Ik probeer een set van karakters te escapen die zich bevinden in een bepaalde excel column. De text in deze column (enkele 1000-en rows) wordt gezet dmv een 'database query'. Bij sommige van de text entries begint de text met een aantal "=" karakters. Zodra de text in een column begint met een '=' karakter stopt de macro met het escapen, zonder een error melding te produceren. Alle rows onder desbetreffende row worden gewoonweg niet meer verwerkt. Daarboven ging alles goed.
Ik vermoed dat de macro de text interpreteert als een formule maar heb hier niets over gevonden (vba ignore formula in cell). Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom dit fout gaat en hoe ik dit het beste kan oplossen. Alvast bedankt voor het meedenken
Ik maak gebruik van Office 2007
vb van een cell waar de macro op faalt:
De macro die ik gebruik:
Ik vermoed dat de macro de text interpreteert als een formule maar heb hier niets over gevonden (vba ignore formula in cell). Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom dit fout gaat en hoe ik dit het beste kan oplossen. Alvast bedankt voor het meedenken
Ik maak gebruik van Office 2007
vb van een cell waar de macro op faalt:
code:
1
2
3
4
| ============================================================== PROBLEM: The loader functionallity ... |
De macro die ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| Sub ESCAPE1() ' ' ESCAPE Macro 1 ' ' Range("I:I").Select Selection.Replace What:=Chr(9), Replacement:="/t", LookAt:=xlPart, _ SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _ ReplaceFormat:=False Selection.Replace What:=Chr(10), Replacement:="/n", LookAt:=xlPart, _ SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _ ReplaceFormat:=False Selection.Replace What:=Chr(13), Replacement:="/r", LookAt:=xlPart, _ SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _ ReplaceFormat:=False Selection.Replace What:=Chr(38), Replacement:="&", LookAt:=xlPart, _ SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _ ReplaceFormat:=False Selection.Replace What:=Chr(34), Replacement:=Chr(39), LookAt:=xlPart, _ SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _ ReplaceFormat:=False Selection.Replace What:="''", Replacement:=""", LookAt:=xlPart, _ SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _ ReplaceFormat:=False Selection.Replace What:=Chr(39), Replacement:="'", LookAt:=xlPart, _ SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _ ReplaceFormat:=False Selection.Replace What:=Chr(60), Replacement:="<", LookAt:=xlPart, _ SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _ ReplaceFormat:=False Selection.Replace What:=Chr(62), Replacement:=">", LookAt:=xlPart, _ SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _ ReplaceFormat:=False End Sub |