[PW] Macro vergroting-filterwerkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:52
Het filter om een Macro vergroting te kiezen levert altijd "geen resultaten" op, behalve bij twee opties, en dat terwijl de meeste lenzen de informatie wel genoemd wordt bij de specificaties.

Voorbeeld: http://tweakers.net/price...-z9T2WuW15O27yn7tX75dleQI

edit: blijkbaar werkt de link niet helemaal zoals ik wilde, maar daar waren alle macroopties aangeklikt, met slechts 2 resultaten

Je krijgt hier dus 2 lenzen als resultaat, een met een macrovergroting van 1 en de andere ment 4.8. Alle opties met 1:x geven geen resultaat.
Is het filter kapot? of doe ik iets verkeerd..

[ Voor 7% gewijzigd door Hoeloeloe op 11-08-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Wat bedoel je met alle macro-opties? Als ik alleen 'macro' kies uit lenseigenschappen, dan krijg ik 122 resultaten. Dat lijkt mij wel te kloppen.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het gaat hem niet om het macro vinkje uit de lenseigenschappen, maar de "Macro vergroting" spec :)

En die lijkt inderdaad niet helemaal lekker te werken. Filteren op "1:1" geeft geen resultaten, terwijl er genoeg lenzen in staan die dat toch echt als waarde hebben bij die spec, zoals bijvoorbeeld pricewatch: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Zo te zien gaat het mis voor de waardes in 1:x notatie. De waardes die gewoon decimaal genoteerd staan werken wel. Waarschijnlijk een probleem met een string filter dat niet overweg kan met het : teken of zo?

Eigenlijk is het sowieso tamelijk lelijk dat dat vergrotingsveld een string is. Er staan nu allerlei notaties door elkaar ook. Een float veld, al dan niet voor display hervormd tot de 1:x notatie zou fraaier zijn :)

[ Voor 87% gewijzigd door Orion84 op 17-08-2010 19:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr