu heb ik mijn laptop aangesloten via VGA op m'n externe LCD (VGA + DVI ingang). Aangezien de Wii en Digitenne box wilde aansluiting, via DVI op mijn Samsung LCD heb ik een Composite naar HDMI converter gekocht. Vervolgens met een HDMI naar DVI kabel de converter aangesloten op mijn LCD scherm. De bedoeling was dat ik via mijn LCD makkelijk kon schakkelen tussen DVI (Wii+Digitenne) en VGA (laptop). Mijn laptop doet het op de LCD al jaren prima maar bij overschakkelen naar DVI met de nieuwe setup helemaal niks qua signaal.

Ik de Digitenne zowel via de scart- als component uitgang aangesloten op de converter (composiet in). Ook heb ik het via de Wii geprobeerd, maar ik krijg 0,0 signaal door (ook geen flits of ruis etc).

LCD: Samsung 206BW (D-SUB + DVI (DHCP) ingang)

Converter: KONIG Electronic KN-HDMICON15 Composite and S-video to HDMI convertert
Deze CVBS of S-Video + audio naar HDMI omvormer is bedoeld om het makkelijk en goedkoper te maken voor bestaande componenten aan te sluiten via HDMI. Het is een uniek apparaat dat een analoog CVBS, S-Video en audiosignaal omzet naar een HDMI signaal. De omvormer zorgt niet allen voor een optimaal beeldsignaal maar ook voor het ultieme geluidssignaal. Een interlaced videosignaal wordt omgezet naar een 720P progressive signaal.

Specificaties:
-Connectors 1x input Composiet + S-Video + 2xRCA audio female
1x output HDMI female (Type A 19 pin)
-Resolutie: 480i,480p,576i,576p,720p
-Video amplifier bandwidth: 1.65Gbps/165MHz
-Operation frequenty range 50/60Hz
-Ingebouwde versterker functie
-Voeding: 5V
Zie ik iets over het hoofd qua niet mogelijk aansluitingen, of verkeerde kabels en setup? Of zou de converter gewoon NIET werken. Alle lampjes branden in iedergeval normaal.

Ik heb op GOT gezocht naar soortgelijke problemen. Vaak gaat dit alleen over DVI > HDMI en wanneer het over HDMI > DVI gaat dan is dit meestal HDMI vanaf een computer naar DVI LCD. Zo te lezen kwam dit meestal door windows/ driver problemen, maar aangezien ik niks met een computer te maken heb, heb ik deze post gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door mickezzz op 11-08-2010 14:53 . Reden: component naar composiet verbeterd ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je hebt het nu 2x over "component", terwijl je converter toch écht composiet+S-Video is. Typfoutjes of gewoon verkeerd?

• mickezzz
Osiris schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:44:
Je hebt het nu 2x over "component", terwijl je converter toch écht composiet+S-Video is. Typfoutjes of gewoon verkeerd?
Sorry voor de typ foutjes: nu aangepast :)

• mickezzz
Of zou ik beter contact op kunnen nemen met de winkel/ leverancier?