Windows kiest verkeerde monitor dus ik zie niets meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde een beamer goed aangesloten te krijgen op mijn nieuwe Windows 7 computer. Omdat ik het niet goed kreeg zat ik ermee te klooien waardoor ineens beide schermen op zwart staan en ook na opstarten ik niets meer zie. Ik heb aangevinkt dat het bureaublad op 2 moet worden weergegeven, maar monitor 2 herkent ie niet goed, waardoor ik nu dus niks meer kan.
Veilige modus werkt nog wel, die geeft ie goed weer op de tft, maar ik kan het daarin niet terugdraaien.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

heb je al geprobeerd monitor 2 los te koppelen?
geprobeerd om een andere monitor als 2 aan te sluiten?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Windowstoets + P al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb nu alleen de tft eraan zitten. Eerst dat maar eens werkend krijgen. Die heeft prima gewerkt, dus daar ligt het niet aan. Ik heb er denk ik gewoon iemand bij nodig die ervaring heeft met dual desktops, ik zit daar altijd mee te kloten...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, Windows P ga ik zo proberen, hij is aan het rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 09:22
Geavanceerde opstartopties (waaronder de veilige modus)

Het menu Geavanceerde opstartopties biedt u de mogelijkheid om Windows op te starten in geavanceerde modi voor het oplossen van problemen. Als u dit menu wilt weergeven, drukt u wanneer u uw computer inschakelt op de toets F8 voordat Windows opstart.
Selecteer: Video met lage resolutie inschakelen (640 × 480)

Als u deze optie kiest, wordt Windows opgestart met het huidige videostuurprogramma, waarbij er een lage resolutie en vernieuwingsfrequentie worden ingesteld. U kunt deze modus gebruiken als u de beeldscherminstellingen opnieuw wilt instellen. Zie De beeldschermresolutie wijzigen en Flikkeren van het beeldscherm verhelpen (vernieuwingsfrequentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, hij reageert niet op Windows P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks mhoogendam, ik ga gelijk weer rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ff DVI-stekkertje van de monitor in de andere DVI-uitgang van je videokaart steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helaas, werkt ook niet. Het is ook geen resolutieprobleem. Windows kiest als hoofd- en enige opstartmonitor een scherm dat er niet is. Dat lijkt me het probleem. Na opstarten springt de monitor op No Signal en gaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@woelders, mijn monitor heeft geen dvi ingang, ik heb ook niet zo'n kabel. Kan eens kijken of ik wat kan vinden, maar ik heb nooit zo'n kabel gebruikt.
Ik zei trouwens net dat mijn scherm uitgaat na opstarten, maar dat is niet zo. Hij gaat gewoon op zwart, maar blijft wel aan. Geeft even No Signal weer en that's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het een oplossing kunnen zijn als ik de videokaart loshaal? Start Windows dan op met gebruikmaking van de vaste onboard vga uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt vaak ook in de bios instellen dat 'ie de onboard graka neemt ipv pci-e graka!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
FN toets + 2 of andere monitorswitch??? Mits het laptop is

[ Voor 19% gewijzigd door barry457 op 11-08-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een pc helaas. Die FN toets ken ik inmiddels wel, want met laptops en beamers heb ik dit probleem al zo vaak gehad....

In de bios kan ik bijna niks instellen heb ik wel gezien. En ik ben doodsbang dat ik daar iets verkeer doe, want dan houdt het misschien helemaal op. Ik zal nog eens kijken naar de opties daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel de uitgebreide bios opties aanzetten dan!
dat is een toetsen combinatie in de meeste bios versies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja, maar er staat niet bij welke toetsencombinatie...
Ik heb nu wel beeld vreemd genoeg, nadat ik de optie "netwerk boot first" had omgezet naar Boot local devices first". Ik kreeg een deel van mijn desktop te zien met een eindeloze zandloper. De muis kon ik bewegen, maar verder niets. Toen ik eindelijk na minuten de muis normaal had en rechtermuisklik wilde doen kreeg ik de melding dat er een kritieke fout was en dat de computer opnieuw werd opgestart....
Nu weer een zwart scherm dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop geklooi, rebooten en dingen waarvan ik niet weet wat er gebeurde heb ik nu mijn desktop terug, de Acer tft herkent ie nu als beeldscherm 2. Het was 1, maar gelukkig werkt dit nu weer. Nu maar iemand zoeken die er verstand van heeft om die beamer aan de praat te krijgen, want dit is duidelijk te ingewikkeld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

rare computer dan, want normaal is het een kwestie van beamer insteken, selecteren van opties, klaar.
beamer los, alles oude instellingen, klaar

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen punt :)
Let er de volgende keer wel even op dat je als je nog iets wil toevoegen aan je verhaal, dat je dan de edit-functie gebruikt in plaats van drie posts achter elkaar te doen.
Dat leest wat onhandig, en het staat (ook al bedoel je dat niet zo) soms nogal drammerig ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1