Always available offline via login script

Pagina: 1
Acties:

• ARKO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Heren,

Thuis is het nogal een overkill (en duur) om een Windows Server met domain te installeren, maar het gemak van een Windows Server met domain zal wel verdomd handig zijn. Zo zal ik heel graag mijn OS met WDS uitrollen, alle software via MSI pakketjes en startup scripts installeren en ook alle folder redirections (documents, music, etc) automatisch instellen.

Helaas gaat WDS niet door, maar met een Ubuntu server kan je nog wel een startup en login script aanbieden. Deze zorgen voor de installatie van de software en het automatiseren van de folder redirections (wat helaas niet kan met gpedit).

Dan zal je denken, prima. Maar helaas, de redirected folders zijn niet automatisch offline beschikbaar. Dit is het wel wanneer je netjes via Windows Explorer de folder redirections insteld. Hoe kan ik scripten dat de betreffende profile folder op de nas automatisch gezet word als offline folder voor Windows Sync Center?

Alvast bedankt.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Is de technet subscription dan niks voor jouw? Of heb je het voornamelijk over hardware qua prijs?