We hebben gisteren de webservers eens onder handen genomen. We hebben een switch gemaakt naar Apache+FastCGI+PHP en gebruiken nu de worker MPM. Echter kan ik nergens wat vinden over de juiste configuratie van de worker MPM. Even wat inleidende informatie is misschien handig:
Hardware
Loadbalancer: Loadmaster 2500 van Kemp Technologies (round robin)
Webservers (2x): 1xXeon L5335, 4GB Mem, doet ook dienst als MySQL slave & Memcached server (256MB)
Huidige config:
Evt relevante info:
Wat is nu de juiste configuratie voor de worker MPM? Ik kan nergens een sluitend antwoord vinden of op z'n minst een leuke berekening mtb threads & geheugen. Middels de apache benchmark kom ik nu op ~145 request's per second en dat vind ik voor 2 servers toch vrij weinig.
Hardware
Loadbalancer: Loadmaster 2500 van Kemp Technologies (round robin)
Webservers (2x): 1xXeon L5335, 4GB Mem, doet ook dienst als MySQL slave & Memcached server (256MB)
Huidige config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <IfModule worker.c> StartServers 128 MaxClients 256 MinSpareThreads 128 MaxSpareThreads 256 ThreadsPerChild 64 MaxRequestsPerChild 32000 </IfModule> |
Evt relevante info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| KeepAlive On # # MaxKeepAliveRequests: The maximum number of requests to allow # during a persistent connection. Set to 0 to allow an unlimited amount. # We recommend you leave this number high, for maximum performance. # MaxKeepAliveRequests 0 # # KeepAliveTimeout: Number of seconds to wait for the next request from the # same client on the same connection. # KeepAliveTimeout 15 |
Wat is nu de juiste configuratie voor de worker MPM? Ik kan nergens een sluitend antwoord vinden of op z'n minst een leuke berekening mtb threads & geheugen. Middels de apache benchmark kom ik nu op ~145 request's per second en dat vind ik voor 2 servers toch vrij weinig.